اکثر اهالی کسبوکار با مشاهده تعداد كاربران اینترنت یا شبكههای اجتماعی حتما هیجان زده میشوند؛ چرا که تاكنون چنین فرصت بزرگی در یك جا جمع نشده است. امروزه شما دیگر نیاز به ارسال آگهیهای تبلیغاتی چاپی كوچك یا پرداخت هزینه برای درج آگهیهای تبلیغاتی خود در روزنامهها ندارید. در حال حاضر میتوانید با پرداخت مبلغی به فیسبوك در این شبكه اجتماعی به مردم بیشتری در مقایسه با هرگونه تلاشهای قبلی خود دستیابید. با گسترش کاربران و امکانات اینترنت، دیگر آن دسته از مدیرانی كه تازه شروع به كار کردهاند هم برای رسیدن به شهرت و سوددهی احتیاجی به گذراندن مدت زمانی خاص ندارند.
با تمام این اوصاف، دسترسی به میلیاردها كاربر اینترنت به هر حال به این آسانی هم نیست و تعدادی از مدیران از سپری كردن زمان و تلاش برای تقویت پایههای کسبوکار آنلاین خود ناامید میشوند. در ادامه به پنج تاكتیك اشاره میشود كه كارآفرینان آنلاین موفق برای تقویت پایههای كسب و كار خود از آنها بهره میبرند.
1 -آنها جذابیت میآفرینند
امروزه شما میتوانید در صورت تمایل follower پیدا كنید. Followerهای توییتر، اینستاگرام و فیس بوك همگی به حراج گذاشته میشوند. شما میتوانید حتی فهرستهای ایمیل افراد را بخرید اما خرید یك مخاطب كار بیهودهای است زیرا در این صورت هیچ گونه جذابیتی وجود ندارد. بسیاری از اوقات، این افراد به تعامل یا تمركز روی كارهای شما نمیپردازند.
مدیران آنلاین موفق مكالمهای را به وجود میآورند كه مردم را تشویق به صحبت و مشاركت در آن میكند. وقتی یك پست در رسانههای اجتماعی یا وبسایتشان گذاشته میشود، هدف آنها تعامل میان اعضای جامعه است. این تعامل منجر به جذب افراد جدید به اقدامات و پیشنهادهای آتیشان میشود. شما میتوانیدfolloweهای زیادی را داشته باشید اما بدون تعامل این كار بیمعنی است.
2- آنها به ساخت پایگاه مخاطبان خود ادامه میدهند
با بررسی علل شكست اهالی کسبوکار متوجه میشویم كه دلیل اصلی تمركز آنها روی سیستمها و عدم ایجاد پایگاه مخاطبان است. آنها در گذشته همیشه در حال پیچ و تاب دادن وبسایت خود، انتشار یك كتاب الكترونیكی دیگر و ایجاد تصاویر گرافیكی رایج با استفاده از نرمافزار طراحی گرافیك Canva بودند. آنها همه كارهای سطحی را انجام دادند اما هیچ مخاطبی برای مشاهده این اقدامات را در اختیار نداشتند. كارهای بیشماری هستند كه شما برای مدیریت صحیح كسب و كار خود میتوانید آنها را انجام دهید اما عدم وجود هرگونه مخاطب این امور را بیمعنی میكند. مدیران آنلاین موفق بیشتر وقت خود را به ایجاد پایگاه مخاطبان از راههای زیر اختصاص میدهند:
* ارسال مهمان
* نوشتن برای سایتهای با مخاطبان فراوان
* انجام مصاحبه در قالب پادكست (فایل صوتی دیجیتال در اینترنت)
چند استراتژی برای جذب follower بهطور آنلاین وجود دارد. در سادهترین شكل آن، اگر مخاطبی ندارید به سمت مخاطبان خود بروید و به آنها نشان دهید كه چرا آنها باید follower شما شوند.
3- آنها با حسادت به حال دیگران از جاده اصلی منحرف نمیشوند
در دوران كنونی، ما در جامعه با موفقیت کسبوکارهای مختلف با ویژگیهای متفاوت مواجه میشویم. این مدیر شاید یك دوست در فیسبوك یا پادكستی باشد كه شما به آن گوش میدهید اما شاید یك همكار در مسیر خود موفق شود و شما شكست بخورید. در این وضعیت حسادت در دلتان ریشه میدواند و شما را از جاده اصلی منحرف میكند. با تمركز روی یك نفر یا چیز دیگر، تمركز روی ماموریت و اهدافتان را از دست میدهید. در صورت مشاهده موفقیت دیگران، به آنها تبریك بگویید و مجددا به پیشبرد روند راهاندازی كسب و كار خود بپردازید. شما وقت حسادت و انحراف از مسیر اصلی را ندارید.
4- آنها ارزشی غیرقابل انكار را به كار خود میافزایند
صرفنظر از نوع محتوای ایجاد شده، كیفیت در این میان ارزش دارد. شما میتوانید در جاهای دیگر خود را عرضه كنید اما با بازگشت مردم به سوی وبسایتتان، آنها باید ارزش سایت را بفهمند. بهترین تلاشهای شما باید معطوف به محتوای وبسایت، فهرست ایمیلها و كانالهای اجتماعی شود. این وبسایت باید آن قدر خوب باشد تا مردم بخواهند دیگران را از فعالیتهایتان مطلع كنند.
5- آنها همیشه در حال فراگیری هستند
ارائه حجم بیش از حد اطلاعات خطرناك است اما مدیران آنلاین موفق همیشه به یادگیری راههایی برای تكمیل مهارتهای خود میپردازند. آنها با تمركز روی فراگیری عناصر كمكی در مراحل بعدی، به پیگیری مسائل زودگذر در طول هفته توجهی نمیكنند. با تمركز و انجام تاكتیكهای درست، شما قادر هستید با مدیریت صحیح یك كسب و كار آنلاین از منافع استقلال محلی بهرهمند شوید. شما میتوانید از هر نقطه در جهان كسب و كار محبوب خود را اداره كنید. هدف از راهاندازی هر كسب و كاری آزادی است. با بهكارگیری این تاكتیكها آن آزادی را به یك واقعیت در زندگی خود تبدیل كنید.
پررونق ماندن آمار و ارقام در یك كسب و كار آنلاین بسیار سخت و مشكل است. عبور كردن از حوادث عجیب و غریب و راهاندازی یك كسب و كار موفق به زمان و پشتكار نیاز دارد. در صورتی كه شك و تردید به سراغتان آمد، روی ایجاد یك پایگاه مخاطبان تمركز كنید. در صورت وجود مخاطب، شما قادر به تولید محصولات و ارائه خدمات براساس بازخورد او هستید تا ببینید كه چه كالایی بیشترین طرفدار را خواهد داشت. این اتفاق به هیچ روش دیگری رخ نمیدهد.