اعتماد را نمیتوان درخواست کرد، اعتماد را باید کسب کرد. اعتماد به شکل واژهها ادا نمیشود، اعتماد یک نوع احساس است. ایجاد اطمینان در مشتریان احتمالی و جلب اعتماد آنان سختترین کار برای کسانی است که کالا یا خدماتی را برای عرضه در بازار دارند. به این دلیل که پیش از هر اقدامی در خصوص آن، باید بسیار درباره آن فکر کرد و پس از تعیین استراتژی، تکنیکها و تاکتیکهایی را آزمود و در نهایت با برخورداری از یک ثبات رویه آن استراتژی را به اجرا گذاشت.
جلب اعتماد مشتری راههای مختلفی دارد و با توجه به نوع کالا یا خدماتی که ارائه میشود، میتوان استراتژیهای مختلفی را به کار برد. کتاب اعتماد نوشته جفری گیتومر و ترجمه منیژه شیخ جوادی به شما نشان میدهد که اعتماد چگونه به وجود میآید، چگونه اتفاق میافتد و چگونه میتوان اعتماد کرد و اینکه هر چیز دیگری در لابهلای این امر، از جمله از دست دادن اعتماد و تبعات آن چه هستند؟ بهرهای که از خواندن این کتاب میبرید این است که اعتماد پاداشی دارد و اجزای این کتاب همان چیزهایی هستند که شما را به آن پاداش میرسانند. اعتماد شالوده هر عملی است که در تجارت و در زندگی شخصیتان انجام میدهید.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: افرادی که به عقب برمیگردند و خودشان را سرزنش میکنند یا در مورد تصمیماتی که در گذشته گرفتهاند تردید میکنند و آنها را نادرست یا ضعیف تلقی میکنند، همچنان در تصمیمگیریهای آینده نیز با شکست روبهرو خواهند شد، زیرا به خودشان اعتماد نمیکنند. هرگز نباید در مورد تصمیمهایتان تردید کنید. باید به خودتان اعتماد کنید.
این کتاب در 168 صفحه و قیمت هفت هزار و 500 تومان توسط نشر سیته به چاپ رسیده است.