یکشنبه, ۱۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۳ / Sun, 9 Mar(3) 2025 /
           
فرصت امروز

بسته بندی محصولات در بازارهای کنونی نقشی فراتر از یک پوشش محافظتی ایفا می کند و به عنوان یک عنصر کلیدی در جذب مشتریان و شکل دهی به تجربه آنها از برند محسوب می شود. بسته بندی در واقع زبان گویای یک محصول است که با مشتری سخن گفته و با طراحی خوب یا بد خود می تواند به مشتری پیام متفاوتی انتقال دهد. بسته بندی دقیقا مثل یک لباس بر تن یک کالاست که تاثیر بسیاری بر نظر مشتریان دارد.

فکر می کنم قبول داشته باشید بسته بندی مناسب می تواند یک محصول معمولی را به یک کالای خواستنی و به یادماندنی تبدیل کرده، برند را در ذهن مخاطب ماندگار سازد. به طوری که مشتری برای همیشه نام برند شما را در خاطر داشته باشد و برای همیشه به یک مشتری وفادار بدل شود. بسته بندی جذاب همچون یک اثر هنری قدرتمند است که قلب مشتری را تسخیر می کند. در مقابل، بسته بندی نامناسب می تواند یک محصول با کیفیت را به کلی نابود کند و تاثیر منفی بر نظر مشتریان بگذارد. متاسفانه بسیاری از برندها در دنیای کسب و کار با انتخاب طراحی های کسل کننده یا بدون فکر محصولات شان را پیش از ورود به بازار قربانی می کنند. بسته بندی نامناسب درست مثل یک سم مهلک مشتری ها را از کالاهای باکیفیت تان نیز فراری خواهد داد.

برندهای موفق به خوبی دریافته اند که بسته بندی مناسب تنها برای حفظ سلامت کالا نیست، بلکه ابزاری برای بازاریابی قدرتمند نیز محسوب می شود و به خوبی می دانند با این وسیله ساده و البته قدرتمند می توانند مشتریان بیشتری را جذب و سودآوری خود را افزایش دهند. در حالی که بسیاری دیگر از برندها با اشتباهات فاحش در بسته بندی، خود را در مسیر شکست قرار داده و با دستان خود برندشان را نابود می کنند، بسته بندی اصولی ابزاری برای توسعه فروش و برند است و نباید به هیچ وجه آن را دست کم گرفت.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برخی از اشتباهات رایج در بسته بندی محصولات بپردازیم و نشان دهیم چگونه این اشتباهات می توانند بر دیدگاه مشتریان و در نهایت فروش یک برند تاثیر منفی بگذارد. پس برای اطلاع از چالش ها و پیدا کردن بهترین راهکارها برای داشتن بسته بندی جذاب و کاربردی، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

اشتباهات رایج در بسته بندی محصولات

اشتباهات رایج در بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات هنری ظریف و پیچیده به حساب می آید که نیازمند توجه دقیق به جزییات و درک عمیق از سلیقه مشتریان است. ما در این بخش به بررسی برخی از رایج ترین اشتباهات در این زمینه می پردازیم که می توانند به شکست یک محصول در بازار منجر شود. پس با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این رابطه را یاد بگیرید. 

مطلب مرتبط: چرا بسته بندی مینیمال همیشه جواب نمی دهد؟

عدم توجه به سلیقه مخاطب هدف: رایج ترین اشتباه

عدم توجه به سلیقه مخاطب هدف

یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی بسته بندی محصولات عدم توجه به سلیقه و ترجیحات مخاطب هدف است. یک بسته بندی باید طوری طراحی شود که مناسب با فرهنگ و ذائقه مردم همان منطقه بوده و قادر باشد به شکلی قدرتمند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. به زبانی ساده تر، بسته بندی خوب مانند آینه ای است که علایق و سلیقه مخاطبان شما را منعکس می کند. طراحی که بدون توجه به سلیقه مخاطب ارائه شده باشد محکوم به شکست است.

برندها باید پیش از طراحی بسته بندی به طور دقیق مخاطبان هدف خود را بشناسند و سلیقه و علایق آنها را کشف کنند. گروه های سنی مختلف یا حتی اقوام متفاوت، سلیقه مختلفی در زمینه انتخاب بسته بندی ها دارند و یک طراح حرفه ای در مرحله اول با این گروه ها آشنا شده و سپس برای طراحی محصول خود تصمیم می گیرد. طراح باید طوری کار کند که تمام اقشار و سلیقه ها را در نظر داشته باشد. در طراحی هوشمندانه برای بسته بندی محصول همه جزییات و همه علایق در نظر گرفته می شود.

بسته بندی باید با جنسیت، سن، سطح درآمد و پیشینه فرهنگی مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد و همه چیز برای آنها آشنا و خوشایند باشد. همچنین بسته بندی مناسب به گونه ای طراحی شده است که چشم بیننده به طور خودکار جذب آن شود. رنگ ها، خطوط و اشکال انتخاب شده در طراحی باید کاملا فکر شده باشد تا به قلب و ذهن مشتریان نفوذ کرده و برای آنها جذاب باشد. انتخاب های اشتباه یعنی ایجاد مانع برای دیدن کالا توسط مشتری؛ پس باید دور آنها را خط کشید. 

انتخاب نادرست رنگ ها، فونت ها، تصاویر یا سبک طراحی می تواند موجب دلسردی مشتریان و در نتیجه شکست محصول در بازار شود. با بررسی بسته بندی محصولات رقبا، به خوبی می توانید دریابید کدام رنگ ها مورد علاقه مشتری ها بوده و در طراحی کدام بسته بندی ها اشتباه صورت گرفته است. درس گرفتن از این موارد باعث رشد سریع تر برند شما خواهد شد. یک بسته بندی غیرجذاب یعنی خداحافظی همیشگی با مشتری. در آخر، عدم توجه به سلیقه مخاطب، باعث می شود تا بسته بندی شما با بازار هدف همخوانی نداشته باشد و نتواند به هدف خود، یعنی جلب توجه و ایجاد ارتباط با مشتری دست یابد. بسته بندی که با در نظر گرفتن علاقه مشتری ها ساخته شده باشد قطعا اثرگذاری بیشتری بر آنها خواهد داشت و سودآوری کسب و کار را نیز بیشتر خواهد کرد.

طراحی پیچیده و گیج کننده: پیش به سوی مینیمالیسم

طراحی پیچیده و گیج کننده

دومین اشتباه کلیدی در بسته بندی محصولات طراحی پیچیده و گیج کننده است که باعث سردرگمی مشتری می شود و مشتری را از خرید محصول منصرف می نماید. یک بسته بندی باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم به راحتی و به سرعت در دسترس مخاطب قرار گیرد. پیچیدگی و ابهام هیچ فایده ای برای یک برند نخواهد داشت. طراحی یک بسته بندی خوب باید ساده و تاثیرگذار باشد.

مشتریان زمان و حوصله زیادی برای رمزگشایی بسته بندی محصولات شما ندارند. آنها ترجیح می دهند اطلاعات اصلی محصول مانند نام، برند، ویژگی های کلیدی و تاریخ انقضا را به سرعت پیدا کرده و برای انتخاب کالای مورد نظر وقت شان را تلف نکنند. شما باید برای ساختن چنین فضایی در ذهن مخاطب نهایت دقت تان را به خرج بدهید. طراحی پیچیده همانند راهی پر پیچ و خم است که خریدار در آن گم می شود.

مطلب مرتبط: بسته بندی خلاقانه، پلی به دل مشتریان

استفاده بیش از حد از المان های بصری، رنگ های نامناسب، فونت های ناخوانا یا تصاویر شلوغ، می تواند باعث گیج شدن مشتری شود. برای آنکه طراحی مناسبی را ارائه نمایید تمام سعی تان را در رعایت اصول طراحی گرافیک به کار گیرید و از ارائه کارهای پیچیده و پر زرق و برق پرهیز کنید. سادگی، زیباترین کلید برای رسیدن به موفقیت است. یادتان باشد، زیبایی در سادگی است!

بسته بندی باید طوری طراحی شود که مشتری در همان نگاه اول، متوجه ماهیت و کارکرد محصول شود و به آن علاقه مند گردد. طراحی ساده ای که تاثیرگذاری زیادی هم دارد یک راه حل خوب و ایده آل خواهد بود. هدف نهایی باید براساس جذب هرچه بیشتر مشتری و ساده کردن کارها طراحی شود. هرگونه تلاش برای استفاده بیش از اندازه از عناصر طراحی باعث ایجاد احساس منفی در مشتری ها خواهد شد.

در نتیجه بسته بندی باید واضح، ساده و گویا باشد. به نحوی که مشتریان در نگاه اول متوجه ماهیت و کارکرد آن شده و به سمت آن جذب شوند. طراحی پیچیده همانند یک سد محکم در مقابل دیده شدن برند شما است و لازم است این مانع را با انتخاب های هوشمندانه از سر راه خود بردارید.

نادیده گرفتن نقش محافظتی بسته بندی: هدف گذاری دوسویه

نادیده گرفتن نقش محافظتی بسته بندی

یکی از مهمترین وظایف بسته بندی حفاظت از محصول در برابر آسیب های احتمالی است. بسته بندی صرفا یک وسیله تزئینی برای کالا نیست بلکه وظیفه حفظ کیفیت کالا و انتقال درست آن را به دست مشتری را هم برعهده دارد. محصول با بسته بندی استاندارد باید درست مانند روز اولش به دست مشتری برسد. در واقع یک بسته بندی نامناسب، نه تنها نمی تواند محصول را به درستی محافظت کند بلکه می تواند باعث خسارت مالی زیادی برای شما شود. بسته بندی محکم درست مانند قلعه ای محافظ برای کالاهای شما است.

اگر بسته بندی نتواند محصول را در برابر ضربه، رطوبت، حرارت، نور، گرد و خاک حفظ کند، به احتمال زیاد محصول قبل از رسیدن به دست مشتری دچار آسیب می شود و دیگر ارزشی برای ارائه نخواهد داشت. بنابراین باید در نظر داشته باشید طراحی بسته بندی ها همواره با رعایت مسائل ایمنی باید صورت پذیرد تا سلامت کالاها تا لحظه رسیدن به دست مشتری حفظ گردد. هدف اصلی محافظت از کالا با کیفیت بالاست. استفاده از مواد بسته بندی ارزان قیمت و بی کیفیت یا طراحی غیراصولی بسته بندی، می تواند به محصول شما آسیب برساند و تجربه ناخوشایندی برای مشتری ایجاد کند. در چنین حالتی مشتری از شما ناراضی خواهد بود و دیگر به سراغ برند شما نخواهد آمد. صرفه جویی در انتخاب بسته بندی خوب اشتباه محض است؛ چراکه مشتری فقط یک بار برای خرید کالا زمان و پول صرف می کند و نباید از انتخابی که انجام داده ناامید شود. مشتری باید از تمام مراحل خرید کالای شما لذت ببرد.

بسته بندی مناسب، باید قادر به تحمل وزن و فشارهای احتمالی باشد و مانع از شکستگی یا آسیب دیدن محصول شود و اطمینان حاصل کند که در شرایط معمول آسیبی به محتوا و کالای شما وارد نخواهد شد. از یک طراحی نامناسب و ناپایدار همواره دوری کنید. هر هزینه ای برای طراحی بسته بندی خوب سرمایه گذاری پرسود به حساب می آید. یک بسته بندی با کیفیت مشتری شما را از کیفیت محصول نیز مطمئن می سازد. یادتان باشد، نباید نقش محافظتی بسته بندی را دست کم گرفت. محصول با کیفیت شما مستحق بسته بندی مناسب و با دوامی است که به درستی از آن مراقبت کرده و سلامت کالا را تضمین کند. در واقع با رعایت اصول ایمنی می توانید حس بهتری را نیز به مشتری انتقال دهید.

مطلب مرتبط: سال جدید با بسته بندی متفاوت محصولات

نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی: وقتی مشتریان نگران تر از همیشه اند!

نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی

امروزه بسیاری از مشتریان نسبت به مسائل زیست محیطی حساس شده اند و ترجیح می دهند از برندهایی حمایت کنند که به پایداری و حفظ محیط زیست اهمیت می دهند. بسته بندی یکی از بخش های بسیار مهم در تاثیرگذاری بر محیط زیست به حساب می آید و برندی که نسبت به این مسائل بی توجه باشد به مرور مشتری های خود را از دست می دهد. بی شک مشتریان باهوش هستند و متوجه رفتارهای نامناسب برندها خواهند شد. نادیده گرفتن مسائل زیست محیطی خطایی بزرگ و جبران ناپذیر برای برندها خواهد بود.

استفاده از مواد بسته بندی غیرقابل بازیافت یا استفاده بیش از حد از مواد پلاستیکی می تواند تصویری منفی از برند شما در ذهن مشتریان ایجاد کند و به شهرت برندتان آسیب بزند. به طوری که دیگر به راحتی نمی توانید به جایگاه سابق خود برگردید. تلاش برای آلوده نکردن محیط زیست امروز به وظیفه ای مهم برای هر کسب و کار و برند تبدیل شده است. اگر برندی خلاف این جهت قدم بردارد، به مرور مخاطب خود را از دست خواهد داد.

سعی کنید تا از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست استفاده کرده و در طراحی بسته بندی خود خلاقانه تر و مسئولانه تر عمل کنید. انجام این کار، نه تنها باعث حفاظت از محیط زیست می شود، بلکه می تواند تصویری مثبت از برند شما در ذهن مشتریان ایجاد کند و این یک امتیاز بسیار مهم در جهان پرهیاهوی تجارت امروزی محسوب می شود. برای مردم، برند شما در کنار محصولش ارزش زیادی دارد. تلاش شما برای حفاظت از محیط زیست در جلب رضایت آنها تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت. به علاوه، می توانید با کاهش میزان مواد استفاده شده در بسته بندی یا استفاده از بسته بندی های چندبارمصرف، به حفظ منابع طبیعی کمک کرده و تصویر بهتری را برای کسب و کارتان در نظر مشتری به ارمغان بیاورید. در دنیای آینده ای که با مشکلات محیط زیستی گره خورده است برندهایی که از هم اکنون برای حل این چالش ها راهکاری دارند قطعا مشتریان بیشتری را نیز به خود جذب می نمایند. با مشتری هایی با فرهنگ، اهداف مشترک داشته باشید.

بی توجهی به تناسب بسته بندی با اندازه محصول: بی دقتی و دیگر هیچ

بی توجهی به تناسب بسته بندی با اندازه محصول

یکی از اشتباهات هولناک در بسته بندی عدم تناسب اندازه بسته بندی با محصول است. استفاده از بسته بندی های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک می تواند برای مشتریان ناخوشایند و گیج کننده باشد و از نظر بصری نیز به برند شما لطمه وارد کند. بسته بندی باید طوری انتخاب شود که نه تنها محصول را به خوبی در خود حفظ کند، بلکه کاملا متناسب با اندازه کالا هم باشد. انتخاب های غیراصولی، منجر به تولید بسته بندی نامتناسب خواهد شد.

مطلب مرتبط: ترندهای ارسال و بسته بندی محصولات در سال جدید

اگر بسته بندی بسیار بزرگ باشد، باعث ایجاد احساس فریب خوردگی در مشتری می شود؛ چراکه فضای خالی زیادی در بسته بندی وجود دارد و باعث می شود تا مخاطب احساس کند سرش کلاه رفته است. در چنین شرایطی مشتریان تصور می کنند برای حجمی بیش از اندازه کالا هزینه پرداخت کرده اند و این امر می تواند منجر به کاهش فروش شود. یک بسته بندی بی فایده نه تنها نظر مشتری را جلب نمی کند بلکه حس ناخوشایندی نیز در او ایجاد می نماید. از سوی دیگر، اگر بسته بندی بیش از حد کوچک باشد، ممکن است محصول آسیب دیده و نامناسب به نظر برسد. تصور کنید محصول شما آنقدر کوچک است که به سختی می شود آن را در یک جعبه کوچک تر جا کرد. این به ذهن مشتری حس مناسبی القا نخواهد کرد و با دیدن این بسته بندی کوچک حتما این فکر به ذهنش می رسد که قطعا کالای مناسبی را تهیه نکرده است. یک بسته بندی خیلی کوچک به نظر کاربردی نمی آید.

علاوه بر اینها، اندازه نامناسب بسته بندی، می تواند هزینه های حمل و نقل را نیز افزایش داده و به کسب وکار شما ضرر بزند و سبب ایجاد هزینه های غیرضروری برای حمل و نقل محصولات تان گردد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که کاملا منطبق بر اندازه محصول باشد.

انتخاب سایز درست یعنی انتخاب یک بسته بندی اصولی. تناسب یک قانون همیشگی در دنیای تجارت است. بسته بندی باید به گونه ای طراحی شود که هم از محصول به خوبی محافظت کند، هم اندازه مناسبی داشته باشد و هم موجب صرفه جویی در هزینه های جانبی شود. فراموش نکنید هدف در بسته بندی رسیدن به بهترین عملکرد با استفاده از کمترین منابع موجود می باشد. تعادل را همیشه در نظر بگیرید و تعادل یعنی همان دستیابی به موفقیت پایدار.

استفاده نکردن از فونت خوانا و مناسب: به باد دادن تمام تلاش ها

استفاده نکردن از فونت خوانا و مناسب

یکی از نکات مهم و در عین حال بسیار ظریف در بسته بندی محصولات انتخاب فونت مناسب است که معمولا توسط برندها جدی گرفته نمی شود. فونت ناخوانا در بسته بندی موجب می شود تا پیام برند به درستی به مخاطب انتقال پیدا نکند و در واقع تمام زحمات شما در زمینه بازاریابی به هدر برود. هدف از نوشته ها بر روی بسته بندی در نهایت اطلاع رسانی است. در حالی که با انتخاب فونت ناخوانا مخاطب نمی تواند اطلاعات نوشته شده بر روی بسته بندی شما را درک کند.

انتخاب فونت ناخوانا و نامناسب، می تواند باعث شود تا اطلاعات محصول به درستی به مشتریان منتقل نشود و در نهایت خریدار ترجیح می دهد از خرید آن محصول چشم پوشی کند. اگر از فونتی غیرجذاب برای نوشته ها استفاده کنید مشتریان دیگر تمایلی به دیدن محصولات شما نیز نخواهند داشت. نوشته ها مهم هستند اما با فونت بد شما تاثیر پیام خود را خراب خواهید کرد. برای یک پیام تاثیرگذار هم از لحن مناسب و هم فونت مناسب استفاده نمایید.

بسته بندی باید به شکلی طراحی شود که مشتری به راحتی بتواند نام برند، توضیحات محصول، تاریخ تولید و انقضا، مواد تشکیل دهنده و سایر اطلاعات مهم را بخواند و به خوبی درک کند. وقتی حروف در یک نوشته ناواضح و نامفهوم باشند، مشتری از مطالعه کردن پیام تان دلسرد شده و اصلا به کالای شما نگاه نخواهد کرد. فونت انتخابی شما مانند لباسی برای نوشته های تان است و انتخاب لباس مناسب سبب جذابیت بیشتر می شود.

از انتخاب فونت های بسیار کوچک، نامنظم یا فانتزی که خواندن آنها را دشوار می سازد، خودداری و سعی کنید برای معرفی نام برند از فونتی مناسب و خاص استفاده کنید که به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود. یک فونت مناسب، نقش لوگوی برند شما را نیز به دوش خواهد کشید و به یک نشان بصری ماندگار برای شما تبدیل خواهد شد. انتخاب شما نباید اتفاقی و بدون هدف باشد. به طور کلی، استفاده از فونت مناسب و خوانا، نقش مهمی در برقراری ارتباط موثر با مشتریان ایفا کرده و می تواند برند شما را بهتر به مخاطبان معرفی کند و تمام زحمات و هزینه هایی که برای بازاریابی در نظر گرفته اید به هدف بنشیند. همواره به یاد داشته باشید انتخاب درست فونت تاثیر پنهانی بر موفقیت شما دارد که به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت. فونت خوب پیام برندتان را موثرتر به مخاطب منتقل خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چرا بسته بندی سازگار با محیط زیست مهم است؟

عدم یکپارچگی بسته بندی با هویت برند: آخرین اشتباه ممکن

عدم یکپارچگی بسته بندی با هویت برن

یکی از خطاهای رایج در طراحی بسته بندی محصولات عدم یکپارچگی آن با هویت کلی برند است. بسته بندی باید به طور کامل با نام تجاری، لوگو، رنگ ها، شعار و سایر المان های هویت بصری برند شما همخوانی داشته باشد و هویت برند را به خوبی منعکس کند. اگر تمام عناصر بسته بندی با دیگر اجزای برند شما یکسان نباشند در این حالت بین هویت شما و بسته بندی محصول تان گسستگی و عدم انسجام وجود دارد و در نتیجه به شدت برای مخاطب ها گیج کننده خواهد بود. یک طراحی بسته بندی هوشمندانه با هماهنگی دقیق همه بخش ها ساخته می شود.

