پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

باور اینکه شبکه های اجتماعی نزدیک به یک دهه در زندگی انسان ها حضور داشته ولی در همین مدت کوتاه بدل به بخشی مهم از آن شده، کمی سخت است. خب تا همین یک دهه قبل کسی درباره شبکه های اجتماعی به شکل کنونی حرفی نشنیده بود. شاید مهمترین گام در مسیر پلتفرم های اجتماعی مربوط به فیس بوک بود. با این حال اکنون پلتفرم های اجتماعی اغلب بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود. نکته دیگر اینکه، بسیاری از مردم در طول روز بیشتر وقت شان را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. به همین خاطر شما باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشید. 

برخی از کسب و کارها هنوز هم به قدرت شبکه های اجتماعی پی نبرده اند. درست به همین خاطر در طول سال های اخیر دائما به دنبال بازگشت به دوران کلاسیک کسب و کار بوده اند. در سوی دیگر برخی از برندها در استفاده از شبکه های اجتماعی طوری زیاده روی کرده اند که معجون نهایی کارشان بی نهایت شور شده است. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم رعایت اعتدال در هر کاری امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. درست به همین خاطر در این مقاله قصد داریم علاوه بر بررسی برخی از چشم اندازهای آینده دنیای کسب و کار کمی هم درباره اقدامات اساسی کسب و کارها برای هماهنگی با این تغییرات صحبت کنیم. خب شما به عنوان کارآفرین فقط بحث تان مربوط به تغییرات شبکه های اجتماعی نیست. در عوض ماجرا از آنجایی حساس می شود که به کسب و کارتان ربط پیدا کند. 

شما در ابتدای این مقاله با برخی از چشم اندازهای مربوط به آینده شبکه های اجتماعی آشنا خواهید شد. ما در این بخش سعی می کنیم تا حد ممکن آینده پلتفرم های اجتماعی را به زبانی ساده بیان کنیم. در حالی که به نظر می رسد باید بخش جداگانه ای برای بررسی ماموریت کسب و کارها برای هماهنگی با این تغییرات را سامان دهیم، ما ترجیح داده ایم در یک بخش این بحث را دنبال کنیم. این یعنی در ضمن بحث درباره آینده شبکه های اجتماعی به توصیه های طلایی برای برندها نیز خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این راستا را یاد بگیرید. 

تغییرات شبکه های اجتماعی: چشم اندازی برای برندها

تغییرات شبکه های اجتماعی

برخی از کارآفرینان فکر می کنند مشتریان در هر زمان و مکانی رفتارهای واحدی از خودشان نشان می دهند. این تحلیل به اهمیت دائمی سطح قیمت و کیفیت محصول منجر می شود. به زبان ساده تر، تا وقتی برندها محصولی خوش قیمت با کیفیت خوب داشته باشند، کارشان بی هیچ ایرادی جلو می رود. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، نوع نگاه تان به دنیای کسب و کار هنوز در حالت سنتی باقی مانده است؛ چراکه این روزها مشتریان حاضرند برای محصولات نه چندان باکیفیت و صدالبته گران برندها کلی پول خرج کنند. درست اینجاست که قدرت شبکه های اجتماعی و برندینگ در این فضا نمایان می شود.

مطلب مرتبط: آینده شبکه های اجتماعی: مروری بر تغییرات گریزناپذیر

با توجه به چشم انداز مورد بحث در سطر قبل، بررسی تغییرات شبکه های اجتماعی امر مهمی محسوب می شود. خب اینجا پای ابزار اساسی و مهم برای کسب و کارها در میان است. به طوری که شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان چاره ای به غیر از تعامل رو در رو با مخاطب هدف نخواهید داشت. خب ابزار اصلی در این میان بدل به شبکه های اجتماعی شده است. پس شما باید متر و معیار درستی برای تعامل با مخاطب تان داشته باشید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

حالا که یک مقدمه مفصل درباره اهمیت بررسی تغییرات در شبکه های اجتماعی را به اتفاق شما زیر ذره بین بردیم، بد نیست هرچه سریع تر برویم سراغ اصل ماجرا. این شما و این هم تغییرات اساسی که در طول زمان برای کسب و کارها روی خواهد داد. 

ظهور نسل جوان: تفاوت های معنادار

ظهور نسل جوان

نسل جوان تازه ای به زودی در شبکه های اجتماعی ظهور خواهند کرد. در حالی که همه مشغول بررسی موقعیت مربوط به نسل زد (Z) هستند، نسل تازه ای از راه رسیده که کمتر کسی بدان توجه دارد. شاید مهمترین ویژگی نسل جوان مربوط به سلیقه متنوعش باشد. به طوری که مدیریت این سلیقه متفاوت کار هر کسی نیست. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریاب ها باید خودشان را با سلیقه های متنوعی هماهنگ سازند. شاید این امر ساده به نظر برسد، اما وقتی دقیق تر درباره اش فکر کنید، چندان هم ساده نخواهد بود. به همین دلیل ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما نمی توانید به این سادگی ها از پس مشکلات تان در این حوزه برآیید. 

صرف نظر از تفاوت های سلیقه ای در میان نسل جوان با نسل های قبلی، پلتفرم های مورد علاقه آنها نیز کاملا متفاوت است. قبول دارم هنوز هم گزینه هایی مثل اینستاگرام یا ایکس محبوبیت زیادی دارند، اما جایگزینه ای مهمی نیز در این میان توجه نسل جوان را جلب کرده است. 

مثلا کلاب هاوس یکی از گزینه هایی است که فقط توجه نسل جوان را به خودش جلب کرده است. به همین خاطر بازاریاب ها در زمینه بازاریابی در چنین پلتفرم هایی موضع دوگانه خواهند داشت. از یکسو آنها فرصت کافی برای تعامل با مخاطب شان را ندارند و از سوی دیگر باید زمانی برای تولید محتوا و ارتباط با مخاطب جوان در این پلتفرم های تازه پیدا کنند. 

اگر شما یک برند تازه کار هستید، شاید مجبور شوید دامنه مخاطب هدف تان را محدودتر کنید. خب یک دامنه مشتری بی نهایت بزرگ دردسرهای زیادی برای برندها دارد. به ویژه در میان نسل جوان که سلیقه شبیه به هم ندارند. پس اگر شما دامنه مخاطب بزرگی داشته باشید، نه تنها وقت زیادی نیاز دارید، بلکه باید بودجه خوبی هم دم دست تان باشد. این مسئله ای است که بسیاری از برندها توانایی رویارویی با آن را ندارند.

بازاریاب ها هنوز هم فکر می کنند نسل جوان دستش در جیب والدین است. بدین معنا که در تصمیم گیری خانواده ها نقش مهمی نداشته و تحت مدیریت خانواده ها هستند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، خیلی وقت است تاریخ مصرف ایده های تان تمام شده است؛ چراکه نسل جوان اکنون نه تنها نیروی کار مهمی محسوب می شود، بلکه در بسیاری از حوزه های کارآفرینی نیز ورود کرده است. با این حساب شما نمی توانید نگاه ساده انگارانه ای به این نسل داشته باشید؛ چراکه توانایی مالی و ایده پردازی شان بی نهایت زیاد است. 

اگر نظر ما را بخواهید، تنها راه موفقیت و تعامل بهینه با مخاطب در دنیای کسب و کار احترام متقابل است. این نکته ای است که شما در ارتباط با نسل جوان باید به خوبی رعایت کنید. خب این افراد تازه در جست وجوی شهرت و اعتبار هستند. پس اگر آنها را دست کم بگیرید، خیلی راحت شما را کنار گذاشته و قیدتان را خواهند زد. این مسئله ای است که خیلی وقت ها برای کسب و کارها مشکل ساز می شود. 

شاید یک ایده ساده در این میان تلاش برای تبدیل شدن به راهنمای مشتریان جوان باشد. خب این توصیه ای بی نهایت خطرناک است؛ چراکه نسل جدید از نگاه های بالا به پایین یا همراه با نصیحت اصلا خوشش نمی آید. پس اگر دوست دارید سرمایه و اعتبارتان در بازار را یک شبه به باد دهید، بد نیست سراغ چنین ایده ای بروید. اینطوری در عرض مدتی کوتاه تمام سرمایه تان را بر باد خواهید داد. 

ایده طلایی ما در این بخش تلاش برای ایجاد ارتباطی دوستانه با مشتریان جوان است. بی شک نقش آفرینی این دسته از افراد در شبکه های اجتماعی بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس شما باید خودتان را برای تعامل سازنده با مخاطب در این میان آماده سازید. طراحی یک مدل دوستی و رابطه صمیمی با مشتریان جوان همیشه به شما کمک خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان کمک شایانی خواهد کرد. به علاوه، شما به خوبی شانس تعامل و بهبود رابطه تان با مخاطب را نیز خواهید داشت. 

این روزها مشتریان جوان علاقه زیادی برای خرید ساده و بی دردسر از برندها دارند. پس شما هم باید این نکته را به خوبی در پس ذهن تان قرار دهید. خوشبختانه شبکه های اجتماعی فرصت این خودنمایی را به شما می دهند. پس باید از همین امروز برنامه ای برای فروش محصولات تان از طریق شبکه های اجتماعی داشته باشید. این امر به شما کمک می کند تا میزان فروش و از همه مهمتر اعتبارتان در بازار را به طور حیرت انگیزی افزایش دهید. ماجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی در شبکه های اجتماعی: پیش بینی سال 2024

ورود واقعیت مجازی: رویایی دیر محقق شده!

ورود واقعیت مجازی

واقعیت مجازی فناوری تازه ای نیست. نزدیک به یک دهه از معرفی این فناوری در دنیای دیجیتال می گذرد. با این حال تلاش ها برای تجاری سازی آن خیلی محدود بوده است. شاید دلیل اصلی این امر قیمت بالای دوربین های ویژه واقعیت مجازی باشد. با این حال در طول سال های اخیر قیمت این دوربین ها نیز کاهش یافته است. از طرف دیگر ورود برند سونی به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده کنسول بازی به این عرصه نیز بی تاثیر نیست. خب کلی از گیمرهای دنیا که پلی استیشن دارند، در طول سال های اخیر دوربین واقعیت مجازی سونی را تهیه کرده اند. همین امر یک خبر بی نهایت خوش برای کارآفرینان محسوب می شود. به طوری که شما از همین حالا فرصت کافی برای سرمایه گذاری بر روی این حوزه را دارید. 

یک خبر خوش برای آن دسته از کارآفرینانی که واقعیت مجازی را دوست دارند، ورود شبکه های اجتماعی به این حوزه است. خب بسیاری از شبکه های اجتماعی به دیرترین شکل ممکن وارد یک حوزه کاری می شوند. این در حالی است که شما برای تعامل با مخاطب تان نیاز به زمان و برنامه متنوعی دارید. درست به همین دلیل اگر توانایی کنترل کسب و کارتان را از دست بدهید، خیلی زود حساب تان پس معرکه خواهد بود. پس باید همین ورود دیرهنگام شبکه های اجتماعی به دنیای واقعیت مجازی را نیز به فال نیک گرفت. 

فکر می کنم دقیقا بدانید وظیفه شما در این میان چیست. تولید محتوای مناسب برای تجربه کاربران با دوربین واقعیت مجازی نکته ساده ای نیست. یادتان باشد، محتوای معمولی برای این دسته از افراد جذابیتی نخواهد داشت. پس شما دو گزینه بیشتر پیش روی ندارید. اول از همه باید دست به تولید محتوای تازه بزنید. خب تجربه کاربران در این فضا نیاز به استفاده از محتوای تازه و سازگار با الگوی واقعیت مجازی را پیش می کشد. از طرف دیگر شما باید حواس تان به هزینه های تولید محتوا در این میان هم باشد. این بحثی است که ما را به سوی گزینه بعدی سوق می دهد. از یکسو شما می توانید روی شخصی سازی محتوا یا آپدیت آنها نیز فکر کنید. اینطوری هزینه بسیار کمتری برای اثرگذاری بر روی مخاطب روی دست تان باقی خواهد ماند. این مسئله به شما کمک زیادی برای صرفه‎جویی در هزینه ها می کند. 

بی شک در دنیای امروز عرصه بازاریابی با بودجه های کلان گره خورده است. با این حال هر برندی توانایی ولخرجی در این راستا را ندارد. درست به همین خاطر شما باید خودتان را به سوی تعامل بهینه با مخاطب سوق دهید. این همان مسئله ای است که وضعیت تان در نگاه مخاطب را بهبود خواهد بخشید. یادتان نرود، در دنیای امروز بسیاری از برندها فقط به خاطر کمبود ناگهانی بودجه با شکست رو به رو می شوند. پس باید فکری به حال این بحران کنید. 

خبر خوش اینکه شبکه های اجتماعی در کنار استقبال از واقعیت مجازی، به سوی الگوی مدیریت هزینه برندها نیز رفته اند. این یعنی دقیقا وضعیت گوگل ادز در شبکه های اجتماعی نیز پیاده خواهد شد. بدین معنا که می توانید به ساده ترین شکل ممکن به سوی اثرگذاری بر روی مخاطب هدف بروید، آن هم با تعیین دامنه دقیق مخاطب و انتخاب الگوی پرداخت هزینه؛ مجرا جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی در پیوند با شبکه های اجتماعی

اولویت هرچه بیشتر کاربران موبایل: تغییر پلتفرم میزبان شبکه های اجتماعی

اولویت هرچه بیشتر کاربران موبایل

زمانی نه چندان دور فیس بوک و یوتیوب بیشتر از همه ترافیک شان از کاربران دسکتاپ تامین می شد. حالا که به این آمارها نگاه می کنیم، انگار دهه ها از آن دوران می گذرد. انگار نه انگار که تا همین چند سال قبل کاربران دسکتاپ بی نهایت زیاد بودند. 

تغییرات مربوط به فناوری گوشی های هوشمند برای بسیاری از مردم دنیا اساسی محسوب می شود. به طوری که شما همین حالا نیز پیوند روزمره مردم با گوشی های هوشمند را حس می کنید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده درست از این فضا به سود کسب و کارهاست. خب شما در این فضا چه کاری از دست تان برمی آید؟

اولین نکته ای که باید بدان توجه کنید، دسترسی مشتریان تان به منبع مهمی به اسم دوربین موبایل است. خب این روزها اغلب مردم در شبکه های اجتماعی پست هایی که با دوربین ثبت کرده اند، به اشتراک می گذارند. این مسئله اهمیت بسیار زیادی در دنیای کسب و کار دارد. خب شما با کمی ترغیب مخاطب تان در این فضا امکان دریافت محتوای تولیدی مخاطب را خواهید داشت. به طوری که دیگر لازم نباشد کارتان در این فضا را به شیوه ای متفاوت جلو ببرید. یادتان باشد، در طول سال های اخیر بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب مسیرهای پرهزینه ای را طی کرده اند، بنابراین دسترسی به محتوای تولیدی مخاطب گزینه ای وسوسه کننده خواهد بود. 

اگر دقت کرده باشید، اغلب برندهای بزرگ محتوای تولیدی کاربران شان را بعد از کمی ادیت منتشر می کنند. دلیل این امر تلاش برای جذاب تر ساختن محتوای مورد نظر است. فرقی ندارد شما این کار را انجام دهید یا نه، در هر صورت بازنشر محتوای تولیدی کاربران اعتبار برندتان را بیشتر خواهد کرد. 

ایجاد امیدواری در مخاطب هدف و بهبود اوضاع ارتباطی امر ساده ای نیست. از این نظر شما وضعیتی مثل یک سرمربی فوتبال دارید که باید همیشه رابطه اش با بازیکنان و صدالبته هواداران را خوب نگه دارد. وگرنه خیلی زود جایگاهش متزلزل شده و دیگر هیچ کس در تیم او را نخواهد خواست. 

شما باید با اولویت کاربران گوشی های هوشمند در دنیای بازاریابی کنار بیایید. اگر سایتی دارید که هنوز خیلی با گوشی های هوشمند سازگار نیست، تا همین حالا نیز کلی از فرصت های کسب و کارتان را از دست داده اید. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع خیلی به هم بریزد، وضعیت را به سود خودتان تغییر دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و فروش بالاتری را نیز تجربه کنید. خب در دنیایی که همه گوشی به دست هستند، استفاده از گوشی های هوشمند برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف ضروری به نظر می رسد. در این میان مشتریان نیز خریدشان را از همین طریق انجام می دهند. 

شما به طور کلی باید از یکسو تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهید و از سوی دیگر خودتان را آماده فروش محصولات در این فضا کنید. خب اگر نتوانید این دو ماموریت را به خوبی پشت سر بگذارید، کارتان برای همیشه با چالش های اساسی رو به رو می شود. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع خیلی به هم بریزد، وضعیت را به سود خودتان تغییر دهید. 

قبول دارم در ابتدای مسیر آزمون و خطای بسیار بدی پیش روی شما قرار می گیرد، اما اگر حواس تان نباشد، شاید اوضاع حتی از این هم برای تان بدتر شود. پس بهتر است قبل از اینکه خیلی زمان را از دست بدهید، به خودتان آمده و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند را جدی بگیرید. 

مطلب مرتبط: ترندهای برتر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی

امپراتوری محتوای بصری: ترندی دائمی

امپراتوری محتوای بصری

محتوای بصری در طول یک دهه اخیر روز به روز محبوبیت بیشتری کسب کرده است. از زمانی که یوتیوب به عنوان پلتفرمی انحصاری برای محتوای ویدئویی روانه بازار شد تا روزی که اینستاگرام شروع به جلب نظر کاربران کرد، تغییرات مهمی در بازار رو داده است. با این حال اوضاع حتی بعد از شروع به کار این پلتفرم ها نیز تغییر کرد. به طوری که شما الان برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان نیاز به سرمایه گذاری بر روی چهار فرمت متن، صدا، عکس و ویدئو دارید. از این میان دو مورد پایانی جذابیت و طرفدارهای بیشتری دارد. به همین خاطر باید توجه بیشتری به آن نشان دهید. 

اگر شما حتی یک روز تجربه حضور در دنیای بازاریابی را داشته باشید، خیلی خوب یکه تازی فرمت ویدئو را درک می کنید. همه برندها برای بازاریابی و اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از این فرمت دارند. پس اگر فکر می کنید بدون استفاده از ویدئو شانسی برای خودنمایی در بازار دارید، باید بگوییم سخت دراشتباهید؛ چراکه این فرصت هیچ وقت گیرتان نخواهد آمد. 

قبول دارم ضبط و سپس ویرایش ویدئو کار ساده ای نیست. با این حال در دنیایی که هوش مصنوعی در آن یکه تازی می کند، دیگر کار سختی در دنیا باقی نمانده است. به همین خاطر ما در این بخش استفاده از هوش مصنوعی یا دست کم ابزارهای مجهز به این فناوری را ضروری می دانیم. مثلا ادوبی یکی از برندهایی است که تمام محصولاتش را به این فناوری مجهز کرده است. با این حساب دیگر زمان یکه تازی افراد متخصص در زمینه فوتوشاپ یا پریمیر تمام شده است. تنها کاری که شما در این میان باید انجام دهید، استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی به سود خودتان است. متاسفانه برخی از کارآفرینان هنوز هم برای استفاده از هوش مصنوعی ترس دارند. انگار که کاربرد این فناوری نیاز به دانش یا مهارت بی نهایت زیادی دارد. پس بهتر است قبل از اینکه خودتان را به دام این ترس ها بیندازید، با وضعیت آنها به خوبی آشنا شوید. اصلا هوش مصنوعی طوری طراحی شده که حتی ناواردترین افراد به حوزه های فناوری نیز امکان استفاده از آن را داشته باشند. پس بد نیست کمی ریسک کرده و دل به دریا بزنید. 

الگوریتم های پیشرفته تر: اوج دقت در شبکه های اجتماعی

الگوریتم های پیشرفته تر

بحث های مربوط به سئو در شبکه های اجتماعی همیشه داد بازاریاب ها را درمی آورد. این دقیقا همان نکته ای است که در طول چند سال اخیر مورد توجه توسعه دهندگان پلتفرم های اجتماعی قرار داشته است. خبر خوش برای بازاریاب ها بهبود کیفیت الگوریتم شبکه های اجتماعی در طول سال های پیش رو است. اینطوری شما دیگر لازم نیست دائما نتیجه تلاش تان در تولید محتوا را از دست رفته ارزیابی کنید. در عوض کارتان خیلی راحت تر دنبال شده و می توانید اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب داشته باشید. 

شبکه های اجتماعی به خوبی جایگاه شان در میان کسب و کارها را درک کرده و به سوی بهبود رابطه شان با آنها می روند. در این میان شما باید از این جهت گیری به سود خودتان استفاده کنید. حتی برخی از گزینه ها مثل مکاتبه با مدیران ارشد شبکه های اجتماعی نیز دور از ذهن نخواهد بود. خب شما می توانید توصیه هایی برای بهبود عملکرد شبکه های اجتماعی و هماهنگی شان با نیاز کسب و کارها ارائه کنید. فقط یادتان باشد، شما از دیدگاه کسب و کار خودتان این توصیه ها را مطرح می کنید. پس نباید انتظار داشته باشید دیدگاه شما حرف بی چون و چرایی برای آنها باشد. 

تلاش برای آشنایی و تعامل مداوم با الگوریتم های تازه در شبکه های اجتماعی نیازمند تلاش جدی از سوی شماست. پس اصلا نباید این مسئله را دست کم بگیرید؛ چراکه به ساده ترین شکل ممکن تمام تلاش های شما را نقش بر آب خواهد کرد. نکته مهم دیگر اینکه شما برای اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب باید همیشه محتوای تازه و هماهنگ با این تعییرات داشته باشید. اگر نتوانید خودتان را با تغییرات مربوط به الگوریتم شبکه های اجتماعی سازگار کنید، مشاهده محتوای تان از سوی مخاطب هدف امکان پذیر نخواهد بود. این مسئله ای است که برای بسیاری از کسب و کارها نیز روی می دهد. پس بهتر است زمانی برای دنبال کردن تغییرات مربوط به این حوزه اختصاص دهید. اینطوری دیگر مو لای درز کارتان نخواهد رفت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

سخن پایانی

تغییرات مهم در شبکه های اجتماعی

آینده شبکه های اجتماعی پیوند نزدیکی با اوضاع فعلی کسب و کارها دارد. درست به همین خاطر ما در این مقاله سراغ برخی از تغییرات مهم در شبکه های اجتماعی رفتیم. این مسئله به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان کمک کرده و جایگاه تان را نیز تقویت می کند. حالا شما با چشم انداز احتمالی پلتفرم های اجتماعی آشنایی دارید. از اینجا به بعد وظیفه تان برای برنامه ریزی و تعامل بهتر با مخاطب شروع می شود. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. هرجا هم سوالی داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز آماده کمک به شما هستند.

منابع:

https://brand24.com

https://blog.hubspot.com

https://www.deptagency.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AA1XOfg4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه