دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اکثر ما به صرف غذا بیرون از خانه علاقه داریم و گاهی اوقات از آن بهره می‌بریم اما پیدا کردن رستورانی که غذاهای آن باب طبع و مطابق سلیقه همه اعضای خانواده باشد، کار آسانی نیست. در همین راستا در ماه‌های اخیر، بسیاری از رستوران‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که شاید نتوانند به‌تنهایی به آن تعداد مشتریانی که در نظر دارند برسند، به همین دلیل با یکدیگر متحد شده‌اند و در کنار هم به رقابت سالم پرداخته‌اند. امروز می‌خواهیم درباره رستوران‌های بزرگ و چندغرفه‌ای به نام فودکورت برای‌تان بگوییم.

مدتی است که تعداد فودکورت‌های کلانشهرها رو به افزایش گذاشته و مشتریان فراوانی را جذب کرده است. فودکورت به معنای صحن خوراک است. فودکورت‌ها بیشتر در مجتمع‌های تجاری- تفریحی مشاهده می‌شوند اما برخی از آنها ترجیح می‌دهند به‌صورت جداگانه عمل کنند و فعالیت خود را در محلی کلید بزنند که زمینه مستقل شدن را داشته باشد. برای اینکه بدانید فودکورت‌ها چگونه فعالیت و از چه راه‌هایی کسب سود می‌کنند باید ادامه گزارش را بخوانید.

345346576899089

جمع برندها جمع است

معمولا نحوه فعالیت در فودکورت‌ها با روش رقابت با فروشگاه‌های مستقل تفاوت اساسی دارد. در فودکورت‌ها بیش از 20 برند در کنار یکدیگر فعالیت دارند و اینکه مشتری کدام غرفه را برای سفارش انتخاب می‌کند بسیار مهم است. ممکن است هر غرفه دارای مزیت خاصی باشد و نوع خاصی از مشتریان را به خود جلب کند. نکته‌ای که دارای اهمیت است این خواهد بود که هر فرد فقط یکبار خوراک شما را تست می‌کند و اگر راضی نباشد دیگر به سراغ شما نخواهد آمد. البته در صورت عدم استقبال مشتری نباید امید خود را از دست بدهید بلکه باید برنامه‌ریزی مدونی در این بخش داشته باشید. شما باید تبلیغات غرفه خود را آنقدر گسترش دهید تا رقیبی برای شما باقی نماند. این تبلیغات هم می‌تواند در نزدیکی محل فعالیت‌تان باشد و هم در خارج از محدوده. همچنین تبلیغات به‌صورت تخفیفی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری داشته باشد. اگر شما بخواهید فعالیت خود را معطوف به این کنید که مشتری بیاید سفارش بدهد و شما در قبال سفارش، خدمات یا محصولی را ارائه دهید باید بدانید که از دنیای روز کسب‌و‌کار عقب مانده‌اید. باید کاری کنید که مشتری به سراغ شما بیاید و فروشگاه و غرفه شما را به هر دلیلی نسبت به دیگری ترجیح دهد.

غذای مخصوص، طعم مخصوص

معمولا همه رستوران‌ها و فست‌فودها در منوی غذای خود یک خوراک به نام مخصوص دارند اما در حقیقت همه آنها از یک طعم برخوردارند و به طور معمول هزینه‌های‌شان بالاتر از سایر غذاها است. اما شما بیایید با یک تغییر مخصوص بودن را به مشتری ثابت کنید. اگر طعم غذای مخصوص شما خاص باشد، آن موقع است که در میدان رقابت با سایر فروشگاه‌های عرضه‌کننده غذای آماده پیروز شده‌اید. غذای مخصوص شما حتی از نظر مواد تشکیل‌دهنده باید با سایر غذاهای منو و حتی غذاهای دیگر رستوران‌ها تفاوت داشته باشد. در کنار همه این موضوعات بحث قیمت‌گذاری حرف اول را می‌زند. قیمت غذاهای شما اگر بسیار بالا باشد با توجه به شرایط اقتصادی خانوارها نمی‌توانند از غرفه شما بهره زیادی ببرند. حتی ممکن است این استفاده به تعداد انگشتان یک دست در سال برسد. در نتیجه باید قیمت‌های معقول را با سود کم در نظر بگیرید تا مشتریان زیادی جلب کنید.

سس‌های طعم‌دهنده

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مشتری را جذب کنید ساخت سس‌های مخصوص و طعم‌دار است. برای این کار حتما از یک فرد حرفه‌ای و با‌سابقه بهره‌ ببرید. این فرد می‌تواند سود زیادی نصیب شما کند، پس هوای این شخص را باید حسابی داشته باشید. سس‌های طعم‌دهنده در کنار کیفیت مواد اولیه و همچنین نوع پخت غذا می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری داشته باشد. پس این نکات را جدی بگیرید.

تبلیغات در سایت‌های خرید گروهی

با توجه به افزایش هزینه و همچنین کاهش قدرت خرید خانوارها، سایت‌های خرید گروهی توانستند با ارائه تخفیف در هر زمینه به کاهش هزینه آنها کمک کنند. شما نیز می‌توانید با تبلیغ در سایت‌های خرید گروهی مشتریان زیادی را راهی مغازه کنید. همچنین می‌توانید این تبلیغات را به‌صورت متفاوت انجام دهید. به‌عنوان مثال ذکر کنید که اگر 1000 خرید انجام شود، درصد تخفیفی که در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت و از 40 درصد به 50 درصد خواهد رسید. در آن موقع شما باید به همراه همکاران‌تان آماده پاسخگویی مشتریان شوید. به این دلیل که هر فرد برای دریافت تخفیف بیشتر دوستان خود را نسبت به خرید ژتون مغازه شما تحریک می‌کند که همین موضوع یک تبلیغ اساسی به حساب می‌آید. اگر این کار را در زمان مناسب انجام دهید تاثیر آن چند برابر خواهد شد. اگر بخواهیم مثالی در این مورد بزنیم می‌توانیم ماه مبارک رمضان را ذکر کنیم. تبلیغات و عرضه خدمات در این ایام می‌تواند مشتری شما را بسیار افزایش دهد.

فعالیت‌های خارج از عرف

معمولا در هیچ فست‌فودی آش، سوپ یا چای سرو نمی‌شود، اما شما می‌توانید با عرضه این محصولات در ماه مبارک رمضان توجه مشتریان را به خود جلب کنید. حتی می‌توانید پکیج افطاری تعیین کنید و در صورت سفارش آن را رایگان به مشتری تحویل دهید تا بتواند روزه خود را باز کند. اگر می‌بینید که با این کار از مشتریان دارای ژتون سودی کسب نمی‌کنید، آنها را از این موضوع مستثنی کنید و فقط برای مشتریان آزاد این ویژگی را قرار دهید. سرو چای هم می‌تواند قبل یا بعد از غذا مشتری‌پسند باشد.

345546768666786

محیطی که برای مشتری تعیین می‌کنید باید دارای فضای صمیمی باشد. به‌عنوان مثال، ممکن است شما طرفدار یک تیم فوتبال خاص باشید اما می‌توانید از همین راه برای جذب مشتری استفاده کنید. به‌عنوان مثال از مشتری سوال کنید که پرسپولیسی هستید یا استقلالی. هر پاسخی را که شنیدید از آن پاسخ خوشحال شوید و بگویید به دلیل اینکه پرسپولیسی هستی 10 درصد تخفیف می‌دهم. این کار را در مورد تیم‌های دیگر نیز می‌توانید انجام دهید. حتی ورزش‌های دیگر نیز می‌تواند وارد این بخش کار شما شود. این رویکردها با اینکه هزینه چندانی ندارد، اما شما را از مجموعه رقبای‌تان متمایز می‌کند.

در یک کلام می‌توان گفت متمایز بودن در یک فودکورت کار چندان دشواری نیست، کافی است انتخاب درستی داشته باشید، به هویت کسب‌و‌کارتان پایبند بمانید و ریزه‌کاری‌هایی را برای جلب مشتری در کار خود لحاظ کنید که همسایگان شما از آن بی‌بهره‌اند. فعالیت در کنار سایر برندها شاید در نگاه اول کمی دشوار به نظر برسد، اما به این نکته توجه داشته باشید که در چنین فضایی به‌راحتی می‌توانید از اعتبار سایر برندها برای جلب مشتری وفادار برای خود استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Es4ScxvH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه