یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

روابط عمومی نه تنها تکلیف یک برند با مشتریان را روشن می کند، بلکه چشم انداز همکاری با برندهای دیگر را نیز ترسیم خواهد کرد. به همین خاطر استفاده از افراد کارکشته در قالب تیم روابط عمومی نیاز هر کسب و کاری محسوب می شود. البته به شرط اینکه بودجه مناسبی در دست تان باشد. 

یکی از مشکلات همیشگی کارآفرینان در ابتدای مسیر توسعه کسب و کار مواجهه با مشکلات مالی است. خب همه که از ابتدای راه بودجه های کلان ندارند تا تیم های مختلف را کامل تشکیل دهند. چه بسا در ابتدای راه شما مجبور شوید بخش هایی مثل روابط عمومی را خودتان دست بگیرید. آن وقت است که عیار مدیریتی تان مشخص خواهد شد. 

مهارت های مدیریت روابط عمومی برند

از آنجایی که هر کاری در این دنیا قلق خاص خودش را دارد، ما در این مقاله سراغ برخی از مهارت های کلیدی برای مدیریت روابط عمومی برندها رفته ایم. اگر شما به تازگی در این حوزه فعالیت تان را شروع کرده اید یا به دلیل محدودیت بودجه تان امکان تشکیل یک تیم کامل را ندارید، این مقاله نکات کلیدی به شما یاد خواهد داد. پس با ما همراه باشید تا این نکات را با دقت زیر ذره بین ببریم. 

مطلب مرتبط: نقش روابط عمومی در مدیریت بحران

برای مدیریت موفق بخش روابط عمومی برند، نیاز به مجموعه ای از مهارت ها و دانش های خاص است. ما در ادامه قصد نداریم مهارت های عجیب یا پیچیده ای را زیر ذره بین ببریم. در عوض به ساده ترین شکل بحث را جلو خواهیم برد. این شما و این هم مهارت های اساسی برای روابط عمومی.

مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی، از مهمترین مهارت های موردنیاز برای مدیر بخش روابط عمومی برند است. مدیر این بخش باید بتواند به طور موثر با طیف گسترده ای از مخاطبان از جمله رسانه ها، مشتریان، سهامداران و کارمندان شرکت ارتباط برقرار کند. متاسفانه خیلی ها در ابتدای راه مدیریت روابط عمومی اصلا به این نکته کلیدی توجه نشان نمی دهند. به همین خاطر همیشه در برقراری ارتباط اولیه با دیگران به بن بست می خورند. 

نقش شما در این بخش دقیقا مثل مدیر ورزشی یک تیم فوتبال است.  یک مدیر ورزشی خوب در عین حال که باید ارتباط میان بازیکنان و سرمربی را مدیریت کند، وظیفه رسیدگی به انتظارات هواداران را نیز دارد. شما هم به عنوان مسئول بخش روابط عمومی دقیقا چنین وضعیتی را دارید. بنابراین بدون مهارت های ارتباطی خوب عملا کارتان لنگ خواهد ماند. 

مهارت های ارتباطی شامل مهارت های نوشتاری، شفاهی و شنیداری است. مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند به طور واضح و مختصر پیام های سازمان را به مخاطبان منتقل کند.

قبول دارم توضیحات بالا خیلی سخت به نظر می رسد. پس قبل از اینکه حسابی ناامید شوید، اجازه دهید کمی بیشتر درباره اش به شما توضیح دهیم. مهارت های سه گانه فوق در واقع به شما این توانایی را می دهد که بدون هیچ مشکلی حرف مخاطب تان را متوجه شده و واکنش مناسب در قبال انتظارات آنها داشته باشید. 

توانایی رهبری

توانایی رهبری

مدیر بخش روابط عمومی برند باید بتواند تیمی از متخصصان روابط عمومی را رهبری کند. این مدیر باید بتواند به طور موثر به تیم خود انگیزه دهد و آنها را در جهت تحقق اهداف سازمان هدایت کند.

اگر شما تیمی برای روابط عمومی ندارید، لازم نیست دور مهارت رهبری را خط بکشید. خب در این شرایط شما دست کم باید بتوانید اوضاع خودتان را مدیریت کرده و به عنوان تنها نیروی روابط عمومی اقدامات منسجمی را انجام دهید. به زبان ساده تر، باید مهارت رهبری اقدامات خودتان را داشته باشید. وگرنه اوضاع تان حسابی به هم می ریزد. این نکته ای است که خیلی وقت ها کارآفرینان کاملا فراموش می کنند. انگار که فعالیت انفرادی در بخش روابط عمومی هیچ نظم و قاعده ای لازم ندارد!

مطلب مرتبط: تکنیک های نوین مدیریت بحران روابط عمومی

آیا تا حالا پیش خودتان فکر کرده اید یک رهبر تجاری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اجازه دهید کمک تان کنیم؛ اولین مورد بی شک به توانایی تصمیم گیری اشاره خواهد داشت. البته منظور ما تصمیم گیری عادی نیست. گاهی اوقات شما آنقدر تحت فشار هستید که حتی یک اشاره کوچک برای از کوره در رفتن تان کافی خواهد بود. اگر در این شرایط بتوانید تمرکزتان را حفظ کرده و تصمیم های منطقی بگیرید، اوج هنر رهبری تجاری خود را نشان داده اید. وگرنه هیچ کاری از پیش نخواهید برد.

بعد از اینکه تکلیف تان با توانایی تصمیم گیری تحت فشار روشن شد، باید کمی به درک تان از تجربه مشتریان نیز بپردازید. یک رهبر خوب همیشه می داند مشتریان چه درکی از برندش داشته و آن را چطور ارزیابی می کنند. به همین خاطر اگر حواس تان نباشد، شاید تمام تلاش های تان در زمینه مدیریت روابط عمومی نقش بر آب شود. 

مهارت تحلیل موقعیت 

مهارت تحلیل موقعیت 

مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند اطلاعات را به طور موثر تحلیل کند و از آنها برای تصمیم گیری استفاده کند. این مدیر، باید بتواند روندهای صنعت را به خوبی درک کند و تأثیر آنها را بر سازمان ارزیابی کند.

مهارت های تحلیلی شامل مهارت های تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیم گیری است. مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند اطلاعات را به طور موثر تحلیل کند و از آنها برای تصمیم گیری های درست استفاده کند.

مهارت های استراتژیک

مهارت های استراتژیک

مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند استراتژی های روابط عمومی سازمان را توسعه دهد و اجرا کند. این مدیر، باید بتواند از آخرین روندهای روابط عمومی آگاه باشد و آنها را در استراتژی های سازمان خود لحاظ کند.

مهارت های استراتژیک شامل مهارت های برنامه ریزی، تفکر آینده نگر و تجزیه و تحلیل است. مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند استراتژی های روابط عمومی سازمان را به طور موثر توسعه دهد و اجرا کند.

مهارت های فناوری

مهارت های فناوری

امروزه، فناوری نقش مهمی در روابط عمومی ایفا می کند. مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند از فناوری های جدید برای بهبود ارتباطات و تعامل با مخاطبان استفاده کند.

مهارت های فناوری شامل مهارت های استفاده از رسانه های اجتماعی، نرم افزارهای روابط عمومی و سایر فناوری ها است. مدیر بخش روابط عمومی برند، باید بتواند از فناوری های جدید برای بهبود ارتباطات و تعامل با مخاطبان استفاده کند.

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج در عرصه روابط عمومی

نتیجه گیری

مهارت و دانش مدیر بخش روابط عمومی برند

مدیر بخش روابط عمومی برند، نقش مهمی در موفقیت سازمان ایفا می کند. این مدیر، باید دارای مجموعه ای از مهارت ها و دانش های خاص باشد تا بتواند به طور موثر این نقش را ایفا کند. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین مهارت های این حوزه را مرور کنیم تا شما مسیر مشخصی در این زمینه داشته باشید. حالا دیگر همه چیز به سعی و تلاش خودتان بستگی دارد. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و همین حالا وارد گود شوید. 

منابع:

https://ici.net.au

https://communicationmgmt.usc.edu

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BxY4qcp9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه