پرسش: مدتي است فروشگاهي را در حوزه لوازم خانگي اداره ميکنم. چند وقتي است که فروش پايين آمده، دراين راستا ميخواهم چشمانداز فروش فروشگاه خود را تغيير دهم، چه راهکاري را به من پيشنهاد ميدهيد؟
پاسخ کارشناس: براي تغيير مسير فروش به نظر بهترين شيوه اين است که نکاتي را به فروشندگان خود يادآور شويد. يک: مشتريان نسبت به گذشته بايد آگاهي بيشتري در مورد کالا و محصولاتي که از فروشگاه دريافت ميکنند بهدست بياورند.
در اين راستا فروشندگان ميتوانند از تماسهاي قبلي که با مشتريان داشتهاند، الگو بگيرند و آنها را بررسي کنند که کدام روش بهتر بوده است. نکته دوم که با شنيدن آن حتما فروشندگان تعجب خواهند کرد اين است که بايد يک موضع تهاجمي براي معرفي محصول در مقابل مشتريان بگيرند، اين موضع تهاجمي حتما نبايد درجهت نياز مشتريان باشد، درواقع به نوعي خودشان را به مشتريان تحميل کنند.
نکته سوم و آخر اين است که فروشنده موفق به آينده کسب وکار فکر ميکند و براي آن برنامهريزي ميکند. آنها در فرآيند فروش دائما به دنبال مرحله بعدي هستند. اين نکته به اين معني است که دائم به فکر حفظ پايگاه مشتريان، پيشبيني شکايت رايج و اجتناب از معاملات غيرسودآور با مشتريان احتمالي هستند.
* اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.