پرسش: مدیر سازمانی در حوزه IT هستم که با نزدیک شدن به عید نوروز، تبلیغات خاصی را انجام ندادهایم. با توجه به اینکه فرصت زیادی تا عید برای تبلیغات نمانده است، از نظر شما چه اقداماتی را باید در راستای تبلیغات و ارتباطات مناسب با مخاطبان انجام داد تا بتوانیم تاثیرگذاری مناسبی روی مخاطب داشته باشیم؟
پاسخ کارشناس: به صورت کلی برخی از سازمانهای ایرانی تبلیغات خود را مدتی است که آغاز کردهاند و این موضوع نشان میدهد که آنها از ماههای قبل کمپینهای خود را طراحی کرده و با برنامهریزیهای مناسبی آنها را پیش بردهاند اما با توجه به وقت محدود شما برای تبلیغات، پیشنهاد میشود روی بانک اطلاعاتی خود از مشتریان تکیه و از این طریق پیامهای تبلیغاتی را برای آنها ارسال کنید؛ البته باید در تلاش باشید که پیامهای درستی را طراحی کنید تا تأثیرگذاری مناسبی داشته باشند.
از طرفی شما باید تلاش کنید مخاطبان را با خود درگیر و از طریق طراحی پیامهای مختلف و ارائه تخفیفها، مخاطبان را ترغیب به خرید محصولات کنید. این موضوع میتواند با تعیین زمانی مشخص برای تخفیفات، بسیار تاثیرگذار باشد و مخاطبان به حضور در فروشگاههای شما ترغیب شوند.در این میان سازمان شما میتواند بستههای هدیهای را برای مخاطبان در نظر بگیرد و با طراحی خلاقانه بستهها، میتوانید تاثیرات بسزایی را روی مخاطبان بگذارید؛ این در حالی است که شما باید تلاش کنید که از طریق این موضوع مخاطبان را با سازمان درگیر سازید و با اقدامات خلاقانه آنها را جذب سازمان کنید.
یکی دیگر از اقداماتی که میتوانید انجام دهید این موضوع است که بستههای هدیهای را برای اعضای دیگر خانواده مخاطبان طراحی کنید؛ بهعنوان نمونه به جای سازمانهای دیگر که با نزدیک شدن به عید نوروز، سررسیدهایی را به مخاطبان خود هدیه میکنند، شما میتوانید هدیهای را برای کودکان به مخاطبان ارائه دهید و این موضوع ماندگاری بیشتری را در ذهن مخاطبان دارد اما هرچه این هدیههای خلاقانهتر طراحی شود، تاثیرات بهتری را میتواند روی مخاطبان بگذارد.