بسیار کار دشواری است که گفته شود باید با بنگاه داري بانک‌ها مخالف بود یا خیر. باید این موضوع ریشه‌یابی شود. موضوع این است که عملیات بانکی در کشور به اندازه‌ای سودآور نیست که بانک‌ها علاقه‌ای به بنگاه داري و وارد شدن در حوزه‌های تجاری نداشته باشند.

از سویی سیستم بانکی ما در ایران در اختیار دولت است و خصوصی‌سازی در این سیستم معنا و مفهوم خود را از دست داده است. در این خصوص باید بسیار مفصل بحث شود.