تیک تاک با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود. این پلتفرم در طول سال های اخیر توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده و به غیر از کاربران عادی، شمار زیادی اینفلوئنسر و برند نیز در آن حضور پیدا کرده اند. این امر به خوبی اهمیت تیک تاک برای دنیای کسب و کار را نشان می دهد. نکته مهم اینکه در این پلتفرم بیش از هر گروه سنی دیگری نسل جوان فعالیت دارد. بنابراین برندهایی که به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف جوان هستند، می توانند به سادگی هرچه تمام تر از فضای این پلتفرم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان سود ببرند. این امر نکته بسیار مهمی برای جلب نظر مخاطب هدف و بازاریابی بهینه است. امروزه بسیاری از بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی های بسیار زیادی را پشت سر می گذارند. این امر درباره تعامل با کاربران نسل جوان اهمیت بسیار بیشتری نیز پیدا می کند.
بازاریابی در تیک تاک دیگر مانند سال های اخیر یک گزینه لوکس یا حتی بسته به سلیقه کارآفرینان نیست. امروزه هر برندی باید به خوبی امکان بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف در این فضا را داشته باشد، در غیر این صورت شاید شما هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران و همچنین رقابت مناسب در بازار پیدا نکنید.
یکی از نکات مهم برای بازاریابی در تیک تاک و تولید محتوا مربوط به استفاده از هشتگ های مناسب است. امروزه بسیاری از کاربران برای دسترسی به محتوای مورد علاقه شان در عمل هشتگ های دلخواه را دنبال می کنند. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و امکان جلب نظر آنها را فراهم خواهد ساخت. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید نیم نگاهی هم به هشتگ های مناسب داشته باشید.
مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در تیک تاک برای سال 2022
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در رابطه با بازاریابی و تولید محتوا در تیک تاک در قالب استفاده درست از هشتگ هاست. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد ارزیابی قرار می دهیم. با این حال پیش از پرداختن به اصل مطلب، برخی از مزایای استفاده از هشتگ ها در دنیای بازاریابی تیک تاک را مرور خواهیم کرد.
مزایای استفاده از هشتگ در تیک تاک
افزایش بازدید محتوا
امروزه در تیک تاک میلیون ها محتوا در کسری از ثانیه تولید می شود. بی تردید مشاهده تمام این محتواها از سوی کاربران امری سخت و حتی غیرممکن است. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید راهکارهای ویژه ای داشته باشید. این راهکارها به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در عمل را به شدت افزایش می دهد. مهمترین راهکار در این میان نیز استفاده درست از هشتگ هاست.
هشتگ ها در کاربرد اصلی شان برای دسته بندی دقیق محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. این امر به شما و دیگر کاربران امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از طریق طراحی محتوایی مطابق با هشتگ های پرطرفدار را خواهد داد. درست به همین خاطر در دنیای امروز بسیاری از کاربران به طور مداوم به دنبال استفاده از هشتگ های محبوب به منظور دیده شدن بیشتر محتوای شان هستند.
افزایش سطح تعامل
محتواهایی که دارای هشتگ باشند، به غیر از اینکه تعداد بیشتری از کاربران را جلب خواهند کرد، سطح تعامل برندتان با مشتریان را نیز بهینه می کند. این امر به طور مشخص در رابطه با جذابیت محتوای تان است. امروزه برخی از محتواهای بسیار جذاب نیز به دلیل عدم توجه کاربران مورد استقبال قرار نمی گیرد. معنای این امر از دست رفتن هزینه بالای برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما در این میان به دنبال تعامل بالا با مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه هشتگ های مناسب و مرتبط با محتوای تان را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تعامل با مخاطب تان پیدا نکنید. این امر شرایط بسیار دشواری پیش روی شما و برندتان قرار خواهد داد.
ایجاد انجمنی از مشتریان
یک برند همیشه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به ایجاد انجمن دارد. کاربران تیک تاک به طور معمول تمایلی برای خرید از یک برند ندارند. البته در این میان وضعیت برندهایی با عملکرد بسیار عالی در بازار به طور کامل متفاوت است. درست به همین خاطر شما باید از تیک تاک در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تبدیل آنها به مشتریان وفادارتان سود ببرید.
مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی در تیک تاک برای سال 2022
نمایش جلوه های مختلف برند و همچنین ایجاد انجمن مشتریان در تیک تاک یکی از راهکارهای اصلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر میزان تاثیرگذاری شما بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش داده و شانس تان برای کسب سود بالاتر را نیز بیشتر خواهد کرد.
یادتان باشد در فضای کنونی تیک تاک برندها باید خودشان را با هر راهکاری که می شناسند، در کانون توجه کاربران قرار دهند، در غیر این صورت شما به سادگی هرچه تمام تر در حاشیه بازار قرار خواهید گرفت. این امر می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی عملکرد برندتان به طور عمومی و وضعیت محصولات تان در بازار داشته باشد.
شناسایی رقبا
بدون تردید یک هشتگ خوب در دنیای تیک تاک به غیر از شما نظر رقبا را نیز جلب می کند. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به دنبال برخی از مهمترین رقبای تان نیز باشید. این امر از طریق دنبال کردن هشتگ های کاربردی در دنیای تیک تاک روی می دهد.
وقتی شما اطلاع دقیق یا نحوه فعالیت رقبای تان در دنیای تیک تاک داشته باشید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده خواهد کرد. هرچه باشد شما در این صورت اطلاع دقیقی از کیفیت محتوای رقبای تان دارید. همین امر نیز به شما برای تولید محتوای بهتر و تاثیرگذاری بر روی کاربران کمک می کند.
امروزه تعامل با کاربران در دنیای بازاریابی بدل به امری سخت و دشوار شده است. این نکته درباره کاربران نسل جوان مصداق بیشتری دارد. درست به همین خاطر شما باید از هر فرصتی برای تعامل با چنین گروهی از کاربران سود ببرید. در این میان تعامل با مخاطب هدف در قالب تاثیرگذاری بر روی آنها با الگوبرداری از رقبا ایده مناسبی خواهد بود. این امر نه تنها هزینه های شما را کاهش می دهد، بلکه شانس تان برای پشت سر گذاشتن رقبا با استفاده از ایده های ترکیبی را نیز بیشتر خواهد کرد. بنابراین شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در بازار پیش رو نخواهید داشت.
پیدا کردن اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری
اینفلوئنسرها به طور معمول افراد پرطرفداری در شبکه های اجتماعی هستند. این امر درباره تیک تاک نیز مصداق دارد. بنابراین شما برای توسعه کسب و کارتان باید نیم نگاهی به همکاری با اینفلوئنسرها داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش پیدا می کند. این نکته نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان دارد.
اینفلوئنسرهای بی نهایت مشهور به طور معمول هزینه زیادی برای همکاری با برندها طلب می کنند. این امر امکان همکاری مناسب را از شما گرفته و موقعیت تان در بازار را نیز دشوار خواهد کرد. درست به همین خاطر شما به جای چنین راهکارهای پرهزینه ای باید به دنبال همکاری با اینفلوئنسرهای خُرد باشید. این امر به معنای پیدا کردن اینفلوئنسرهای محدود به یک بازار محلی برای همکاری است. این امر شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش می دهد. با این حساب دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف در حوزه بازاریابی نیز نخواهد بود.
یادتان باشد در دنیای تیک تاک الزاما هزینه بالا برای شما موفقیت به همراه ندارد. نکته هم در این میان تلاش برای همکاری با افراد درست و هماهنگ با اهداف برندتان است، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تعامل با آنها پیدا نکنید. این امر می تواند فرصت های شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره تیک تاک
آگاهی سریع از ترندها
آگاهی از ترندها نکته بسیار مهمی محسوب می شود. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شانس تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد. نکته مهم در این میان نحوه اطلاع از ترندهای تازه است. بدون تردید هر برندی در این میان راهکار خاص خودش را دارد. همین امر موجب موفقیت برخی از برندها و ناکامی برخی دیگر می شود. توصیه ما در این میان توجه به ترندهای برتر در دنیای تیک تاک است. البته راهکار این امر نیز دنبال کردن هشتگ های محبوب در این پلتفرم است.
از آنجایی که امروزه تمام ترندهای مشهور با هشتگ های محبوب پیوند دارند، شما در صورت پیروی از الگوی دنبال کردن هشتگ های مناسب و پرطرفدار به سادگی شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. امروزه بسیاری از کاربران معمولی نیز به لطف هشتگ های برتر امکان آگاهی سریع از ترندها را پیدا می کنند. با این حساب شما نیز باید سرمایه گذاری درستی در این حوزه داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان پیدا نکنید.
امروزه دنیای تیک تاک سطح بالایی از رقابت را به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه به فکر استفاده از ترندهای برتر باشید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. این امر می تواند شانس تان در بلندمدت را به طور قابل ملاحظ ای کاهش داده و مشتریان را نیز به سوی دیگر برندها هدایت نماید.
استفاده از هشتگ های مناسب در تیک تاک
اینکه چطور هشتگ های مناسب در تیک تاک را پیدا کرده و از آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببریم، نکته ساده ای نیست. امروزه بسیاری از برندها به امید استفاده درست از هشتگ ها در عمل از نمونه های نادرست استفاده می کنند. درست به همین خاطر شما برای جلب نظر کاربران باید همیشه به دنبال استفاده از بهترین هشتگ ها باشید. این امر شامل دو مرحله به هم پیوسته یعنی پیدا کردن هشتگ ها و کاربرد درست شان است. در ادامه برخی از توصیه های کلیدی برای استفاده درست از هشتگ ها در هر دو حالت را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
ترکیب هشتگ های محبوب با هم
یکی از راهکارهای جذاب و هیجان انگیز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شامل ترکیب هشتگ های محبوب در دنیای تیک تاک است. این امر به شما برای خلق هشتگ های تازه کمک کرده و برندتان را به عنوان کسب و کاری نوآور به کاربران معرفی می کند. اگر شما نیز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید همیشه این نکته مهم را در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم کاهش پیدا کند.
مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی در عصر تیک تاک
ترکیب ترندها و هشتگ های محبوب در میان کاربران خیلی امر سختی نیست. شما برای پیگیری درست این شیوه باید اول از همه ارتباط خوبی با مخاطب هدف تان داشته باشید. این امر شما را نسبت به بسیاری از ترندها و هشتگ های تازه مطلع خواهد کرد. بنابراین به جای سرمایه گذاری بیش از اندازه بر روی ابزارهای لوکس بازاریابی به فکر بهبود رابطه تان با مشتریان باشید. این امر شانس تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دوچندان خواهد کرد.
توجه به ماهیت پست تان
پست ها در تیک تاک به طور معمول باید ویدئوهای کوتاه باشد، در غیر این صورت شاید از نظر انتشار محتوا مانعی پیش روی تان قرار نگیرد، اما تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به امری بی نهایت دشوار خواهد شد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از راهکارهای درست دارید. منظور ما در این میان توجه به ماهیت پست تان و حال و هوای تیک تاک برای انتشار محتواست. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، خیلی راحت توانایی تان برای جلب نظر مخاطب هدف از بین می رود. این امر می تواند شما را بدل به یک برند کلیشه ای کرده و هیچ فرصتی هم پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران قرار ندهد.
امروزه ماهیت پستها نقش مهمی در استفاده از هشتگ ها دارد. دلیل این امر نیز تخصصی شدن فضای تولید محتوا در تیک تاک و ضرورت استفاده از هشتگ های درست است. اگر شما در این میان به نکته موردنظر توجه لازم را نشان ندهید، خیلی راحت از فهرست برندهای مورد علاقه کاربران در تیک تاک کنار گذاشته خواهید شد.
توجه به تعداد هشتگ ها
شما امکان استفاده از شمار بالایی هشتگ در یک پست تیک تاکی را ندارید. اگر شما در پست تان هشتگ های زیادی را به اشتراک بگذارید، تیک تاک به طور خودکار برخی از آنها را برای کاربران نمایش نخواهد داد. این امر موجب هدف گذاری نادرست بر روی مخاطب هدف و ناتوانی برای جلب نظر کاربران می شود. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه از تعداد محدود اما هدفمند هشتگ ها سود ببرید.
توصیه ما در این بخش استفاده از 3 تا 5 هشتگ برای هر پست است. این تعداد شاید خیلی اندک به نظر برسد، اما در عمل شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز بهینه سازی خواهد کرد. شما با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
یادتان باشد در فضای تیک تاک شما تنها برند تولیدکننده محتوا نیستید. این امر به معنای سطح رقابت بالا در این میان است. درست به همین خاطر اگر شما قصد سرمایه گذاری بر روی تولید محتوا را دارید، باید این کار را به طور کاملا اصولی دنبال نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر کاربران پیدا نکنید.
شرکت در چالش های تیک تاک
تیک تاک یکی از شبکه های اجتماعی پر از چالش است. این امر جذابیت زیادی برای کاربران داشته و امکان تعامل میان کاربران به بهترین شکل را فراهم می سازد. اگر شما نیز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در این فضا هستید، باید قبل از رقبا به سراغ شرکت در چالش ها بروید.
بدون تردید نحوه شرکت یک برند در چالش های تیک تاک با یک کاربر حقیقی کاملا متفاوت است. درست به همین خاطر شما باید همیشه محدودیت های برندتان را در نظر داشته باشید. همچنین تلاش برای راه اندازی چالش های منحصر به فرد برندتان نیز ایده جذابی خواهد بود. این امر شما را در کانون توجه کاربران قرار داده و حتی شانس جلب نظر برخی از کاربران برای شرکت در چالش تان را نیز خواهید داشت. این امر نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت بهینه سازی خواهد کرد.
مطلب مرتبط: جذب فالوور در تیک تاک با ایده های طلایی
امروزه فضای بازاریابی در تیک تاک رقابت بسیار زیادی میان برندها ایجاد کرده است. در این بین هر برندی که توانایی انطباق پذیری بالاتری با فضای تیک تاک داشته باشد، برنده نهایی خواهد بود. یکی از راهکارهای مناسب در این میان نیز کاربرد چالش های جذاب است. این چالش ها به طور معمول همراه با هشتگ خاصی نیز هستند. بنابراین شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان امکان استفاده از هشتگ ها را نیز دارید. این امر شما را به طور حرفه ای مد نظر کاربران قرار داده و برندتان را با جلوه ای هیجان انگیز در معرض دید مشتریان قرار می دهد. بنابراین شما باید همیشه استفاده از هشتگ های مناسب یا طراحی آنها برای بازاریابی در تیک تاک را در نظر داشته باشید.