در هر جامعه ای تعدادی از افراد در قالب اقلیت حضور دارند. در این میان مهاجران یا افراد متعلق به گروه های قومی کوچک تر به طور واضح به چشم می خورند. این دسته از افراد برای کسب درآمد ناچار به حضور در عرصه های مختلف کارآفرینی هستند. بنابراین پدیده کسب و کارهای متعلق به اقلیت ها امری طبیعی محسوب می شود. اگر شما نیز در طول دوران فعالیت تان به عنوان کارآفرین تجربه تعامل با این دسته از افراد یا کسب و کارها را داشته باشید، به خوبی از وضعیت دشوار آنها در بازارهای کنونی اطلاع خواهید داشت. این امر برای صاحبان چنین کسب و کارهایی به معنای ضرورت استفاده از فرصت های پیش رو و حتی تلاش بیشتر برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان است.
اغلب کسب و کارهای مربوط به اقلیت ها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی همان دسته از افراد هستند. این امر نوعی بازار محلی برای چنین کسب و کارهایی ایجاد کرده و شانس شان برای توسعه سریع را به شدت کاهش می دهد. به عنوان مثال، برندی که در آمریکا فقط مخصوص اقلیت اسپانیایی است و به طور انحصاری غذاهای آنها را در قالب کنسرو و بسته بندی نیمه منجمد عرضه می کند، شانس زیادی برای توسعه برندش در سراسر این کشور نخواهد داشت.
نکته مهم در این میان سرمایه گذاری درست بر روی کسب و کارهای مربوط به اقلیت هاست. این امر می تواند به صاحبان این کسب و کارها فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان هدف و همچنین کسب دامنه هرچه وسیع تری از مشتریان بدهد. در این صورت شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: معرفی کتاب های مدیریتی: نکات طلایی مدیریت کسب و کار از زبان حرفه ای ها
نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یکی از راه های سخت در قالب کسب و کار اقلیت را پیش رو دارید. این امر شامل تلاش برای شناسایی مخاطب هدف مخصوص برند و عبور از مشتریان بومی است، در غیر این صورت شاید کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده تان اهمیتی برای دیگر مشتریان نداشته باشد و حتی موجب اذیت آنها نیز شود.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در رابطه با تاثیرگذاری بر روی مشتریان در دنیای کسب و کار است. البته در این میان تمرکز اصلی ما بر روی کسب و کارهای اقلیت هاست. اگر شما هم در این حوزه فعالیت دارید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
کسب مجوز کسب و کار اقلیت ها
امروزه در بسیاری از کشورها کسب و کارهای مربوط به اقلیت ها دارای مجوز خاص خودشان هستند. این امر به آنها برای ایجاد تمایز میان خودشان و دیگران کمک شایانی می کند همچنین مشتریانی که به اقلیت های مورد نظر تعلق دارند، به سادگی هرچه تمام تر فرصت شناسایی چنین کسب و کارهایی را پیدا می کنند. با این حساب دیگر هیچ مشکلی از نقطه نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی آنها باقی نخواهد ماند.
امروزه هرچه تعامل میان برندها و مشتریان ساده تر باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. نکته مهم اینکه در طول سال های اخیر بسیار از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به ساده سازی فرآیند بازاریابی و تعامل شان با آنها کرده اند. در این میان برخی از کشورها که دارای جمعیت اقلیت بسیار زیادی هستند، می توانند به سادگی از شیوه های مربوط به کسب مجوز کسب و کارهای اقلیت سود ببرند. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و حتی امکان عضویت در انجمن های مربوط به کسب و کارهای اقلیت را نیز فراهم می سازد.
بسیاری از برندها برای ایجاد پیوند نزدیک تر میان خود اقدام به راه اندازی انواع انجمن های کاربردی می کنند. اگر شما نیز به دنبال عضویت در انجمن های کسب و کار هستید، می توانید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نمایید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف افزایش می دهد. یادتان باشد در دنیای امروز ارتباطات برای برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر شما از مجوزهای مربوط به کسب و کارهای اقلیت در راستای افزایش ارتباطات تان سود ببرید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت افزایش پیدا می کند.
اگر شما برای اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کارهای اقلیت مشکل زیادی دارید، همیشه می توانید از خدمات موسسه های مختلف یا دست کم استفاده از تجربه دیگر برندها در این راستا سود ببرید. بدون تردید بسیاری از کسب و کارهای دیگر قبل از شما به فکر استفاده از مجوز موردنظر بوده اند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
استفاده از خدمات مالی مربوط به کسب و کارهای اقلیت
رونق کسب و کارهای اقلیت یکی از نکات مهم برای توسعه گردشگری و دیگر خدمات مربوط به گردشگران است. این امر به مردم دیگر کشورها برای سفر به کشوری که شما در آن فعالیت دارید، کمک خواهد کرد. یکی از مثال های کاربردی در این میان انواع رستوران های مربوط به کشورهای مختلف در ایالات متحده و کاناداست. این رستوران ها به طور معمول غذاهای مکزیکی، اسپانیایی، ایتالیایی و حتی عربی را پیش روی مشتریان قرار می دهند. نکته جالب اینکه صاحبان چنین کسب و کارهایی به طور معمول متعلق به همان اقلیت قومی هستند. با این حساب مدیریت کسب و کار موردنظر بدون هیچ اشتباهی و با درک درست از مشتریان آن بازار جلو می رود. بدون تردید شما به عنوان یک کارآفرین ایتالیایی خیلی خوب از سلیقه هموطنان تان آگاهی دارید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مردم آن منطقه و دریافت بیشترین بازخورد ممکن کمک خواهد کرد. از آنجایی که سطح مهاجرت در دنیا به شدت افزایش پیدا کرده است. شما باید همیشه به فکر راه اندازی چنین کسب و کارهایی باشید و ضمنا از خدمات مالی مخصوص خودتان نیز سود ببرید.
مطلب مرتبط: بهبود کیفیت مدیریت کسب و کار با 7 مهارت کاربردی
یکی از نکات مهم در زمینه خدمات مالی تعهد بسیاری از دولت ها برای ارائه خدمات مالی منحصر به فرد به برخی از کسب و کارهای اقلیت است. این امر با اهدافی نظیر حمایت بیشتر از اقلیت ها یا حتی توسعه گردشگری و افزایش جذابیت کشور موردنظر برای مردم دیگر نقاط دنیا صورت می گیرد. در هر صورت شما باید انگیزه کافی برای استفاده از خدمات موردنظر را داشته باشید و در این راستا نیز به منظور ساده سازی کارهای تان به طور مداوم از خدمات مالی استفاده نمایید.
بدون تردید راه اندازی یک کسب و کار از نقطه صفر امر بی نهایت سختی محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر شما به سراغ استفاده از منابع مالی معتبر نروید، خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر می تواند در میانه راه شما را با انواع مشکلات مربوط به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف رو به رو سازد.
یکی از نکات مهم در این میان پیدا کردن موسسات مالی است که به طور ویژه خدمات مربوط به کسب و کارهای اقلیت را ارائه می دهند. این امر در وهله نخست بسیار سخت به نظر می رسد. درست به همین دلیل شما باید مطالعه دقیقی درباره شرایط مالی و انواع وام های مربوط به موسسات مالی داشته باشید. سپس با پیدا کردن موسسه موردنظر بسیاری از مشکلات شما به عنوان یک کسب و کار حل خواهد شد. این امر برای بسیاری از برندها به معنای دسترسی به منابع مالی مناسب در ابتدای فعالیت شان در بازار خواهد بود.
استفاده از تجربیات دیگران
در یک بازار به طور معمول شما بسیار زیادی از برندهای دیگر نیز حضور دارند. حتی اگر در این میان شما به دنبال راه اندازی یک کسب و کار برای اقلیت ها نیز باشید، باز هم برخی از برندها پیش از شما در این راستا حضور داشته اند. این امر می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اساسی قلمداد شده و توانایی شما برای استفاده از تجربات دیگران را نیز بی نهایت افزایش دهد. درست به همین دلیل شما پیش از هر اقدامی در دنیای کسب و کار باید نظرات دیگران و تجربیات شان را در کانون توجه قرار دهید. این امر شما را بدل به یک کسب و کار حرفه ای کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد.
بدون تردید بسیاری از برندها در صورت استفاده از توصیه های دیگران در زمینه فعالیت کاری امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان را خواهند داشت. این امر می تواند شرایط فعالیت شما در بازار را به شدت توسعه داده و بسیاری از مشکلات تان را به طور خودکار حل کند. هرچه باشد امروزه در دنیای کسب و کار بسیاری از برندها با مشکلات یکسانی رو به رو هستند. درست به همین خاطر اگر شما از نظرات دیگران در این مین بهره ببرید، شانس تان برای حل بی دردسر مشکلات به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
استفاده از زبان های مختلف
شما به عنوان یک کسب و کار مربوط به اقلیت ها می توانید گروه های مختلفی را مد نظر قرار دهید. این امر به شما برای توسعه کسب و کارتان کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر شما یک موسسه آموزش زبان برای اقلیت هایی مثل اسپانیایی ها در کشوری مانند کانادا دارید، می توانید در کنار اسپانیایی به دیگر گروه های زبانی نیز توجه نشان دهید. در این صورت دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دامنه ای گسترده تر نخواهید داشت.
یکی از مثال های مهم درباره تنوع زبانی مربوط به کشورهای مهاجرپذیر یا دارای تنوع قومی بسیار زیاد است. ایالات متحده در این میان نمونه ای خوب به نظر می رسد. این کشور دارای اقلیت های قومی بسیار زیادی است. از چینی ها و آلمانی ها گرفته تا فرانسوی ها، اسپانیایی ها و گروه های مختلف آفریقایی تبار در این کشور به عنوان شهروند سکونت دارند. همین امر فضا را برای کسب و کارهای مربوط به اقلیت ها بی نهایت جذاب می سازد. شما در این میان با هدف گذاری بر روی دامنه وسیعی از اقلیت ها به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز به شدت افزایش خواهد داد.
مثال مربوط به آموزش زبان فقط یکی از فرصت های شغلی پیش روی صاحبان کسب و کارهای اقلیت را نشان می دهد. شما در این میان امکان سرمایه گذاری بر روی دامنه وسیعی از کسب و کارها را داشته و این فرصت ها به طور قابل ملاحظه ای برای شما اهمیت دارند. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیاری از تجربیات و موفقیت های قبلی دیگر برندها را پیش روی تان دارید. با این حساب ترکیب ایده ها و الگوهای مربوط به دیگر کسب و کارها به شما امکان راه اندازی یک کسب و کار به طور ترکیبی برای تمام مشتریان اقلیت را می دهد. با این حساب شما به طور ناخودآگاه به دامنه وسیعی از مشتریان دسترسی پیدا کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بدون تحمل دردسرهای فراوان را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: بهترین و بدترین الگوهای مدیریت کسب و کار
حضور در شبکه های اجتماعی
امروزه هر کسب و کاری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشد. این امر یکی از نکات مهم برای بهینه سازی شرایط فعالیت برندها در بازار است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور حرفه ای دنبال کنید. این امر اغلب اوقات در پیوند با شبکه های اجتماعی پیوند دارد.
فعالیت در شبکه های اجتماعی به شما در قالب یک برند امکان آشنایی با دامنه وسیعی از مشتریان را داده و حضورتان در بازار را به گوش تمام مشتریان خواهد رساند. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. یادتان باشد مشتریان در بازار به طور طبیعی از حضور شما آگاهی نخواهند داشت. درست به همین دلیل این شما هستید که باید حضورتان را به آنها یادآوری کنید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد.
فرقی ندارد شما به دنبال تقویت حضورتان در کدام بازار هستید، به هر حال شبکه های اجتماعی در این مسیر به شما کمک شایانی خواهد کرد. این امر به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالبی حرفه ای و کم هزینه یاری می رساند. بنابراین اگر شما به دنبال معرفی کسب و کارتان به دامنه وسیعی از مشتریان با کمترین هزینه ممکن هستید، باید به طور مداوم نکات مربوط به این حوزه را به یاد داشته باشید. این امر می تواند برای شما به مثابه یکی از شیوه های حرفه ای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب گردد.
ایجاد تنوع در تیم کاری برند
برندهای مربوط به اقلیت ها باید دارای تنوع قابل ملاحظه ای باشند. بدون تردید یک رستوران ایتالیایی بدون سرآشپزی متعلق به این کشور توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نخواهد داشت. همچنین در صورتی که شما به دنبال هدف گذاری بر روی مشتریانی فراتر از ایتالیایی ها هستید، باید کارکنان رستوران تان را از میان قومیت های مختلف انتخاب کنید. این امر به سایر مشتریان برای حضور در رستوران تان انگیزه کافی را می دهد. به هر حال کمتر کسی انگیزه و تمایلی برای حضور در رستورانی دارد که همه کارکنانش متعلق به یک گروه قومی هستند، چراکه در این صورت در فضای رستوران موردنظر به طور کامل احساس ناآشنایی خواهد داشت. این امر اغلب اوقات از سوی کارآفرینان به ساده ترین شکل ممکن مورد بی توجهی قرار می گیرد. درست به همین خاطر شما باید فکری اساسی در این راستا داشته باشید، در غیر این صورت مثل بسیاری از کسب و کارهای دیگر فقط امکان تاثیرگذاری بر روی یکی از اقلیت ها را پیدا می کنید.
مطلب مرتبط: چالش مدیریت کسب و کار به عنوان کارآفرین تازه کار
استفاده از نمادهای مربوط به اقلیت ها
هر اقلیتی قومی دارای نمادهای خاص خودش است. این امر در میان مردم متعلق به یک فرهنگ معنای خاصی دارد. درست به همین دلیل در صورت مشاهده المان های مربوط به فرهنگ موردنظر شما به راحتی فرصت جلب نظر مردم آن فرهنگ را خواهید داشت. یکی از نکات جالب در مورد کسب و کارهای فعال در کشورهای خارجی تمایل مشتریان برای آگاهی از وضعیت شان است. این یعنی اگر شما در ایالات متحده یک کسب و کار مربوط به فروش لوازم فرهنگی کشورهای غربی را داشته باشید، شهروندان دارای قومیت مشابه در این کشور مایل به اطمینان از آشنایی کامل شما با فرهنگ شان هستند. در این صورت استفاده از نمادهای فرهنگی آنها در فروشگاه تان ایده بسیار خوبی برای جلب نظر این دست از افراد خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک ویژه ای کرده و شانس تان در بازار را نیز به شدت ارتقا می دهد. در این صورت شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور ویژه کمک نماید. در این صورت دیگر مشکل بزرگی پیش روی شما و برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود.
یادتان باشد مدیریت کسب و کار مربوط به اقلیت ها همیشه سخت تر از دیگر انواع آن است. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم خودتان را برای شرایط موردنظر آماده نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد.