پرسش: مدیر یکی از شرکتهای پخش موادغذایی در نوشهر هستم؛ از نظر شما در سال پیش رو در راستای جذب مشتریان بیشتر باید چه برنامهریزیهایی را انجام داد؟
پاسخ کارشناس: در سال جدید باید هر کسبوکاری در ابتدای فعالیت خود برنامهریزیهای مناسبی را در راستای بازاریابی انجام دهد. نوع برنامهریزی نیز باید متناسب با نوع کسبوکار باشد.شرکتهای موادغذایی چون رابطه تنگاتنگی با بازاریابی و بازار دارند باید نسبت به سازمانهای دیگر برنامهریزیهای حساب شدهتری را اتخاذ کنند. یکی از اقداماتی که باید شما در سال آینده انجام دهید این موضوع است که فروشگاههای مختلف را شناسایی کنید و اطلاعات مختلفی را از این فروشگاهها استخراج کرده و سپس براساس نیازهای این فروشگاهها محصولاتی را به آنها ارائه دهید؛ این موضوع باعث میشود شما در راستای توسعه محصول، اقدامات مناسبتری را انجام داده و نمایندگی محصولات مناسبتری را دریافت کرده و به فروشگاهها عرضه کنید.
یکی دیگر از اقدامات مهم برای شرکت پخش موادغذایی شما این موضوع است که باید از ویزیتورهای خبره استفاده کرده و برخی از این ویزیتورها را جذب شرکت خود کنید؛ چون در شهرهای کوچکتر این ارتباطات بین ویزیتور و فروشگاه است که باعث میشود فروشگاهها محصولات بیشتری را از یک شرکت پخش خریداری کنند.
در این میان باید در راستای ارائه محصولات مناسبتر به فروشگاهها، ارتباط مناسبتری را با تولیدکنندگان برقرار کنید تا از این طریق بتوانید نمایندگی محصولاتی با کیفیت بالا را دریافت کنید و حتی از تولیدکنندگان تخفیفهایی را برای محصولات خود گرفته و محصولات را با تخفیفهای ویژهای در اختیار فروشگاههای موادغذایی قرار دهید.