راه اندازی کسب و کار در بازاری که برای سال ها به عنوان کارآفرین در آن فعالیت داشته اید، یکی از سخت ترین کارهای دنیا محسوب می شود. حالا اگر قرار باشد یک برند در کشورهای خارجی تاسیس کنید، چه وضعیتی خواهید داشت؟ برای بسیاری از مردم راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور یکی از کارهای غیرممکن محسوب می شود. درست به همین دلیل هرگز سراغ آن نیز نمی روند. اگر شما در این میان ایده ای متفاوت از دیگر کارآفرینان دارید، باید به طور مداوم در تلاش برای اعمال تغییرات اساسی در نحوه فعالیت برندتان باشید، در غیر این صورت شاید هرگز برندتان توسعه پیدا نکرده و فرصتی برای راه اندازی کسب و کار در کشورهای خارجی نداشته باشید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه راه اندازی کسب و کار در کشورهای خارجی است. این امر می تواند به شما برای تبدیل رویای تان در زمینه کارآفرینی به یکی از ایده های مناسب و تاثیرگذار کمک کرده و موقعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: مهارت های ضروری شروع کسب و کار
انتخاب یک کشور مناسب
بدون تردید کشورهای بسیار زیادی در قاره های مختلف وجود دارد. با این حال شما قرار نیست در هر کشوری کسب و کارتان را راه اندازی کنید. یکی از نکات مهم در این میان مطالعه درباره کشورهای مختلف و سپس تلاش برای انتخاب بهترین گزینه ممکن است. این امر شما را از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در موقعیت بسیار خوبی قرار داده و شرایط تان را نیز به شدت ساده می سازد.
ارزیابی کشورها با هم یکی از راهکارهای قدیمی برای پیدا کردن بهترین مقصد کارآفرینی ممکن محسوب می شود. شما در این رابطه باید انواع معیارها نظیر امنیت اقتصادی، سهولت سرمایه گذاری و حمایت دولتی از کسب و کارها را مد نظر قرار دهید. همچنین توجه به وضعیت عمومی اقتصادی مردم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیز ایده بسیار مهمی خواهد بود.
آشنایی با فرهنگ و زبان محلی
هر کشوری دارای فرهنگ و زبان منحصر به فردش است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. وقتی شما با فرهنگ و زبان یک کشور به خوبی آشنایی داشته باشید، به نوعی در آن منطقه بومی به حساب خواهید آمد. این نکته می تواند بسیاری از دردسرهای شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از بین برده و مشکلات تان در این راستا را بدل به چالش هایی ساده نماید.
یادتان باشد آشنایی با یک فرهنگ تازه در برخی از موارد زمانبر است. بنابراین شما نباید به هیچ وجه عجله ای داشته باشید. یکی از نکات مهم در این میان تلاس برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس یادگیری زبان بومی است. این امر مشتریان را نسبت به برند شما هیجان زده کرده و برچسب خارجی را از روی کسب و کارتان برمی دارد.
یکی از برندهای بزرگ در دنیای کسب و کار کوکا کولاست. این برند همیشه برای حضور در بازارهای محلی خیلی خوب با فرهنگ آن کشورها آشنایی پیدا می کند. به این ترتیب همیشه امکان فروش بالا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهد داشت. این نکته می تواند برای بسیاری از مشتریان در سراسر دنیا جذابیت زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز افزایش دهد. بنابراین همیشه فعالیتی مثل کوکا کولا داشته باشید.
مطلب مرتبط: 7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار
پیروی از شرایط قانونی
شما باید پیش از شروع به کار برندتان را به طور کاملا قانونی در کشور مورد نظرتان ثبت کنید. این امر اهمیت بسیار زیادی داشته و به شما فرصت فعالیت به دور از تهدیدهای مختلف را می دهد. به این ترتیب می توانید با خیالی راحت به فکر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان باشید. یکی از نکات مهم در این میان نحوه تعامل شما با قوانین محلی در زمینه کسب و کار است. اگر شما خیلی خوب از این قوانین پیروی کنید، شانس تان در بازار به طور مداوم افزایش پیدا کرده و با هیچ مشکل حقوقی نیز در طول فعالیت تان رو به رو نخواهید شد.