آیا میدانستید بازاریابی پارتیزانی، مفهومی است که نخستین بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان «بازاریابی پارتیزانی» در سال ۱۹۸۲ تشریح شد؟ این بازاریابی روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. درواقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با بهکارگیری حداقل منابع است و درگیر ابتکارات، نوآوری، شکستن قوانین و جستوجوی راهکارهای بــدیل بــرای روشهــای بـازاریابی سنتی است.
امروزه در بازارهای گوناگون کسبوکار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاشهای بازاریابی وجود دارد. شرکتها در جستوجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینهها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند.