اگرچه بازارهای مختلف روز به روز در حال توجه بیشتر به نسل جوان در زمینه بازاریابی و فروش هستند، اما هنوز هم مشتریان میانسال گروه بسیار مهمی برای کسب و کارها محسوب می شوند. اگر شما در بازار به دنبال فروش محصولات تان و بازاریابی برای آنها باشید، هیچ گروهی به اندازه مشتریان میانسال توجه تان را جلب نخواهد کرد. دلیل این امر امکان تعامل ساده و سرراست با چنین گروهی است.
بسیاری از برندها فکر می کنند بازار کسب و کار دیگر به طور کامل تحت سلطه نسل جوان است، اما مطالعه ای از سوی موسسه Business 2 Community نشان دهنده خلاف این امر است. بر این اساس هنوز سه چهارم خریدهای اصلی در بازار ایالات متحده از سوی مشتریان میانسال صورت می گیرد. بنابراین شما و کسب و کارتان باید حساب ویژه ای بر روی این گروه سنی نمایید.
شرایط بحرانی کرونا وضعیت بسیاری از برندها را تغییر داده است. نکته مهم در این میان تلاش برای تعامل با مشتریان به طور هرچه نزدیک تر است. مشتریان میانسال در این میان به دلیل پس انداز و درآمد ثابت بیشتر گزینه های مناسبی برای بازاریابی و فروش هستند. بی تردید هیچ برندی نباید چنین گروه بزرگی از مشتریان را با یک گروه تازه و دارای بودجه به مراتب کمتر، یعنی نسل جوان، معامله کند. این امر به طور ویژه ای برای برندهای B2B اهمیت دارد. اگر شما در این حوزه سابقه فعالیت داشته باشید، به خوبی از اهمیت مشتریان میانسال آگاهی دارید. بنابراین شما هرگز نباید در این میان ریسکی را متحمل شوید.
مطلب مرتبط: بازاریابی B2B با استراتژی های جدید
هدف اصلی در این مقاله بررسی شیوه های تاثیرگذاری بر روی مشتریان میانسال در حوزه B2B است. این امر کسب و کار شما را از نظر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد داد. در ادامه برخی از نکات مهم در این رابطه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
جست وجو برای رسانه های محبوب
تعامل با مشتریان در دنیای B2B باید براساس رسانه های محبوب شان صورت گیرد. شاید شما به طور شخصی برخی از رسانه ها را بسیار پرطرفدار ارزیابی کنید، اما تا زمانی که به طور دقیق از علاقه مشتریان تان آگاهی پیدا نکرده اید، نباید هیچ اقدامی را ساماندهی کنید. این امر فقط وضعیت شما را در بازار به طور قابل ملاحظه ای برتر خواهد کرد.
یکی از رسانه های مهم برای تعامل با مشتریان میانسال در دنیای B2B لینکدین است. این پلتفرم به طور تخصصی برای کارآفرینان طراحی شده است. بنابراین عضویت شما در آن به اندازه کافی جذاب خواهد بود. اگر شما به دنبال معامله با برندها یا کارآفرینان برجسته هستید، حضور در این پلتفرم کمک شایانی به شما خواهد کرد.
نکته جالب در مورد لینکدین عضویت قابل ملاحظه افراد میانسال در این پلتفرم است. براساس گزارش رسمی لینکدین 12 درصد از کاربران این پلتفرم را کارآفرینان بالای 51 سال تشکیل می دهد. این امر به معنای امکان دسترسی ساده به گروهی از مشتریان است که به طور سنتی حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی ندارند.
اتکا به تجربه موبایلی برای آموزش مشتریان
امروزه اغلب مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. این امر تجربه مشتریان از برندها را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار داده است. امروزه شما باید حضور گسترده ای در کانال های ارتباطی موبایلی داشته باشید. واضح ترین مثال در این رابطه شبکه های اجتماعی موبایلی مثل اینستاگرام است. شما با عضویت در چنین شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن امکان تعامل با مشتریان را خواهید داشت.
امروزه شما باید در شبکه های اجتماعی مورد پسند مشتریان تان حضور داشته باشید. این امر در بازاریابی B2B به معنای حضور در پلتفرم های موبایلی است. بنابراین اگر تا به حال تجربه ای در این زمینه نداشته اید، باید هرچه زودتر دست به کار شوید.
نمایش ارزش های برند
ارزش های برند مهمترین نکته برای جلب نظر مشتریان در الگوی B2B است. اگر کسب و کار شما دارای ارزش های جذاب و هیجان انگیزی باشد، مشتریان به طور مداوم تمایل به همکاری با شما خواهند داشت، در غیر این صورت شاید برای پیدا کردن یک مشتری هم مجبور به تحمل دردسرهای زیادی شوید.
مطلب مرتبط: بازاریابی B2B با ترندهای توصیه شده کارشناسان
برجسته سازی ارزش های برند در تعامل رو در رو یا تلفنی با مشتریان بهترین امر برای بهبود وضعیت بازاریابی محسوب می شود. بنابراین دفعه بعدی که در تلاش برای تعامل با مشتریان میانسال در حوزه B2B بودید این امر را فراموش نکنید.