تیک تاک در سراسر دنیا حسابی محبوبیت پیدا کرده و شمار بسیاری زیادی از مردم به طور روزانه از آن استفاده می کنند. این امر برای پلتفرمی که پس از فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به بازار راه پیدا کرده، امر بسیار جذابی محسوب می شود. بسیاری از مردم نسبت به مزایای تیک تاک آگاهی دقیقی ندارند، اما همین که امکان بارگذاری ویدئوهای کوتاه با موسیقی پس زمینه را پیدا می کنند، برای شان کافی خواهد بود. ویژگی اصلی تیک تاک در واقع همین موضوع است. این امر به کاربران امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط شان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید محبوبیت رو به افزایش تیک تاک را نیز در نظر بگیرید.
نسل جدید برای تعامل با برندها به دنبال راهکارهای متمایز و جذاب است. این امر اهمیت بسیار زیادی داشته و به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریانشان کمک می کند. اگر شما تا به امروز با استفاده از روش های سنتی به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بوده اید، اکنون وقت تجدیدنظر در این فرآیند فرا رسیده است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و توانایی شما را در این میان به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. تیک تاک به عنوان یک پلتفرم تعاملی در مدت زمانی کوتاه نظر تمام کاربران را جلب کرده است. این امر به برندها فرصت خوبی برای حضور در کنار مشتریان می دهد. در این بین اگر یک برند بازدید بسیار کمی برای ویدئوهای خودش دریافت کند، تمام سرمایه گذاری و برنامه های بازاریابی اش از بین می رود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به بهترین شکل ممکن هستید، باید از همین امروز به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف بروید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکرده و وضعیت تان به طور مداوم بدتر از هر زمان دیگری شود. این نکته در بلندمدت برای برندها شرایط بسیار دشواری ایجاد خواهد کرد.
تیک تاک در همین ابتدی راه بدل به پلتفرمی بی نهایت رقابتی برای بازاریاب ها شده است. درست به همین دلیل استفاده از تکنیک های درست و حرفه ای در این میان امر مهمی محسوب می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن در دنیای امروز هستید، استفاده از شیوه های مطمئن برای تولید محتوا امری ضروری خواهد بود. این امر به شما فرصت تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را داده و ریزش کاربران را نیز بدل به امری بی نهایت حاشیه ای خواهد کرد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در تیک تاک با چاشنی کسب لایک بیشتر
یادتان باشد کاربران تیک تاک در اغلب موارد افراد نسل جوان هستند. برندها برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از افراد به طور معمول شرایط بسیار دشواری دارند. درست به همین دلیل شما باید از فرصت تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نهایت استفاده را ببرید، در غیر این صورت شاید دیگر فرصتی مشابه برای این کار نصیب تان نشود.
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای استفاده بازاریابی از تیک تاک است. این امر در قالب جذب بازدید بالا برای ویدئوهای تیک تاک دنبال می شود. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را پیدا کرده و کارتان در این میان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد.
چطور تعداد بازدید ویدئوها در تیک تاک را افزایش دهیم؟
مفهوم بازدید از ویدئو در تیک تاک بسیار روشن و دقیق است. همانطور که در دیگر شبکه های اجتماعی با هر بار بازدید از ویدئو از سوی کاربران عدد بازدید کل افزایش پیدا می کند، در تیک تاک نیز هرچه میزان بازدید از یک ویدئو بیشتر باشد، کاربران عدد بالاتری در رابطه با بازدید از ویدئوها مشاهده خواهند کرد. این امر می تواند برای بسیاری از برندها جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و وضعیت شما را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد.
در این بخش ما به دنبال برخی از مهمترین نکات در راستای بازاریابی و تولید محتوای حرفه ای در تیک تاک هستیم. این امر به شما برای استقبال از فرصت طلایی بازاریابی و تعامل با مشتریان در این پلتفرم تازه تاسیس کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را با هم مرور خواهیم کرد.
استفاده از هشتگ ها
استفاده از هشتگ های مناسب همیشه امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه شرایط دشواری دارند. همین امر موجب بروز مشکلات فراوان در زمینه بازاریابی و حتی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. درست به همیم دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه هشتگ های درست را در خاطر داشته باشید. یک هشتگ دقیق به شما امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف را داده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد.
مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی در تیک تاک
امروزه اغلب کاربران برای دسترسی به محتوای مورد علاقه شان از هشتگ ها سود می برند. در این میان اگر برند شما از هشتگ های درست برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نکند، محتوای تان به دست کاربران نرسیده و شما همیشه در این زمینه با مشکلات متعدد رو به رو خواهید بود. این نکته برای بسیاری از برندها به مثابه بروز مشکلات اساسی در دنیای کسب و کار بوده و شرایط تان را نیز به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
یادتان باشد هشتگ های مناسب برای استفاده در تیک تاک به سادگی هرچه تمام تر در دسترس شما قرار دارد. شما برای این کار می توانید از گزارش های خود تیک تاک یا حتی برخی از ابزارهای حرفه ای در این میان سود ببرید. به این ترتیب کارتان برای شناسایی هشتگ های مناسب به شدت ساده شده و دیگر بهانه ای برای عدم استفاده از هشتگ های درست در کنار محتوای تان نخواهید داشت.
بی شک استفاده بیش از اندازه از هشتگ ها نیز درست مانند عدم استفاده از آنها می تواند بسیار عجیب و حتی نامناسب باشد. درست به همین خاطر برای هر ویدئو باید حداکثر پنج هشتگ را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت الگوریتم تیک تاک ویدئوی تان را به دست کاربران نخواهد رساند.
استفاده از ترندهای صوتی
همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، تیک تاک یک پلتفرم موسیقی محور است. معنای این امر امکان تعامل کاربران بر مدار ویدئوهای دارای موسیقی است. اگر شما در این میان از موسیقی مناسب برای ویدئوی تان استفاده نکنید، میزان تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید همیشه به دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان بوده و این کار را نیز به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. چنین امری به شما فرصت بسیار خوبی برای بهینه سازی موقعیت تان در بازار داده و شانس تان در این راستا را نیز بهینه سازی می کند.
یادتان باشد در دنیای امروز فرمت صوت نیز به اندازه ویدئو اهمیت دارد. محبوبیت بالای پادکست ها در طول سال های اخیر به خوبی این نکته را نشان داده و اهمیتش برای برندتان را برجسته خواهد کرد. در تیک تاک نیز به دلیل پیوند میان ویدئو و موسیقی شما باید همیشه ترکیب درست آنها را در خاطر داشته باشید. استفاده از تجربه موفق دیگر برندها در این راستا ایده بسیار خوبی خواهد بود. این نکته به شما فرصت خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان در این میان را نیز بی نهایت افزایش می دهد.
پیدا کردن یک موزیک عالی برای هماهنگی با ویدئوی بازاریابی برند شاید ساده ترین کار دنیا نباشد، اما اگر شما به اندازه کافی در این راستا زمان داشته باشید، در نهایت با یک اثر بازاریابی بی نظیر رو به رو خواهید شد. این امر امکان جلب نظر مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن و تعامل با وی را به همراه دارد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در تیک تاک با تکنیک های کاربردی
همکاری دوجانبه
شما در تیک تاک هرگز تنها نیستید. این امر شاید در ابتدا بیانگر سطح بالای رقابت در تیک تاک باشد، اما در صورتی که به خوبی به ماجرا نگاه کنید، می توانید از آن به مثابه فرصتی طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نیز سود ببرید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و شانس تان را نیز به طور چشمگیری بهبود می بخشد.
شما برای همکاری با یک برند مناسب در دنیای تیک تاک نباید همیشه به سراغ رقبای اصلی تان بروید. دلیل این امر عدم استقبال رقبای تان از چنین همکاری هایی در اغلب موارد است. در عوض می توانید از یک برند دارای زنجیره مشترک مشتریان برای همکاری دعوت کنید. چنین امری مزیت تبادل مشتریان میان شما و برند مورد نظر را به همراه دارد.
یادتان باشد در دنیای امروز که برندهای مشهور بسیار زیادی در مقابل شما قرار دارند، همکاری با یک برند دیگر شانس تان برای دیده شدن را به طور تصاعدی افزایش خواهد داد. نکته جالب اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه کارتان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنید. این امر به معنای انتخاب طرف همکاری با سخت گیری قابل ملاحظه است. اینطوری دست کم اطمینان تان نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تا حد زیادی تامین می شود.
شما برای تهیه ویدئوهای بازاریابی مشترک با یک برند دیگر به یک روند داستانی مناسب نیاز خواهید داشت. این امر می تواند به شما موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و حتی ویدئوی تان را به سادگی هرچه تمام تر وایرال نیز کند. نکته مهم اینکه شما باید نسبت به ویژگی های برندتان و عملکرد رقبا واکنش نشان دهید. این یعنی کلیشه ای شدن ویدئوی مشترک با استفاده از ایده های متعلق به برندهای دیگر در این میان هرگز راهکار خوبی نخواهد بود.
هدف گذاری بر روی مخاطب درست
هدف گذاری بر روی مخاطب درست باید همیشه به شیوه ای حرفه ای و استاندارد صورت گیرد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه می دهد. یادتان باشد در دنیای امروز بسیاری از برندها برای بهینه سازی موقعیت شان در بازار به دنبال راهکارهای حرفه ای و در عین حال ساده هستند. در این میان شما اگر بهترین ایده بازاریابی را هم داشته باشید، بدون هدف گذاری درست بر روی مخاطب هدف هیچ شانسی در بازار پیدا نمی کنید. این امر می تواند برای شما دردسر زیادی به همراه داشته و حتی تمام بودجه بازاریابی تان را نیز از بین ببرد.
یادتان باشد برای پیدا کردن مخاطب هدف درست برای برند شما لازم نیست همیشه سخت ترین کارهای ممکن را انجام دهید. این امر می تواند در عین حال که اهمیت بالایی برای برندتان دارد، نوعی سرگرمی نیز باشد. پس کار را خیلی جدی گرفته و مرحله اول را با ارزیابی مخاطب هدف رقبای بزرگ تان شروع کنید. این امر به شما اطلاعات بسیار خوبی درباره ویژگی و شخصیت مخاطب هدف احتمالی تان می دهد. توسعه این امر در قالب شخصی سازی کمپین های بازاریابی و ویدئوهای تیک تاک بر مدار ویژگی های مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. این امر می تواند به شما برای بهینه سازی روند فعالیت تان کمک ویژه ای کرده و شانس تان در این میان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد.
انتخاب هوشمندانه کلمات
انتخاب هوشمندانه کلمات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. نکته مهم اینکه شما برای بهینه سازی روند فعالیت تان در دنیای امروز باید به دنبال انتخاب کلمات و ترکیب مناسب شان با هم باشید. در غیر این صورت شاید تاثیرگذاری مورد انتظارتان در کمپین هرگز روی ندهد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و شانس تان را نیز به شدت کاهش دهد.
مرور چندباره متن اولیه برای تهیه ویدئو می تواند به شما برای تهیه گزارش های دقیق تر و همچنین ویدئوهای بازاریابی حرفه ای کمک کند. یادتان باشد در این میان استفاده از کمک دوستان و کسانی که در زمینه بازاریابی مهارت بالایی دارند، امر مهمی خواهد بود. شما با این کار می توانید به ساده ترین شکل ممکن توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهید.
مطلب مرتبط: بازاریابی و تولید محتوا در تیک تاک
اگر در حین طراحی محتوا شما نسبت به یک جمله یا شیوه ساماندهی ویدئو شک کردید، می توانید به بهترین شکل ممکن از بدیل های مناسب بهره ببرید. این امر با همکاری میان شما و دیگر اعضای تیم بازاریابی صورت خواهد گرفت. درست به همین خاطر باید همیشه ارتباط تان با تیم بازاریابی را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود دیگر ایده های مناسب و شرایط کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشید.
پروموت کردن محتوا در تیک تاک
تیک تاک مثل هر شبکه اجتماعی دیگر از طریق تبلیغات سودآوری دارد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، می توانید همیشه بر روی استفاده از گزینه تبلیغات در تیک تاک حساب کنید. این امر محتوای بازاریابی شما را به طور قابل ملاحظه ای در دسترس کاربران قرار داده و فرصت بسیار خوبی به شما برای تاثیرگذاری بر روی کاربران فراهم می کند.
یکی از نگرانی های همیشگی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به استفاده از راهکارهای مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های کاربردی است، به طوری که فقط مخاطب هدف موردنظر یک برند ویدئوهای بازاریابی را مشاهده نمایند. این امر در زمینه پروموت محتوا از سوی تیک تاک به خوبی دنبال شده است. بر این اساس محتوای شما فقط در دسترس مخاطب هدف احتمالی و دارای علاقه به برندتان قرار می گیرد. نتیجه امر اینکه خبری از تنفر کاربران نسبت به برند و کمپین شما نخواهد بود. این امر در بلندمدت شرایط برند شما را به طور چشمگیری توسعه داده و فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را فراهم می سازد.
انتشار ویدئوهای طولانی
ویدئوهای طولانی به دلیل ماهیت متفاوت شان در تیک تاک همیشه جلب نظر می کنند. تیک تاک در واقع یک پلتفرم مخصوص برای ویدئوهای کوتاه است، اما از نظر فنی برندها امکان انتشار محتوای طولانی تر در این فضا را نیز دارند. درست به همین خاطر برخی از برندها از این نکته برای غافلگیری مخاطب هدف استفاده کرده و شانس شان در این میان را توسعه می دهند.
شما با ویدئوهای طولانی می توانید هر از چند گاهی مخاطب هدف تان را غافلگیر کنید. یادتان باشد برای این کار باید زمان مناسب را انتخاب کرده و سپس بر مدار آن با مخاطب تان تعامل داشته باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نمی گیرد. همچنین اگر شما ویدئوهای مورد نظر را به طور طولانی استفاده کنید، کم کم کاربران انگیزه شان برای تعامل با برندتان را از دست داده و دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیدا نمی کنید. درست به همین خاطر توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از ویدئوهای کوتاه به طور عمومی و سپس اضافه کردن ویدئوهای طولانی تر به طور گاه و بیگاه است. اینطوری ساختار کلی ویدئوهای تان حفظ شده و شما به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید.
افزایش مداوم کیفیت ویدئوها
کیفیت ویدئوها در دنیای بازاریابی امر بسیار مهمی محسوب می شود. برخی از برندها در این میان عملکرد خوبی از خودشان نشان نمی دهند. این امر شامل تلاش برای عملکرد بازاریابی خوب در مدت زمانی محدود و سپس فراموشی اهمیت کارشان است. به این ترتیب برند مورد نظر دیگر ویدئوهای باکیفیت تولید نکرده یا حتی برای مدت زمانی طولانی دیگر در تیک تاک فعالیت نمی کند.
مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی در عصر تیک تاک
یک موفقیت کوچک یا بزرگ دلیل خوبی برای ترک روند فعالیت در دنیای بازاریابی نیست. این امر می تواند شما را با دردسرهای بسیار متعددی رو به رو ساخته و حتی شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به شدت کاهش دهد. درست به همین دلیل توصیه ما ارزیابی مداوم کیفیت ویدئوها و تلاش برای افزایش آنها به طور مداوم است، در غیر این صورت خیلی زود ماجراجویی تان در تیک تاک به پایان می رسد.