امروزه تولید محتوا مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود. با این حال در موارد متعددی مشاهده شده است که افراد پس از مدتی فعالیت، با معضل کمبود ایده مواجه می شوند. این موضوع می تواند انگیزه و نظم کاری افراد را تحت تاثیر قرار دهد. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان با این سد بزرگ مقابله کرد؟ در ادامه 10 توصیه ای را بررسی می کنیم که بدون شک در خروج شما از این وضعیت، تاثیرگذار خواهد بود.
1-مطالعه زیادی داشته باشید
به هر میزان که مطالعه بیشتری در حوزه موردنظر خود داشته باشید، طبیعی است که توانایی ساخت محتواهای بیشتری هم داشته باشید. درواقع یکی از مهمترین دلایل عدم توان افراد برای تولید محتوا این است که اطلاعات آنها محدود است. با مطالعه کتاب و خواندن مقالات، بدون شک ایده های متنوعی را خواهید داشت. در این رابطه با یک جست و جوی ساده می توانید به فهرست کاملی از سایت ها و کتاب های موردنیاز خود دسترسی پیدا کنید.
مطلب مرتبط: 5 ایده جدید برای تولید محتوا
2-یادداشت برداری را به عادت خود تبدیل کنید
از دیگر اقداماتی که لازم است تا انجام دهید، یادداشت برداری است. درواقع در هر لحظه ممکن است ایده ای جدید به ذهن شما خطور کند و یا با منبع الهام مواجه شوید. با این حال این افکار به سرعت از ذهن خارج می شود و لازم است که نکته برداری داشته باشید. این موضوع باعث خواهد شد تا در زمان مناسب، بتوانید نوشته های خود را بررسی کرده و از دل آنها، ایده های خوبی را استخراج نمایید. برای سهولت کار خود توصیه می شود که از اپلیکیشن های موجود نظیر Trello استفاده کنید.
3-با مشتریان خود صحبت نمایید
از دیگر اقداماتی که لازم است تا انجام دهید، صحبت کردن با مشتریان است. این موضوع نه تنها به بهبود ارتباط شما کمک می کند که مزایای بازاریابی فوق العاده ای دارد، بلکه باعث خواهد شد تا بازار را از نگاه آنها ببینید و با ایده های جدید مواجه شوید. درواقع این موضوع بسیار رایج است که مشتری به مواردی توجه کند که شما به علت مشغله کاری، از پرداختن به آنها غافل هستید. در گفت و گوهای خود توصیه می شود که به دنبال پیدا کردن نیازها و مشکلات باشید. این موارد معمولا منجر به بهترین محتواها می شود.
4-از الگوهای موفق الگو بگیرید
این امر که بدانید سایر برندهای مشابه شما در سراسر جهان چه اقداماتی را انجام می دهند، باعث خواهد شد تا با ایده های جدید مواجه شوید که حتی کپی برداری از آنها نیز می تواند نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. با این حال فراموش نکنید که اگر بتوانید از دل آنها یک ایده جدیدتر داشته باشید، بدون شک نتایج بهتری هم به دست خواهید آورد. به صورت کلی کپی برداری هم از دیگر اقداماتی است که به سرعت باعث می شود تا ایده های جدید به کار خود اضافه کنید. در این زمینه حتی می توانید با ترجمه محتواهای تولیدشده، اقدامات جالبی را انجام دهید. با این حال فراموش نکنید که در این حالت شما نیاز به درج منبع اصلی خواهید داشت.
مطلب مرتبط: تولید محتوا در شبکه های اجتماعی با ایده های طلایی
5-کلمات کلیدی را جست و جو نمایید
کلمات کلیدی آن دسته از مواردی هستند که بیشترین توجه ها در حوزه کاری شما به سمت آنها است. با این حال این کلمات کلیدی ثابت نبوده و به صورت مداوم اولویت آنها عوض می شود. به همین خاطر پیگیری آنها نه تنها ایده های جدیدتری را به همراه دارد، بلکه باعث خواهد شد تا به درک بهتری از شرایط بازار خود برسید. نکته دیگری که لازم است تا به آن توجه نمایید، یکی از دلایل کمبود ایده، ناامیدی است که بیشتر آن به خاطر پرداختن به موضوعاتی است که مورد توجه جامعه هدف نیست. این امر باعث می شود که علی رغم تلاش های خود، به نتیجه لازم دست پیدا نکنید. در این رابطه کلمات کلیدی شما را با اولویت ها آشنا می کند.
6-از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید
پیگیری مداوم شبکه های اجتماعی باعث خواهد شد تا با محتواهای خلاقانه و جدید آشنا شوید. در این رابطه مهمترین اقدام این است که هشتگ ها را دنبال کنید. همچنین فراموش نکنید که هر شبکهای برای تمامی کسب و کارها مناسب نیست. برای مثال پینترنت برای عکاس ها، طراح های دکوراسیون، برندهای مرتبط با مد و پوشاک و مواردی از این قبیل بهترین بستر ممکن محسوب می شود.
طلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب
7-خارج از اصول رایج رفتار کنید
اگر بخواهید براساس قوانین موجود اقدام نمایید، طبیعی است که زمینه کار شما بیش از حد محدود خواهد شد. با این حال اگر قوانین را نادیده بگیرید و به دنبال مواردی باشید که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است، بدون شک وارد مرحله ای جدید خواهید شد که فضا برای کار بسیار است. درواقع محدود نکردن ذهن خود یکی از بهترین راهکارها برای به دست آوردن ایده های جدید محسوب می شود.
8-نظرات را مطالعه کنید
این امر که نظرات مخاطبان را در سایت و صفحات اجتماعی خودتان و سایر رقبا مورد ارزیابی قرار دهید، باعث خواهد شد تا به ایده های بیشتری هم دست پیدا کنید. درواقع در بخش نظرات، بسیاری از مخاطبان توصیه هایی می کنند و مواردی را مطرح مینمایند که می تواند بسیار کاربردی باشد. در این رابطه اگر به نظرات پاسخ دهید، زمینه ارتباط بهتر نیز شکل خواهد گرفت. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که مدیریت سایت و شبکه های اجتماعی خود را به صورت کامل به ادمین ها می دهند. این امر در حالی است که شما باید چنین مواردی را به صورت مداوم مورد بررسی قرار دهید.
9-تجربیات و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید
یکی از اشتباهات بزرگ دیگران این است که معمولا جلوی دوربین نمی روند. این امر در حالی است که چنین اقدامی فرصتی طلایی برای رشد برند شخصی و در نهایت بهبود کسب و کار شما است. در این زمینه شما می توانید محتواهایی آموزشی و توصیه های کاربردی در زمینه کاری خود برای مخاطبان داشته باشید که خود به معنای ایده های جدید برای منتشرکردن خواهد بود. در این زمینه حتی مواردی نظیر پاسخ دادن به سوالات منتخب هفته هم بسیار جذاب خواهد بود.
10-فرمت های مختلف را مورد استفاده قرار دهید
یک ایده را می توان به صورت های مختلف تولید نمود. برای مثال پس از نوشتن مقاله ای، آن را به یک فایل ویدئویی، پادکست و اینفوگرافی تبدیل نمایید. همچنین استفاده از محتواهای درست شده توسط مخاطبان هم باعث می شود تا بخش مهمی از نیاز شما به تولید محتوا پوشش داده شود.
مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟
در نهایت اگر پس از رعایت این 10 مورد همچنان با احساس کمبود ایده مواجه هستید، توصیه می شود که از تیمی حرفه ای در این رابطه استفاده نمایید. درواقع تیم های فعال در زمینه تولید محتوا، به علت فعالیت تخصصی که دارند، ایده های بسیار متنوعی هم خواهند داشت.