شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی دوراهی بزرگ بازاریاب ها

تبلیغات ارگانیک یا تبلیغات پولی؟

1 ماه پیش ( 1403/7/22 )

دنیای تبلیغات پر از کارشناس ها و حتی مدیرانی است که صرفا صرف هزینه بیشتر را عامل موفقیت کسب و کار می دانند. خب در این سناریو هر برندی که بودجه تبلیغاتی بیشتری دم دست داشته باشد، بی برو برگشت برنده رقابت خواهد بود. جایی هم برای کسب و کارهای کوچک یا کارآفرینانی که روی خلاقیت حساب باز کرده اند، باقی نمی ماند. شاید این تصور تا حدی منطقی به نظر برسد، اما وقتی نگاهی دقیق به ماجرا داشته باشیم، دیگر هیچ چیز چندان اصولی نخواهد بود. خب کم نیستند بازاریاب هایی که با بودجه های اندک آثار به یادماندنی خلق کرده اند. مثلا همین برند نایک را در نظر بگیرید؛ زمانی که کمپین «فقط انجامش بده» در دنیا حسابی سر و صدا کرد، نایک بودجه زیادی برای آن در نظر نگرفته بود. این مسئله درباره بسیاری از برندهای دیگر در چهارگوشه دنیا نیز مصداق دارد. 

راستش را بخواهید، بازاریاب ها همیشه در دورانی میان تبلیغات پولی و پیروی از الگوی ارگانیک گیر افتاده اند. انگار که تصمیم گیری در این رابطه مسئله ای است که هیچ کس حوصله اش را ندارد. به همین خاطر تقریبا همه بازاریاب ها بررسی جدی آن را به تاخیر می اندازند.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بازاریاب ها بالاخره باید تکلیف شان با تبلیغات پولی و ارگانیک را روشن کنند. خب بار کج هیچ وقت به منزل نمی رسد و بی توجهی به تفاوت های این دو الگو و از همه مهمتر نیاز کسب و کار تهدید مهمی محسوب می شود. به همین خاطر شما باید درک درستی از اوضاع داشته و وضعیت تان را به طور حرفه ای مورد بررسی دقیق قرار دهید. 

بی شک هر دو روش تبلیغات ارگانیک و پولی طرفدارهای خاص خودش را دارد. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هر دو این استراتژی ها کاربردهای خاص خودشان را دارند. با این حال نکته کلیدی استفاده درست از آنها در محل مناسب است. مسئله ای که می تواند شرایط شما در زمینه تعامل با مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای سخت و دشوار سازد. به همین خاطر ما در این مقاله سعی می کنیم در کنار بررسی مزایای هر کدام از این روش ها به شما برای انتخابی درست در این میان کمک شایانی نماییم. پس اجازه دهید کمی هم که شده بحث را دقیق تر بررسی کنیم.

تبلیغات ارگانیک و پولی: شباهت ها و تفاوت ها

تبلیغات ارگانیک یا تبلیغات پولی؟

اولین مسئله ای که در این میان باید بدان توجه کرد، تعریف دقیق این دو حوزه از تبلیغات است. اینطوری چشم انداز درستی برای ادامه بحث فراهم می شود. خب خیلی وقت ها کارآفرینان مفاهیم و استراتژی های مختلف را با هم اشتباه می گیرند. همین امر موجب بروز مشکلات بعدی در زمینه استفاده از استراتژی های موردنظر خواهد شد. این مسئله ای است که می تواند همین اول کاری کل مقاله ما را با چالشی اساسی رو به رو سازد. به همین خاطر ما این بخش را با تعریف دقیق هر دو الگو شروع می کنیم. سپس شباهت ها و تفاوت های آنها را زیر ذره بین خواهیم برد. پس با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این رابطه را یاد بگیرید. 

مطلب مرتبط: ترافیک ارگانیک (Organic Traffic) چیست و چطور به دست می آید؟

تبلیغات ارگانیک که خیلی وقت ها تحت عنوان بازاریابی ارگانیک نیز شناخته می شود، مبتنی بر تلاش های اساسی و جهت دار برای جلب نظر مخاطب به محصولات یا خدمات برند است. البته در این میان تلاش های مورد نظر با کمترین هزینه ممکن باید صورت گیرد. نکته مهم در این میان عدم استفاده از ابزارهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی یا سایر کانال های ارتباطی است. مثلا تولید محتوا در شبکه های اجتماعی در صورتی که همراه با پرداخت هزینه برای پروموت کردن محتوا نباشد، تبلیغات ارگانیک محسوب می شود. 

در نقطه مقابل تبلیغات پولی را داریم که تقریبا همه بازاریاب های دنیا عاشقش هستند. این مسئله می تواند سناریوی تازه ای برای شما به همراه داشته و شرایط را نیز به طور متفاوتی رقم بزند. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما راه فراری از این الگو ندارید؛ چراکه در طول دهه های متمادی حسابی مشهور و صدالبته اثرگذار شده است. 

نکته مهم درباره تبلیغات پولی نیاز به پرداخت هزینه برای پروموت محتوا یا حتی انتشار آن است. ساده ترین مثال در این میان وضعیت تبلیغات تلویزیونی است. این مدل از تبلیغات به کارآفرینان کمک می کند تا شرایط را به شیوه ای متفاوت رقم زده و میلیون ها مخاطب را در کسری از ثانیه به سوی برند خود جلب کنند. 

حالا که تعریف سرراستی از هر دو الگوی تبلیغاتی دم دست داریم، نوبتی هم باشد باید آنها را با هم مقایسه کنیم. خب تبلیغات ارگانیک حوزه بسیار مهمی برای فعالیت محسوب می شود، اما پای پرداخت پول در میان نیست. معمولا بازاریاب ها یا برندهایی که مسئله مالی برای شان خیلی مهم است، سراغ این الگوی بازاریابی می روند. در کنار چنین مسئله ای، برندهایی که دوست ندارند جلوه ای بی نهایت لوکس یا حتی ولخرج از خودشان به نمایش بگذارند نیز نیم نگاهی به آن دارند. به همین خاطر شما باید نوع نگاه تان به مسئله را در این میان به طور درست ترسیم کنید. وگرنه اصلا بعید نیست با مشکلات اساسی برای کارتان رو به رو شوید. این مسئله می تواند تمام توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به چالش بکشد. 

در سوی دیگر میدان، ما تبلیغات پولی را داریم. خب کسب و کارهایی که دوست دارند یکهو در بازار سر و صدا کرده و رقیب بزرگی برای دیگر برندها به حساب آیند، معمولا از این روش به سود خودشان بهره می برند. اگرچه در الگوی تبلیغات پولی شما تقریبا هزینه زیادی را صرف بازاریابی می کنید، اما نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از الگوی مورد نظر با نگاهی دقیق به آینده است؛ چراکه معمولا به عقیده بازاریاب ها تبلیغات پولی بازگشت سرمایه بیشتری دارد. به همین خاطر هزینه های گزاف در این میان به سادگی پرداخت می شود. 

شما الان تفاوت میان تبلیغات ارگانیک و پولی را تا حد زیادی مورد شناسایی قرار دادید. از اینجا به بعد همه چیز در گرو توانایی تان برای بهبود شرایط به شیوه ای متفاوت خواهد بود. به زبان ساده تر، شما باید شرایط را با دقتی مثال زدنی بررسی کرده و براساس نیاز برند و همچنین سلیقه مشتریان دست به انتخاب بزنید. خب اجازه دهید به جای تعریف و تمجیدهای بی سر و ته یک راست برویم سراغ اصل ماجرا. ما در ادامه راهنمایی های کلیدی به شما برای انتخاب از میان دو الگوی مورد بحث ارائه خواهیم کرد. یادتان باشد، شما قرار نیست یکی از الگوهای مورد بحث را برای همیشه کنار گذاشته و تمام توجه تان را معطوف به رویکردی دیگر کنید. 

مزایای تبلیغات ارگانیک

مزایای تبلیغات ارگانیک

خب مشاهده تفاوت های مورد بحث درباره تبلیغات ارگانیک و پولی به تنهایی کافی نیست. نکته کلیدی در این میان تلاش شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب در دو حالت مورد بحث است. به همین خاطر باید کمی درباره مزایای هر روش نیز با هم بحث کنیم. شما در این بخش با برخی از مهمترین نکات درباره مزایای تبلیغات ارگانیک آشنا خواهید شد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از شرایط پیدا کرده و ساده تر اوضاع را بررسی کنید. 

نتایج پایدارتر

نتایج پایدارتر

معمولا تبلیغات ارگانیک به دلیل ادعای تاکید بر روی خلاقیت و همچنین بی توجهی به ولخرجی برندها بیشتر موردپسند مخاطب قرار می گیرد. این در شرایطی است که شما یک رقیب بزرگ و بی نهایت پولدار نیز داشته باشید. آن وقت دوگانه میان شما و رقیب موردنظر دل بسیاری از کاربران را به دست خواهد آورد. این مسئله می تواند برای شما جذابیت های زیادی به همراه داشته و اوضاع تان را نیز به طور متفاوتی رقم بزند. 

فراموش نکنید، در دنیای امروز پول نمی تواند همه چیز را بخرد. به همین خاطر گاهی اوقات ضروری است روی نکات دیگری نیز تاکید داشته باشید. این مسئله می تواند برای شما نتایج بسیار مناسب و از همه مهمتر صرفه جویی مالی خوبی به همراه داشته باشد. 

مقرون به صرفگی

مقرون به صرفگی

تبلیغات ارگانیک، همانطور که قبلا بحث کردیم، نیاز به سرمایه کلان ندارد. اصلا این الگو برای این طراحی شده که بازاریاب ها با کمترین هزینه و صرفا با تکیه بر کیفیت محتوا دست به رقابت با برندهای بزرگ بزنند. در این میان کار به جایی رسیده که برخی از برندهای بزرگ نیز در این میان به سوی بازاریابی ارگانیک رفته اند.

مطلب مرتبط: افزایش ترافیک ارگانیک سایت

اگر بخواهیم با هم روراست باشیم، باید گفت تبلیغات ارگانیک به دلیل صرفه جویی منطقی گزینه جذابی محسوب می شود. خب این روزها هزینه های بازاریابی تقریبا برای همه برندها سر به فلک می کشد. اگر هزینه های دیگر مدیریت کسب و کار را نیز به این مسئله اضافه کنیم، آن وقت با یک فاجعه تمام عیار رو به رو خواهیم بود. به طوری که دیگر جای هیچ فراری برای برندها باقی نمی ماند. این مسئله می تواند شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و حتی فرصت های پیش رو را از بین ببرد. 

نگاهی گذرا به بازارهای مختلف در عرصه کسب و کار نشان دهنده میزان اهمیت مدیریت مالی است. خب سالانه بسیاری از برندها به دلیل مشکلات مالی از بازار کنار می روند. به همین خاطر اگر کارآفرینان محاسبات دقیقی در این رابطه نداشته باشند، خیلی زود دچار مشکلات اساسی خواهند شد. به طوری که دیگر هیچ کارشناس یا مدیر حرفه ای نمی تواند نجات شان دهد. تبلیغات ارگانیک برای برندهایی که در یک چشم به هم زدن همه بودجه شان صرف تبلیغات می شود، راه نجاتی اساسی خواهد بود. پس اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، اصلا نباید در استفاده از الگوی مورد بحث تردید به خودتان را دهید. 

مزایای تبلیغات پولی

مزایای تبلیغات پولی

تا اینجا کلی از تبلیغات ارگانیک تعریف و تمجید کردیم. با این حال اگر گزینه پولی جذابیت های خاص خودش را نداشت، بی شک تا حالا هزار دفعه قافیه را به رقیبش واگذار کرده بود. با این حساب باید پای برخی از مزایای کلیدی درباره تبلیغات پولی را نیز مدنظر داشت. 

احتمالا شما هم تبلیغات برندهایی مثل نیوآ یا ژیلت را با حضور ستاره های دنیای ورزش یا سینما دیده اید. خب این تبلیغات اگرچه هزینه های بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد، اما جذابیت خاصی برای مخاطب داشته و در بسیاری از مواقع موجب بروز اتفاقات خوشایندی می شود. هرچه باشد، سلبریتی ها چهره های بسیار شناخته شده و صدالبته محبوبی در دنیا هستند. به طوری که مردم دنیا علاقه زیادی برای خرید از برندهایی که با آنها همکاری دارند، نشان می دهند.

توانایی اقناع تبلیغات پولی در شرایطی که بازار بی نهایت متراکم بوده و رقبای زیادی در میدان حضور دارند، افزایش چشمگیری پیدا می کند. به همین خاطر باید مزایای آن را نیز به طور دقیق مورد بررسی قرار داد. ما در این بخش سعی می کنیم برحی از مزایای تبلیغات پولی را نیز با شما در میان بگذاریم.

اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطب

اثرگذاری بیشتر بر روی مخاطب

خب تبلیغات پولی وقتی با حضور چهره های شناخته شده باشد، معمولا جذابیت بیشتری دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از بازاریاب ها هستید که همیشه مایل به ایجاد سر و صدا برای برندتان هستید؟ بد نیست از همین حالا به فکر تبلیغات پولی باشید. البته در این میان باید همیشه مطالعه بازار را جدی بگیرید؛ چراکه سرمایه گذاری کلان بر روی این الگوی تبلیغاتی اگر همراه با بازگشت سرمایه نباشد، کارتان را مشکل می کند.

اگر دقت کرده باشید، خیلی از بازاریاب ها به دلیل ناتوانی در تحقق اهداف برند از کار برکنار می شوند. این مسئله ای است که می تواند برای شما نیز چالش های زیادی به همراه بیاورد. به همین خاطر باید توجه ویژه ای به مسئله مورد نظر نشان دهید. به همین خاطر ضروری است قبل از اینکه با مشکلات اساسی رو به رو شوید، برنامه ای برای کارتان داشته باشید. 

دردسرهای کمتر برای تعامل

دردسرهای کمتر برای تعامل

محتوای تبلیغاتی پولی معمولا تعامل خوبی با مخاطب ایجاد می کند. اگرچه در الگوی ارگانیک نیز چنین تعاملی به چشم می خورد، اما اینجا کار ساده تر است. انگار که به جای استفاده از راه پله یک راست سراغ آسانسور رفته باشید. این مسئله می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه بیاورد. 

مطلب مرتبط: سیر تا پیاز تبلیغات پولی در موتور جست وجوی گوگل

معمولا بازاریاب ها حوصله دردسر یا حتی فرآیندهای پیچیده برای تعامل با مخاطب را ندارند. به همین خاطر ضروری است از برخی نکات کلیدی برای بهبود کار استفاده کرد. این مسئله می تواند شرایط شما در بازار را به نحو قابل ملاحظه ای تغییر دهد. البته لازم نیست همیشه بودجه های کلان برای این کار در نظر بگیرید. همین که تبلیغات شما به شیوه ای سریع تر به دست مخاطب برسد، کافی خواهد بود. پس فکر تامین سرمایه های چند صد هزار دلاری را از سرتان بیرون کنید. 

نمایش چهره حرفه ای برند

نمایش چهره حرفه ای برند

تبلیغات پولی بیانگر توانایی یک برند برای تامین سرمایه به منظور تبلیغات و همچنین میزان اهمیت مشتریان است. خب وقتی یک برند برای تبلیغات کلی هزینه می کند، در واقع بخشی از حاشیه سودش را به تعامل بهتر با مخاطب اختصاص می دهد. این همان مسئله ای است که می تواند رابطه میان برندها و مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. به همین خاطر باید همیشه الگوی درست و حسابی از تعامل میان خودتان با آنها مدنظر داشته باشید. 

اگر شما تا ابد از الگوی تبلیغات ارگانیک استفاده کنید، اصلا بعید نیست مشتریان شما را جدی نگیرند. این مسئله می تواند بعدها برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی شرایط تان در بازار را حسابی دشوار سازد. به همین خاطر ضروری است شرایط کسب و کارتان را طوری پیش ببرید که دیگر نیازی به تعامل های عجیب یا دشوار با مخاطب هدف نباشد. 

فراموش نکنید، در دنیای امروز بسیاری از برندها برای نشان دادن چهره ای حرفه ای و صدالبته دارای سرمایه مناسب با چالش های زیادی رو به رو هستند. خب مشتریان زیادی به برندهایی که دست شان خالی است اعتماد نمی کنند. پس تبلیغات پولی یک تیر و دو نشان خواهد بود؛ هم توانایی شما برای تعامل با مخاطب با سرعت می بخشد، هم اینکه چهره ای متمایز از رقبا برای تان خلق خواهد کرد. درست به همین خاطر باید الگوی مورد بحث را کاملا جدی بگیرید. 

مشهورترین ابزارهای تبلیغات پولی

مشهورترین ابزارهای تبلیغات پولی

تبلیغات پولی، برخلاف الگوی ارگانیک، دارای برخی ابزارهای حیرت انگیز است. ما در این بخش نگاه بسیار کوتاهی به برخی از مشهورترین و صدالبته کاربردی ترین ابزارهای تبلیغات پولی در این میان خواهیم داشت. خب اجازه دهید کارمان را همین حالا شروع کنیم. این شما و این هم تبلیغات پولی و ابزارهای حیرت انگیزش.

گوگل ادز

گوگل ادز

هیچ فهرستی درباره تبلیغات پولی بدون گوگل ادز کامل نخواهد بود. این سرویس برای بسیاری از بازاریاب ها حیاتی محسوب می شود. شاید دلیل این همه تاکید بر روی ابزار موردنظر برای تان کمی عجیب باشد. خب در این صورت بد نیست نگاهی به برخی از مهمترین سرویس های گوگل داشته باشید. از موتور جست وجوی خاطره انگیز آن گرفته تا انواع مسیریاب، سرویس ایمیل و همچنین فضای ابری همه و همه گزینه های اساسی برای زندگی دیجیتال محسوب می شود. به تازگی هم هوش مصنوعی این برند حسابی سر و صدا به پا کرده است. با این حساب بدون همکاری تبلیغاتی با گوگل شانسی برای کسب و کارها در زمینه اثرگذاری بر روی مخاطب باقی نخواهد ماند. 

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا ایکس گزینه های جالبی برای تولید محتوا محسوب می شوند، اما گزینه تبلیغات پولی نیز در آنها فعال است. خب این پلتفرم ها بالاخره یک جوری باید درآمد داشته باشند. به همین خاطر از طریق نمایش تبلیغات مشکلات شان در این راستا را به سادگی حل می کنند. نکته جالب اینکه میزان درآمد شبکه های اجتماعی از این طریق به طور حیرت انگیزی بالاست. پس اصلا نباید خیال کرد مدیران ارشد پلتفرم های اجتماعی دور چنین همکاری های پرسودی را خط خواهند کشید. 

مطلب مرتبط: تبلیغات پولی در کدام پلتفرم ها جواب می دهد؟

سایت ها و بلاگ ها

سایت ها و بلاگ ها

یکی دیگر از ابزارهای کلیدی در این میان انواع سایت و بلاگ هایی است که کاربران در طول روز بارها و بارها چک می کنند. سایت های ورزشی یا خبرگزاری ها بهترین نمونه در این میان محسوب می شود. به طوری که شما برای تعامل درست و حسابی با مخاطب می توانید روی تبلیغات در چنین سایت هایی حساب باز کنید. 

نکته کلیدی در این میان تلاش برای ایجاد ارتباط میان کسب و کارتان با سایت های مورد نظر است. خب شما نمی توانید به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت در سایتی که مخصوص تحلیل های سیاسی است، تبلیغات درج کنید. این امر بازگشت سرمایه ای برای تان به همراه نداشته و کاربران سایت مورد نظر نیز احتمالا نگاه خوبی به شما نخواهند داشت. 

مسئله مورد بحث می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. اینکه شما یک ابزار تبلیغات مناسب برای تعامل با مخاطب هدف در اختیار داشته باشید، به تنهایی کافی نیست. در عوض باید کمی هم که شده برنامه ریزی دقیق تر برای بهبود کارتان صورت دهید، وگرنه اوضاع تان حسابی به هم خواهد ریخت. 

تبلیغات ارگانیک یا پولی: زمان تصمیم گیری

تبلیغات ارگانیک یا پولی

خب تا اینجای کار احتمالا متوجه شده اید هیچ انتخاب یگانه ای در کار نیست. یعنی نمی توانید یکی از الگوهای تبلیغاتی مورد بحث را به دیگری ترجیح داده و آن را به طور کامل حذف کنید. این مسئله شرایط بی نهایت دشواری برای تان پدید خواهد آورد. 

اجازه دهید در این بخش به عنوان حسن ختام بررسی دقیقی از زمان و شرایط مناسب استفاده هر کدام از الگوهای مورد بحث داشته باشیم. 

نکته ای که درباره تبلیغات ارگانیک اهمیت دارد، تلاش برای نمایش چهره‎ای خلاق از برند و نوآوری های پی در پی است. اینطوری شما به مخاطب نشان می دهید حتی بدون بودجه کلان هم توانایی ایجاد تفاوت در دنیای کسب و کار را دارید. شاید همین مسئله به شما برای جلب نظر دامنه مناسبی از مشتریان کمک کند.

مسئله محوری دیگری که در این میان باید توجه اساسی بدان داشته باشید، مسئله مربوط به استفاده از مدیریت مالی هوشمند است. خب شما نمی توانید تمام هزینه های خود را در دنیای کسب و کار به تبلیغات اختصاص دهید. این امر توان مالی تان را در بلندمدت از بین خواهد برد. 

بنابراین بد نیست در کنار بسیاری از کمپین های پولی، نیم نگاهی به کمپین های ارزان قیمت نیز داشته باشید. این مسئله می تواند برای شما چالش های کمتری را خلق کرده و شرایط مدیریت مالی را نیز ساده تر سازد. 

در سوی دیگر ماجرا تبلیغات پولی گزینه ای نیست که به این سادگی مورد بی توجهی قرار داد. بسیاری از بازاریاب ها به دلیل پیروی اکثریت کارشناس ها از الگوی تبلیغات پولی بدان روی خوش نشان می دهند. البته دسترسی به ابزارهای حرفه ای برای این مدل از تبلیغات جذابیت دیگری است که اصلا نباید آن را دست کم گرفت. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود کارتان باید همیشه از این الگو نیز استفاده کنید. خب اینطوری ابزارهای دقیق تری برای بررسی نتیجه نهایی و خروجی کار خواهید داشت. این در حالی است که الگوهای ساده و کلیشه ای معمولا کمتر جذابیت و تاثیرگذاری به همراه دارند. به همین خاطر شاید چندان موردپسند واقع نشوند. 

یکی دیگر از نکاتی که درباره تبلیغات پولی متمایز به نظر می رسد، توانایی هدف گذاری دقیق بر روی مخاطب است. مثلا در شبکه های اجتماعی یا موتور جست وجوی گوگل شما می توانید تعیین کنید تبلیغات تان برای چه دامنه ای از افراد نمایش داده شود. همین امر در بلندمدت از برند شما یک کسب و کار تعیین کننده در بازار خواهد ساخت.

نکته ای که در این میان باید بدان توجه نشان دهید، مسئله مربوط به زمان بندی استفاده از هر کدام از الگوهای مورد بحث است. این یعنی شما نمی توانید بدون توجه به شرایط برند و بازار دست به انتخاب بزنید؛ چراکه سرنوشت برندتان با مشکل رو به رو خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی گوگل

یادتان باشد، در دنیای کسب و کار شرایط بازار همیشه ثابت نیست. گاهی اوقات شما نیاز دارید خودتان را برندی نوآور معرفی کنید و گاهی هم به زور هزینه های گزاف خود را در کورس رقابت نگه دارید. به همین خاطر اگر تصمیم گیری در این رابطه نیازمند شناختی دقیق از وضعیت برند و بازار است. یک میانبر ساده تر در این میان بررسی عملکرد برندهای بزرگ و موفق است. خب چنین برندهایی نیز گاهی اوقات از ترکیب هر دو الگوی تبلیغات ارگانیک و پولی استفاده می کنند. استفاده ترکیبی از این دو الگو نه تنها هزینه های نهایی شما را کمتر خواهد کرد، بلکه فرصت استفاده از مزایای مربوط به هر دو الگو را نیز به همراه خواهد داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و از هر دو الگوی مورد نظر استفاده کنید. 

منابع:

https://www.socialpilot.co

https://ahrefs.com

https://rockcontent.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qvZeNBM6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه