به گزارش رویترز، «توماس کریستف اُلتی»، عکاس خبری ایتالیایی است که با حضور در شهرهای مختلف ایران و عکسبرداری از مراکز خرید و بازارها، فروشگاههای زنجیرهای و پارکهای تفریحی، تلاش کرده رشد فرهنگ مصرفگرایی در جامعه سنتی ایران را به تصویر بکشد.
این عکاس ایتالیایی با ابراز تعجب از رواج مصرفگرایی در بین مردم ایران باوجود تحریمها و قیمت بالای اجناس، میگوید: با وجود کند بودن سرعت اینترنت و بالا بودن هزینه واردات محصولات تکنولوژیک، ایرانیها بهشدت به خرید تلفنهای هوشمند، تبلت و تلویزیونهای صفحه تخت روی آوردهاند. او که سابقه همکاری با برخی روزنامهها و رسانههای غربی و امریکایی را در رزومه کاری خود دارد و برای انجام ماموریت خود در ایران با هیچگونه محدودیتی روبهرو نبوده است، در ادامه نظر خود را درباره نحوه خرید کردن مردم ایران اینگونه بیان میکند: «جوانان به طور افراطی رو به خرید آوردهاند، مخصوصا زنانی که خرید محصولات آرایشی و آخرین برندهای غربی برای آنان سرگرمی محسوب میشود»فروشگاهها و مکانهای تجاری و تفریحی شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، قم و یزد از جمله سوژههای «توماس کریستف» ایتالیایی برای تهیه عکسهایش بودهاند.