وقتی مشتری بسته بندی شما را می بیند، باید به سرعت با برندتان ارتباط برقرار کرده و بتواند به خوبی ماهیت برند شما را از طریق بسته بندی درک کند. وقتی مشتری هویت و برند شما را از روی بسته بندی ها شناسایی کند، یعنی به طراحی فوق العاده ای دست پیدا کرده اید. هر چقدر هویت شما به خوبی در بسته بندی نمایان باشد، تاثیرگذاری شما بیشتر خواهد شد. هویت برند خود را با قدرت بر روی محصول تان به رخ بکشید.

اگر بسته بندی شما با هویت کلی برندتان سازگار نباشد، می تواند باعث ایجاد سردرگمی در مشتری شده و ارزش برند شما را پایین بیاورد. بسته بندی محصول شما، یکی از ابزارهای مهم در تبلیغات برندتان می باشد و باید کاملا اصولی طراحی شده باشد. هویت برند باید به شکل ملموسی در طراحی محصول نیز به چشم بیاید و نباید تفاوت خاصی بین آن دو وجود داشته باشد. در یک بسته بندی مناسب همه اجزا همسو با هدف های برند هماهنگ عمل کرده و تصویر کلی قدرتمندی را از برندتان به نمایش خواهند گذاشت. همخوانی بسته بندی و هویت برند یعنی داشتن هویتی یکپارچه و یکدست و بدون تناقض. یکپارچگی هم در زیبایی موثر است هم در ایجاد احساس اطمینان در مشتری. از تمام عناصر موجود در بسته بندی تان در جهت یک هدف استفاده کنید و بدانید طراحی یک بسته بندی هوشمندانه به معنای ایجاد فضایی مناسب برای اثرگذاری بیشتر بر ذهن مخاطب است.

در نتیجه با طراحی هماهنگ و یکپارچه بین هویت و بسته بندی برندتان می توانید مشتری های بیشتری را جذب کرده و آنها را به خود وفادار کنید. با بسته بندی اصولی می توانید مشتری هایی دائمی برای خود پیدا کرده و فروش خود را چند برابر افزایش دهید.

سخن پایانی

مهمترین اشتباهات رایج در بسته بندی محصولات

ما در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین اشتباهات رایج در بسته بندی محصولات پرداختیم و دیدیم که چگونه این اشتباهات می توانند تاثیر منفی بر دیدگاه مشتریان و فروش شما بگذارند. از عدم توجه به سلیقه مخاطب و طراحی پیچیده گرفته تا نادیده گرفتن نقش محافظتی بسته بندی و مسائل زیست محیطی، همه و همه مواردی بودند که نباید نادیده گرفت. حالا شما آماده هستید تا فرآیند بسته بندی محصولات تان را با شکلی تاز شروع کنید. پس از اشتباهات مورد بحث در این مقاله درس گرفته و کارتان را به بهترین شکل شروع کنید. 

مطلب مرتبط: بسته بندی محصولات و بنای آینده برند

به یاد داشته باشید که بسته بندی محصولات فرصتی ارزشمند برای جلب توجه مشتریان، ایجاد تمایز در بازار رقابتی و انتقال ارزش های برند شما است و نباید به هیچ عنوان آن را دست کم گرفت. یک بسته بندی اصولی می تواند تا حد زیادی بر نگرش و نظر مشتریان تاثیرگذار بوده و باعث تبدیل شدن خریداران به مشتریان وفادار گردد. هر سرمایه گذاری در طراحی بسته بندی مناسب یعنی گامی بلند در راه رسیدن به موفقیت پایدار در تجارت. پس از قدرت یک بسته بندی قدرتمند غافل نشوید.

منابع:

https://www.packaging-gateway.com

https://www.we-pack.co.uk

https://filestage.io

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DEzIJGnl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداریقیمت طلای آبشدهنرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیکوچینگ فراکوچتعمیر اینورترکناف سقف کناف سقف کاذبخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودک
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه