پرسش: کارگردان تئاتری هستم که به تازگی کار جدیدی را کارگردانی کردم و از اوایل اردیبهشت ماه امسال اجرای عمومی داریم؛ با توجه به این موضوع از نظر شما در راستای جذب مخاطبان بیشتر و معرفی این اثر هنری به جامعه چه اقداماتی را باید انجام داد و چه برنامهریزیهای مناسبی را باید برای آن در نظر گرفت؟
پاسخ کارشناس: بهصورت کلی باید از طریق بازاریابی آثار هنری برنامهریزیهای مناسبی را در این حوزه انجام دهید؛ بهعنوان نمونه میتوانید با توجه به نوع کار و گروه هدفی که از این گونه آثار هنری استقبال میکنند، پوسترها و بنرهایی را طراحی کرده و در فضاهای پر رفتوآمد که این گروه هدف حضور دارند، قرار دهید.
از طرفی یکی دیگر از اقداماتی که در این راستا میتوانید انجام دهید این موضوع است که برگههای تخفیف یا هدیه را برای اهالی هنر و دانشجویان این عرصه در نظر گرفته و در اختیار آنها قرار دهید؛ این موضوع باعث شود هنگامی که اهالی هنر این اثر هنری را مشاهده کنند، در محافل مختلف در مورد آن صحبت کنند و این موضوع در تبلیغات دهان بهدهان بسیار میتواند مثمر ثمر واقع شود.
در حال حاضر تبلیغات و معرفی محصولات هنری در شبکههای اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و در این راستا نیز باید برنامهریزیهای مناسبی را اتخاذ کرد؛ بهعنوان نمونه صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی را راهاندازی کرده و در آن تولید محتوایی را داشته باشید؛ بهعنوان نمونه هر روزه محتواهایی را در راستای اثر هنری خود تولید کرده و حتی پیشنهادهای جذابی را برای آنها در نظر بگیرید؛ بهعنوان نمونه برای افرادی که در شبکههای اجتماعی و صفحههای شما حضور دارند، تخفیفی لحاظ شود تا آنها ترغیب به دیدن اثر هنری شما شوند.
در این میان شما میتوانید از افراد هنری و سلبریتیهایی که در حوزه کاری شما هستند دعوت به عمل آورید که در اجرای زنده شما حضور داشته باشند و این موضوع را تبلیغ کنید که باعث شود مخاطبان به بهانه دیدن این سلبریتیها هم که شده اثر شما را مشاهده کنند؛ این موضوع را میتوانید در شبکههای اجتماعی تبلیغ کنید.