پرسش: مدیر یکی از شعبههای شرکتهای بیمهای در تهران هستم. با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز شرکت بیمه تخفیفهایی را برای مشتریان مدنظر قرار داده است اما ما در چند روز گذشته نتوانستیم از این فرصت استفادههای خوبی را ببریم و مشتریانی را جذب کنیم. به نظر شما از این فرصت برای جذب مشتریان بیشتر چگونه میتوان استفاده کرد؟
پاسخ کارشناس: بهصورت کلی در حال حاضر برخی از شرکتهای بیمهای تخفیفهای دورهای را برای مشتریان مدنظر قرار میدهند اما چون اطلاعرسانی ضعیفی صورت میپذیرد، معمولا مورد استقبال مشتریان قرار نمیگیرد؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود حتما تبلیغاتی را در فضای آنلاین و شبکههای اجتماعی داشته باشید و حتی میتوانید آگهیهایی را در سایتهای مختلف بدهید و مشتریان را از این موضوع مطلع کنید که شرکت شما تخفیفات ویژهای را برای مشتریان مدنظر قرار داده است.
در این میان با توجه به شلوغی ایام نزدیک به عید نوروز، پیشنهاد میشود برای ارائه خدمات خود به مشتریان پیکهای رایگانی را برای آنان مدنظر قرار دهید که نیاز به حضور فیزیکی مشتریان به شعبه شما نباشد و بدون حضور بتوانند خدماتی شامل بیمه شخص ثالث، بیمه عمر و... را دریافت کنند.
از طرفی با توجه به این موضوع که بسیاری از مخاطبان ایرانی در ایام عید نوروز به مسافرت میروند میتوانید این موضوع را تبلیغ کنید که مشتریان میتوانند منزل خود را بیمه کنند که در صورت نبود آنها و بروز مشکلات مختلف، منزل آنها بیمه باشد؛ هنگامی که مخاطبان ببینند با هزینه اندکی میتوانند برای ایام نوروز منزل خود را بیمه کنند و نیاز به حضور فیزیکی نیز در شرکت بیمه شما نیست، قطعا مورد استقبال قرار میگیرد.
یکی دیگر از اقداماتی که میتوانید انجام دهید این است که به بانک شمارهای مشتریان خود مراجعه کنید و خدمات و تخفیفهای خود را برای آنها شرح دهید؛ این موضوع باعث میشود شما با مشتریان قبلی خود ارتباط خوبی را برقرار کنید.