رقابت، بخت آزمایی و مسابقه در هر زمینهای باعث جلب توجه میشود. در عین حال بعضی از آنها از اهمیت بیشتری برخوردارند. رقبا تداعیگر موسسه خود و اغلب در فکر رقابت هستند. اما بدون شک مهمترین دستاورد رقابت ایجاد نوآوری است و برخی از شیوههای رقابت برای دستیابی به این امر موثرتر است.
ایده
در سال 1958، شهردار یک روستای کوچک ساحلی در اسپانیا استراتژی بزرگی را اتخاذ کرد. وی اعلام کرد که روستا باید گردشگران خارجی بیشتری را به خود جذب کند. روستا دارای چشمانداز زیبایی بود و در عین حال در نزدیکی یک فرودگاه بینالمللی قرار داشت. همچنین امکانات رفاهی مطلوب برای جذب گردشگر در حال توسعه بود. شهردار قصد تبدیل روستا به شهری با هتلهای کوچک را داشت تا با جذب گردشگران اروپای شمالی باعث رونق اقتصاد روستا شود که به دلیل سیاستهای دیکتاتور وقت مارشال فرانکو نابسامان بود.
شهردار یک مسابقه موسیقی را در روستا تدارک دید، ترانهسراها و خوانندگان مختلفی به روستا دعوت شدند و چندین اثر را برای اجرا آماده کردند. مسابقه موسیقی موردنظر طراحی شده بود تا جالب جلوه کرده و گردشگران طبقه متوسط را برای آمدن به روستا ترغیب کند. جایزه برنده مسابقه، چاپ رایگان اثرش بود. اثر برگزیده این مسابقه موفقیتی بزرگ نهتنها در اسپانیا، بلکه در تمام کشورهای اسپانیایی زبان به ارمغان آورد. موفقیت اثر برگزیده تبلیغ چشمگیری برای روستا بود. اگرچه نقشه اصلی شهردار برای تبدیل روستا به جاذبهای گردشگری محقق نشد اما این موفق نشدن در سایه سرمایهگذاریهای عظیم قرار گرفت و با ساخته شدن هتلهای بزرگ این شهر به محل برگزاری کنسرتهای موسیقی مختلف تبدیل شد. نام این شهر «بنیدورم» است. به هر نحوی که در مورد بنیدورم فکر کنیم، بدون شک این شهر سالانه مقادیر زیادی پول را به خود جذب میکند و همه این موفقیتها با یک مسابقه موسیقی آغاز شد.
آنچه در عمل باید انجام دهید
-یک موضوع نو و جالب را برای برگزاری رقابت انتخاب کنید.
-در صورت امکان از افراد مشهور برای شرکت در مسابقه دعوت به عمل آورید، در غیراین صورت اطمینان حاصل کنید که مسابقه برای شما تبلیغ خوبی باشد.
-از حضور برندهای معتبر در مسابقه خود اطمینان حاصل کنید.