دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

حضور بانک های خصوصی ایرانی در شبکه های اجتماعی سریع تر از بانک های دولتی اتفاق افتاد. بانک سامان یکی از نخستین بانک هایی بود که در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی فعالیت خود را شروع کرد و نخستین کمپین دیجیتال مارکتینگ بانکی را در ایران به نام «#شادهستیم» در اینستاگرام اجرا کرد.

بانک تجارت نیز کمپین مسابقه عکاسی حفاظت از محیط زیست را با #iranecotrip  در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار کرده بود. حقیقت این است که متاسفانه هنوز بانک های ایرانی به شکل رسمی فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و فیس بوک و توییتر اعلام نمی کنند و شما در وب سایت اکثر بانک های داخلی اثری از آدرس رسمی این بانک ها در شبکه های اجتماعی پیدا نمی کنید.

شاید تنها بانکی که حضور رسمی خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرده و در سایت آن نیز می توانید به آدرس اینستاگرامش دسترسی پیدا کنید، بانک سامان باشد، هرچند این موضوع در مورد شبکه های اجتماعی داخلی و تلگرام برای بسیاری از بانک ها قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم بازگردیم به بحث اینستاگرام، فهرستی از حساب کاربری بانک ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام در زیر تهیه شده است که از نظر تعداد کاربران بانک رسالت در صدر قرار دارد.

با نگاه و بررسی حساب کاربری بانک ها در شبکه های اجتماعی خواهیم دید که متاسفانه داستان خرید فالوور و وجود کاربران غیرواقعی در اینستاگرام برای بانک ها نیز اتفاق افتاده است.

برای مثال با کمی دقت در رتبه اول لیست برترین بانک ایرانی در اینستاگرام می بینیم بانک رسالت که در اینستاگرام بیش از 30 هزار فالوور دارد بین 100 تا 150 لایک برای هر پست خود دریافت می کند که کمتر از 0.4درصد است و این درحالی است که در بدترین حالت میزان درگیری فالوورهای واقعی اینستاگرام حداقل 2درصد خواهد بود و این یعنی 600 لایک برای هر پست بانک رسالت. این عدد برای بانک آینده نزدیک به 0.7درصد است.

بررسی این وضعیت برای بانک سامان درگیری نزدیک به 4درصدی مخاطبان را برای پست ها نشان می دهد که دارای استاندارد مشارکت مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. این نسبت برای بانک تجارت چیزی بیش از 2.5درصد است.

البته با توجه به اینکه بانک ها در وب سایت رسمی خود آدرس اینستاگرام شان را درج نمی کنند، تشخیص این موضوع که آیا صفحاتی که در اینستاگرام وجود دارد حقیقتا متعلق به بانک است یا خیر، کار دشواری است و فهرست بالا بر اساس بررسی اجمالی محتوا برگزیده شده  است. برای مثال برای بانک مسکن حداقل سه حساب کاربری وجود دارد که هر یک می توانند حساب رسمی بانک باشند.

این مهم ترین معضل عدم حضور بانک ها به صورت رسمی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام است که باعث خواهد شد مخاطب برند گمراه شود و در حالی که تمامی بانک ها دارای مدیریت یا اداره روابط عمومی هستند اما اکثریت آنها برنامه مدونی برای حضور پیوسته و رسمی در اینستاگرام ندارند.

در این میان محتوای مربوط به بانک آینده دارای ساختار خوب و یکدستی است هرچند با درگیری 0.6درصدی مخاطبان و لایک محتوا باید به تعداد فالوورهای این بانک نیز شک کرد. این در حالی است که اکثر بانک هایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند محتوای اینستاگرام خود را با محتوای اخبار داخلی خود اشتباه گرفته اند و به انتشار این گونه اخبار می پردازند. به نظر می رسد بانک ها فراموش کرده اند که مردم برای مطالعه اخبار به اینستاگرام سر نمی زنند.

منبع : www.imarketor.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E8jStGsy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه