یک برند خوشسابقه میتواند آینده روشنی داشته باشد. شناخت و اعتماد مردم به برندهای خوشسابقه، نسبت به برندهایی که کار خود را تازه شروع کردهاند، مزیت بسیار بزرگی را در اختیار آنها قرار میدهد.به انتقال شرکت تجاری به یک محیط مناسب و مرتبط با فعالیتها و محصولات آن، پیش از این بزرگسازی برند گفته میشد و شرکتها برای انجام این موضوع بهشدت تلاش میکردند. امروزه بزرگسازی برند خود تغییر کرده و از آن با عنوان توسعه برند یاد میشود.
ایده
مراحلی وجود دارد که هر برندی میتواند در مسیر توسعه خود آنها را طی کند. بهعنوان مثال استارباکس قهوههای فوری خود را به همراه بستههای حاوی قهوه آسیاب نشده به فروش میرساند، یا شرکت تولید نوشیدنی Innocent Drinks تصمیم گرفت تنها به تولید آبمیوه بپردازد (هرچند مدیران این شرکت بعدها برند نوشابههای میوهای خود را بازآفرینی کرده و از آنها بهعنوان آبمیوه یاد میکنند).
برندهای فعال در حوزه صنعت مُد عموما بهعنوان برندهایی که طرحهایشان بعدها به لوازم جانبی تبدیل شده و به مرحله تولید میرسد شناخته میشوند. بسیاری از این برندهای فعال در صنعت پوشاک عموما فعالیت خود را توسعه داده و شرکتهای تولید عطر را نیز به ثبت رسانده و به بازار پر سود تولید و فروش عطر وارد میشوند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• به دنبال محصولات و کالاهایی باشید که به نوعی مکمل تولیدات شما باشند، بنابراین مشتریان شما به جای متعجب شدن از دیدن کالاهای جدید شما، این محصولات مکمل را بهعنوان توسعه طبیعی برندتان تصور میکنند.
• اجازه دهید تا مشتریانتان از فرآیند توسعه برند و سرمایهگذاریهای جدید شما آگاه شوند.
• اطمینان حاصل کنید که کالاهای مکملی که تولید میکنید از استانداردهای محصولات اصلیتان برخوردار باشد، خصوصا اگر کالاهای مکمل شما توسط یک شرکت تجاری مستقل تولید میشوند.