این اتفاق برای یکی از بهترین و خوشمزهترین شکلاتهای موجود در جهان افتاد و سبب شد ارزش آن بهصورت قابل توجهی افزایش یابد.
شرکت Kuapa Kokoo یک شرکت تعاونی بوده که مرکز آن در کشور آفریقایی غنا واقع شده است. این شرکت پیش از این نیز کرههای کاکائویی خود را به اروپا صادر کرده و بررسی مدارک صادرات محصولات این شرکت به اروپا نشان میدهد که این محصولات براساس طرح مبادله منصفانه به قاره سبز وارد شده است.
مدیران Kuapa Kokoo این شرکت را در سال 1998 میلادی و با استفاده از کمکهای مالی موسسات خیریه مسیحی و در یادبود RichardDay از اعضای گروه Twin Trading Team با نام Day Chocolate Company و به همراه یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی راهاندازی کردند.
در سال 2007 مدیران این شرکت شکلاتسازی نام آن را به شرکت Divine Chocolate تغییر دادند، این برند هماکنون یکی از بهترین و باکیفیتترین شکلاتهای دنیا را تولید و به بازارهای جهانی عرضه میکند.
شرکت شکلاتسازی Kuapa Kokoo برای دریافت گواهینامه و مجوزهای لازم هزینهای را پرداخت کرده و نشان تجارت منصفانه را در کنار لوگوی قابل تشخیص خود درج میکند. این شرکت همچنین در جریان رویدادی که در رابطه با قواعد مبادلات منصفانه برگزار شد نیز مورد تقدیر قرار گرفت.
وبسایت موسسه مبادلات تجاری منصفانه به آدرس fairtrade. org. uk لیست کالاهایی را که با استفاده از گواهینامه و نشان این موسسه در بریتانیا عرضه میشوند منتشر کرده و آن را در اختیار مخاطبان قرار داده است.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
• محصولات و مواد اولیه تشکیلدهنده آنها میتوانند بهصورت منصفانه معامله شوند، آنها همچنین میتوانند بهصورت ارگانیک یا آزادانه بدون استفاده از نشان تجارت منصفانه در بازار عرضه شوند. اما این محصولات نمیتوانند از لوگو و نشان مبادلات تجاری منصفانه روی بستهبندی خود بهره میگیرند و از حسن شهرت این نشان در نزد مشتریان استفاده کنند.
هرچه موسساتی نظیر تجارت منصفانه شرکای بیشتری داشته باشند ارزش و موفقیت برندشان بیشتر خواهد شد.
• چنانچه شما احساس خاصی در رابطه با یک محصول داشته باشید، احتمالا اطلاعاتی از موسسه و سازمانی که مجوز استفاده از نشان و لوگی خود را روی آن کالا صادر کرده است میشناسید.
در صورت خرید آن کالا، شما میتوانید با اهداف صادرکنندگان مجوز مذکور همراهی کرده و آن را بسط و گسترش دهید.
• بهمنظور راهاندازی کارزاری در سایر نقاط، شما میتوانید با موسسات خیریه و نهادهای اجتماعی تجاری همکاری کرده و از این طریق برندتان را به مشتریان معرفی کنید.
نویسنده: سارا مککارتنی