یکی از بزرگترین اشتباهات این است که افراد تصور می کنند که همچنان میتوانند با ایده های قدیمی در زمینه تولید محتوا فعالیت کنند. این امر در حالی است که ایده ها ابدا امری مطلق نبوده و با توجه به شرایط مختلف، تغییراتی را پیدا خواهد کرد. به همین خاطر شما برای موفقیت باید این موارد جدید را اولویت اصلی قرار دهید. در ماه اخیر، اتفاقات مهمی رخ داده است که باعث شده تا ایده هایی جدید شکل گیرد. در ادامه به بررسی پنج مورد منتخب آنها خواهیم پرداخت.
1-ویروس کرونا
بدون شک ویروس کرونا را باید مهم ترین خبر حال حاضر جهان به حساب آورد که تقریبا تمام جهان را درگیر خود کرده است. تحت این شرایط شایسته است تا به آن توجه داشته باشید. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که صرفا به یک بخش محدود نباشید.
مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب
برای مثال در کنار پوشش اخبار، لازم است تا به ترجمه بهترین مقالات و تولید محتواهایی نظیر راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این ویروس را منتشر کنید. همچنین برای این اقدام خود تنوع کافی را داشته باشید. برای مثال پادکست و اینفوگرافی از جمله این موارد محسوب می شود. فراموش نکنید که در شرایط حال حاضر که بسیاری از افراد در قرنطینه به سر می برند، میزان استفاده از اینترنت رشد چشمگیری پیدا کرده و این امر به معنای فرصتی ایده آل برای افزایش شانس دیده شدن محتواها محسوب می شود. یکی از اقدامات بسیار جالبی که در این چند روز شاهد آن بوده ام، خواندن بخش هایی از تورات است که به افزایش روحیه افراد کمک شایانی می کند. درواقع شما می توانید از طریق چنین اقداماتی، از افزایش معنویت نیز به عنوان راهکاری برای پوشش بهتر مسئله کرونا، استفاده کنید. به همین خاطر محدوده فعالیت شما در این بخش بسیار گسترده بوده و همواره می توان خلاقیت هایی را ارائه کرد.
2-آموزش های ویدئویی
در زمینه آموزش هیچ چیز به اندازه مشاهده مستقیم نمی تواند کارساز باشد. در شرایط حال حاضر، فرصتی برای کار به روال سابق وجود نداشته و تیم شرکت تنها قادر خواهد بود تا از طریق دورکاری فعالیت کند و تحت این شرایط شما میتوانید اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کنید. این امر خود می-تواند سودآوری قابل توجهی را به همراه داشته و بخشی از مشکلات مالی را که در شرایط بحرانی بسیاری از کسب و کارها را درگیر کرده است، بهبود بخشد. برای مثال جدیدترین آمارها حاکی از آن است که طی چند روز اخیر، به صورت میانگین بیش از یک میلیارد نفر روزانه از یوتیوب به عنوان بزرگترین پایگاه بارگذاری ویدئو بازدید کرده اند. این نکته را فراموش نکنید که یوتیوب بخشی از درآمد تبلیغها را به تولیدکنندگان محتوا اختصاص می دهد. در نهایت فراموش نکنید که شما می توانید با بهترین های حرفه خود، گفت وگوی تصویری برقرار کرده و با این اقدام، شهرت برند خود را افزایش دهید.
3-نویسنده مهمان مسابقه تولید محتوا
در شرایط حال حاضر، زمان برای تولید محتوای بیشتر کاملا مهیا است. به همین خاطر توصیه می شود که تنها به سایت خود محدود نباشید. درواقع می توان به عنوان نویسنده مهمان در بسیاری از سایت ها فعالیت کرده و با این اقدام، اعتبار برند خود را افزایش دهید. همچنین برای درگیر نگه داشتن مخاطبان و مشتریان با خود، شما می توانید مسابقات مختلفی را برگزار کنید که بهترین آنها تولید محتوا است. این امر باعث خواهد شد تا افراد ضمن این امر که برند و محصولات شما را بار دیگر در ذهن خود یادآوری کنند، فضا برای کسب محبوبیت بیشتر نیز مهیا باشد.
4-روز پرستار
روز جهانی پرستار امسال به علت این امر که آنها در صف نخست مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، اهمیت چند برابری پیدا کرده است. به همین خاطر شما باید برای آن برنامهریزی درستی را داشته باشید. این مسئله نهتنها باعث ایجاد تصویر ذهنی بهتر از برند شما خواهد شد، بلکه به علت زحمات این قشر، بدون شک آنها لایق قدردانی هستند. همچنین در این رابطه لازم است تا به شرح اقداماتی بپردازید که نوعی کمک به پرستاران محسوب می شود.
مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟
5-ایده های قدیمی
یکی از محتواهای قابل توجه در این روزها می تواند بررسی ایده های قدیمی باشد. برای مثال می توانید ایده های برتر سال قبل را مورد بررسی قرار داده و به میزان موفقیت هر یک از آنها امتیازی را بدهید. در این رابطه می توان به یک باره، چند سال پشت سر هم را بررسی کرد.