تیک تاک در طول چند سال اخیر حسابی تمام کاربران در سراسر دنیا را به خودش جذب کرده است. همین امر برای بسیاری از بازاریاب ها موضوع خوبی به منظور تولید محتوا بوده است. امروزه دیگر تقریبا تمام بازاریاب ها در تیک تاک حضور پررنگی دارند. در این میان باید آمار برندهای مختلف را نیز به بحث اضافه کرد. با این حساب تیک تاک دیگر یک پلتفرم کم اهمیت برای تیم های بازاریابی نیست. اگر شما تا به حال به حضور در تیک تاک و تولید محتوای تبلیغاتی توجه لازم را نشان ندادهاید، باید هرچه زودتر روش کارتان را عوض کنید، در غیر این صورت به طور مداوم شمار بالاتری از مشتریان تان را از دست خواهید داد.
بی شک شروع به تولید محتوا و بازاریابی در تیک تاک برای کسانی که تا به حال هیچ تخصصی در این حوزه نداشتهاند، امر دشواری محسوب می شود. در این میان باید به وضعیت برندهایی که به طور مداوم در دیگر پلتفرم ها عضویت داشته و اکنون به طور ناگهانی در تلاش برای حضور در تیک تاک هستند نیز توجه کرد. درست به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال برخی از ترندهای عالی و جذاب برای بازاریابی در تیک تاک هستیم. این امر در طول سال 2022 برای شما کاربردهای بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین اگر شما هم به دنبال یک راهنمایی حرف های برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.
ترندهای تیک تاک دقیقا چه چیزی هستند؟
وقتی از ترند حرف می زنیم، تقریبا یک مفهوم روشن در ذهن مان شکل می گیرد. هر ایده ای که در زمینه تولید محتوا مورد استقبال کاربران قرار گیرد و تولیدکنندگان پرشماری براساس آن ویدئو تولید نمایند، ترند تیک تاک محسوب می شود. بی شک ترند در همه حوزه ها کاربرد دارد و برندها برای تولید محتوا اول از همه به سراغ ترندها می روند. با این حساب شما در زمینه بازاریابی در تیک تاک نیز باید همین شیوه را مدنظر قرار دهید. این امر می تواند وضعیت شما از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد.
مطلب مرتبط: طراحی استراتژی بازاریابی در تیک تاک برای سال 2022
اگر شما تا به حال در زمینه تولید محتوای بازاریابی از ترندهای مطرح استفاده نکرده اید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت بازاریابی تان صورت دهید. دلیل این امر نیز برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف و بازگشت سرمایه بالاتر است. این امر به شما برای جلب نظر مخاطب هدف کمک خواهد کرد، در غیر این صورت وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای با مشکل رو به رو خواهد شد.
ترندهای تیک تاک اغلب اوقات به خوبی در میان کاربران مشخص می شود. به علاوه، شما همیشه امکان استفاده از ترفندهای کاربردی یا دیگر انواع ابزارها برای معرفی ترندها را دارید. این امر می تواند فعالیت شما در تیک تاک را به سرعت ساده نماید، در غیر این صورت شما دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. امروزه کاربران واکنش بسیار بهتری به ویدئوهای ساخته شده براساس ترندهای برتر نشان می دهند. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان براساس چنین ترندهایی باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان تان پیدا نمی کنید و خیلی زود بدل به یک برند کلیشه ای در میان آنها خواهید شد.
چرا ترندهای تیک تاک برای تولید محتوا مهم است؟
پاسخگویی به این سوال کار خیلی سختی نیست. مهمترین مسئله در این بین اهمیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایده های تازه و متفاوت است. شاید فکر کنید ترندهای مطرح در سطح تیک تاک به اندازه کافی کلیشه ای محسوب می شود. با این حال نکته مهم در چنین موقعیت هایی استفاده سریع از ترندهای برتر و تازه است. در این صورت شما هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را از دست نخواهید داد. این امر حتی می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای میان شما و دیگر برندها ایجاد نماید. به این ترتیب شما شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت.
یادتان باشد استفاده از ترندهای تولید محتوا در تیک تاک باید همیشه همراه با ارزیابی دقیق وضعیت بازاریابی تیم تان باشد، در غیر این صورت شما شرایط بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا خواهید کرد. معنای این امر ضرورت شخصی سازی محتوا به طور حرف های براساس نیازهای مشتریان و البته ماهیت برندتان است، در غیر این صورت بازگشت سرمایه تان براساس آنچه در ذهن دارید، صورت نخواهد گرفت.
اگر شما هم به دنبال ایجاد تمایز میان برندتان با دیگر کسب و کارهای حاضر در بازار هستید، استفاده از ترندهای تیک تاک بهترین راهکار خواهد بود. البته یادتان باشد سرعت عمل شما در این میان امر تعیین کننده ای خواهد بود، در غیر این صورت شاید هرگز محتوای تان تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب را به همراه نداشته باشد. هدف ما در ادامه این مقاله بررسی ترندهای به نسبت ثابت در حوزه بازاریابی و تولید محتوا در تیک تاک است. به این ترتیب شما برای تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خیلی به دردسر نخواهید افتاد. در ادامه برخی از مهمترین ترندها در این میان را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.
شوخی های کوتاه
فضای شبکه های اجتماعی نباید همیشه جدی و کاملا خشک باشد. به هر حال توسعه پلتفرم های اجتماعی برای تعامل راحت تر افراد با هم است. بنابراین شما باید این نکته مهم را همیشه مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. امروزه برخی از مدیران برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان به دنبال تداوم روند تعامل خشک و بی روح در فضای شبکه های اجتماعی هستند. ترند مورد بحث در این بخش دقیقا در نقطه مقابل چنین اقداماتی قرار دارد. بر این اساس شما باید راهکار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرف های بر روی مخاطب تان کمک خواهد کرد.
استفاده از انواع شوخی ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه ایده جذابی محسوب می شود. این امر می تواند شما را در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وارد مرحله ای تازه نماید. بنابراین شما باید همیشه استفاده از شوخی های روز و البته کوتاه را مدنظر قرار دهید. یادتان باشد فضای تیک تاک برای انتشار ویدئوهای کوتاه ساخته شده است. بنابراین اگر شما ویدئوهای طولانی طراحی کنید، حتی یک کاربر هم به آن روی خوش نشان نخواهد داد. با این حساب حتی اگر ویدئوی اولیه شما خیلی طولانی شد هم باید آنقدر ویرایشش کنید تا در نهایت ویدئویی زیر 30 ثانیه برای تان باقی بماند. این امر می تواند موفقیت شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور کامل تضمین نماید، در غیر این صورت شرایط شما برای جلب نظر مخاطب تان به طور مداوم دشوار خواهد شد.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره تیک تاک
استفاده از موسیقی های شاد
استفاده از موسیقی پس زمینه در تیک تاک امر عجیبی نیست. امروزه بسیاری از کاربران برای فعالیت در تیک تاک از انواع موسیقی ها سود می برند. این امر می تواند تاثیرگذاری محتوا بر روی کاربران را افزایش داده و لحظات خوشی برای کاربران ایجاد نماید. بنابراین اگر شما به دنبال تولید محتوا برای مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه جلب نظرشان با استفاده از ویدئوهای کوتاه و تاثیرگذار را مدنظر قرار دهید. در این میان موسیقی های جذاب نیز می تواند کار شما را به شدت ساده نماید.
بازاریاب ها همیشه به هنگام تولید محتوا در یک شبکه اجتماعی باید به شرایط آن توجه نشان دهند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را فراهم می کند. اگر شما پیش از این به طور مداوم در اینستاگرام محتوا تولید کرده اید، اکنون باید کارتان را تا حد زیادی تغییر دهید. دلیل این امر نیز تفاوت های میان تیک تاک با دیگر شبکه های اجتماعی است. موسیقی و ویدئوی کوتاه در تیک تاک دو عنصر مهم برای تولید محتوا محسوب می شود. بنابراین اگر شما در استفاده از هر کدام از آنها با مشکل رو به رو شوید، کارتان به شدت گره خواهد خورد. توصیه ما در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده مناسب و تنظیم شده از موسیقی های شاد و جذاب است. این امر وضعیت برند شما در نگاه مشتریان را به شدت تقویت خواهد کرد.
ویدئوهای قبل و بعد
ویدئوهای قبل و بعد در تیک تاک و دیگر شبکه های اجتماعی برای نمایش تغییرات محسوس در انسان ها یا یک محصول خاص ساخته می شود. بدون تردید همه ما ویدئوهایی از افرادی که باشگاه می روند را دیده ایم که چطور در طول مدت زمانی کوتاه وضعیت شان به شدت تغییر کرده است. اگر شما به دنبال فروش یک محصول یا تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، استفاده از چنین الگویی برای طراحی محتوا کاربردی خواهد بود. شما باید اول از همه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به دنبال تاثیرگذاری بر روی کاربران باشید. این امر می تواند وضعیت شما برای جلب نظر مشتریان را به شدت تغییر دهد. نکته مهم در این میان توجه به توانایی برندتان برای ساخت چنین ویدئوهایی است. به عنوان مثال، اگر شما محصولی در زمینه زیبایی دارید، می توانید نتیجه استفاده از آن در سلامت افراد را نشان دهید. این امر با یک ویدئوی کوتاه قبل و بعد از مدت زمانی اندک از استفاده محصول تان به خوبی نظر کاربران را جلب خواهد کرد. به این ترتیب شما نیازی به سرمایه گذاری هنگفت بر روی تبلیغاتی پولی در شبکه های اجتماعی پیدا نمی کنید. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان از چنین ایده ای استفاده می کنند. بنابراین اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر چنین ایده هایی را مورد استفاده قرار دهید.
یادتان باشد در زمینه استفاده از ویدئوهای قبل و بعد باید تغییرات موردنظر کاملا محسوس و جذاب باشد، در غیر این صورت شاید توانایی جلب نظر کاربران را به بهترین شکل ممکن پیدا نکنید. خوشبختانه امروزه ویدئوهای بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. بنابراین شما مشکل خیلی زیادی برای الگوبرداری از دیگر برندهای موفق در این راستا نخواهید داشت.
توجه به مشکلات کاربران
مردم در زندگی روزمره شان مشکلات بسیار زیادی دارند. این امر درباره کاربران تیک تاک نیز مصداق دارد. بنابراین شما برای جلب نظر کاربران در تیک تاک می توانید تولید محتوا براساس دغدغه ها و مشکلات شان را مدنظر قرار دهید. این امر همیشه تاثیرگذاری بالایی بر روی کاربران به همراه خواهد داشت. شاید مهمترین چالش در این میان پیدا کردن دغدغه های کاربران باشد. اگر شما تجربه ای هرچند کوتاه در عرصه بازاریابی داشته باشید، به خوبی می دانید که ابزارهای کمکی گوگل در این میان کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. منظور ما در این میان امکان استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل ترندز، کی وردز و همچنین آنالیتیکس است. شما در صورت بهره گیری از این ابزارهای رایگان به خوبی می تواند با دغدغه ها و مشکلات کاربران آشنا شوید.
یادتان باشد ویدئوهای شما با محوریت دغدغه های کاربران باید همچنان کوتاه طراحی شود. همچنین اشاره به یک راهکار ساده نیز می تواند تاثیرگذاری کمپین تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. با این حساب در صورت امکان باید مشورت و همفکری با کارشناس های حرف های را نیز در دستور کارتان قرار دهید. این امر می تواند سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و وضعیت برندتان را بهبود بخشد.
مطلب مرتبط: چگونه در تیک تاک کسب درآمد کنیم؟
امروزه بسیاری از برندها در زمینه تولید محتوا کمترین توجهی به دغدغه ها و مشکلات مشتریان ندارند. همین امر مشکلات زیادی پیش روی روند تعامل میان برند با مشتریانش قرار می دهد. اگر شما به دنبال پرهیز از چنین مشکلاتی هستید، باید همیشه استفاده از دغدغه ها و مشکلات اساسی مشتریان در روند تولید ویدئو را مدنظر داشته باشید. به این ترتیب دیگر دلیلی برای بی توجهی کاربران به ویدئوهای برندتان در تیک تاک باقی نخواهد ماند.
نمایش پشت صحنه کسب و کار
آشنایی با پشت صحنه کسب و کارهای جذاب و دوست داشتنی همیشه طرفدارهای خاص خودش را دارد. این امر می تواند وضعیت برند شما را در یک چشم به هم زدن از این رو به آن رو کند. البته فرآیند تولید محصولات یا ارائه خدمات به مشتریان نیز باید جذابیت بالایی داشته باشد. خوشبختانه این امر درباره بسیاری از برندها مصداق دارد و شما به سادگی هرچه تمام تر امکان استفاده از جذابیت برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دارید. بنابراین همیشه در این راستا باید عملکرد بهینه ای از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت وضعیت تان از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به خطر خواهد افتاد.
نمایش پشت صحنه کسب و کار می تواند همراه با توضیح شیوه تولید محصول نیز باشد. در این مورد خاص شما می توانید ویدئوهای طولانی یا سریالی را مدنظر قرار دهید. البته ویدئوهای شما نباید خیلی بیش از اندازه طولانی شود. همین که تمام جزییات درباره تولید محصولات تان را به مشتریان ارائه کنید، کافی خواهد بود. این امر می تواند درک و برداشت مشتریان از وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.
درخواست از دیگران برای همکاری با شما
گاهی اوقات یک کاربر یا برند به تنهایی ترندی را در تیک تاک آغاز می کنند. این امر بیشتر درباره برندهای حوزه مد و پوشاک مصداق دارد. بنابراین اگر شما به دنبال راه اندازی یک ترند ویژه برای برندتان هستید، باید از همان ابتدا بر روی همکاری دیگران برای توسعه ایده تان حساب کنید. این امر می تواند با یک درخواست ساده برای مشارکت دیگر کاربران یا اینفلوئنسرهای تیک تاک شروع شود. شما به این ترتیب فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران تان خواهید داشت.
یادتان باشد درخواست شما از دیگران باید اندکی جذابیت هم داشته باشد. درباره برندهای حوزه پوشاک این امر شامل درخواست از کاربران برای تولید ویدئو همراه با پوشیدن لباس های برندشان است. این امر در صورتی که درست اجرا شود، خیلی زود تیک تاک را پر از ویدئوهای مربوط به برند شما خواهد کرد. نتیجه این امر افزایش فروش برندتان و سطح تاثیرگذاری بسیار بالاتر بر روی کاربران خواهد بود. بنابراین شما باید همیشه نیم نگاهی به کسب موفقیت در این حوزه داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود وضعیت تان در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات جدی رو به رو شود.
تولید ویدئو با حضور کارمندان شرکت
ویدئوهایی که بخشی از کارمندان شرکت هم در آن حضور دارند، همیشه برای برندها مفید است. این امر مشتریان را نسبت به آشنایی با برند موردنظر و بخش های مختلف آن ترغیب خواهد کرد. دلیل این امر نیز تصور بسیاری از مشتریان از برندها به مثابه سازمان هایی خشک و بی روح است. با این حساب وقتی شما ویدئوهای جذاب از برندتان منتشر می کنید، نظر کاربران فورا جلب خواهد شد.
یادتان باشد در زمینه تولید ویدئو با حضور کارمندان شرکت شما باید یک ایده ساده و کوتاه را مدنظر قرار دهید. هدف اصلی در چنین ویدئوهایی به طور معمول نمایش جو صمیمی در داخل برندتان است. بنابراین شما باید به سادگی هرچه تمام تر برای جلب نظر مشتریان تان در این رابطه تلاش نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نمی کنید.
مطلب مرتبط: جذب فالوور در تیک تاک با ایده های طلایی
بی شک بازاریابی در تیک تاک همیشه امر ساده ای نیست. این روند می تواند برای بسیاری از برندها سخت و غیرقابل تحمل باشد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در راستای جلب نظر کاربران اقدام نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برند شما و نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. استفاده از ترندهای مورد بحث در این مقاله می تواند شروع خوبی برای فرآیند تعامل شما با مخاطب هدف باشد. نکته مهم اینکه شما باید به طور مداوم خودتان را در زمینه استفاده از ترندهای تازه به روز رسانی نمایید. در کنار این امر نیز باید ترکیبی از ترندها را مورد توجه قرار دهید. بی شک یک ترند مجزا هرگز جذابیتی برای کاربران ندارد. بنابراین محتواهای تولیدی شما در تیک تاک باید در عمل ترکیبی از تمام ترندهای موردنظر باشد، در غیر این صورت شاید شما هرگز فرصتی برای تعامل سازنده با مشتریان هدف تان پیدا نکنید.