در سالهای اخیر حوزه ارتباطات و بازاریابی برای سازمانهای عمومی مدرن مهم شناخته شــده اســت، امـا عموما تمرکز بر این موضوع بدون توجه به تجزیه و تحلیلها و بـــازتـــابهــای عمیق تاثیرات و محدودیتهای آن، تنها حول ایجاد خروجی چرخیده است. کتاب بازاریابی عمومی نوشته مارشال پاسکوئر و دکتر حسین نوروزی؛ فریده بهرامی و فاطمه بردباریان مفاهیم اصلی بازاریابی و ارتباطات را با استفاده از رویکرد انحصاری و قاطعانه بخش عمومی، همراه با یک نگاه واضح بینالمللی ارائه داده و امکانات و محدودیتهای به کارگیری بازاریابی و ارتباطات را از جنبههای استراتژیک تا سوالات قطعیتر در مورد ابزارها و اتخاذ آنها مورد بحث قرار میدهد.
این کتاب با پشتیبانی تعداد زیادی از طرحهای آموزشی، مدیریت بازاریابی و ارتباطات در بخش عمومی یک منبع کلیدی برای تمامی دانشجویان، مجریان و پژوهشگران مشغول به کار یا علاقهمند به مطالعه در این حوزه است. در بخشی از این کتاب نوشته شده است که «هیچ تعریف مشخص و واحدی از بازاریابی وجود ندارد. بسته به هدف مطالعه یا جهتگیری تئوریک انتخاب شده، بازاریابی میتواند اشکال متفاوتی به خود بگیرد.
برای بازاریابی صدها تعریف ارائه شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی را به این صورت تعریف میکند: بازاریابی، فعالیت مجموعهای از ادارات و فرآیندها برای ایجاد و برقراری ارتباط و تحویل و مبادله پیشنهاداتی که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکا و در مقیاس بزرگ جامعه ارزشمند باشد، است.» این کتاب که توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده، در 348 صفحه و قیمت 26هزار تومان عرضه شده است.