سه شنبه, ۴ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Tue, 24 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

 حوزه سئو و بازاریابی محتوا در عین تفاوت هایی که با هم دارند، اما در یک نکته اشتراک پیدا می کنند و آن هم تلاش برای جذب مخاطب است. خب تا وقتی یک برند نتواند مشتریان خوبی دور  بر خودش داشته باشد، خبری از فروش نخواهد بود. به طور مشخص، وقتی خبری از فروش نباشد، یک برند دوام چندانی نخواهد آورد.

اگرچه سئو و بازاریابی به طور مجزا ابزارهای بی نظیری برای موفقیت یک کسب و کار محسوب می شوند، اما شما نمی توانید همیشه روی آنها حساب باز کنید. چراکه سایر برندها نیز در حال سرمایه گذاری بر روی سئو و بازاریابی هستند. شاید فکر کنید این امر به معنای پایان رویاپردازی در حوزه کسب و کار است. خب در این صورت باید شما را با یک راهکار تازه آشنا کنیم. شما می توانید سرمایه گذاری بر روی ترکیب میان سئو و بازاریابی محتوا را در دستور کار قرار دهید. اینطوری با سرمایه گذاری مشخص و هوشمندانه، امکان اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. 

بی شک کارهای ترکیبی در دنیای کسب و کار همیشه در هاله ای از شک و تردید قرار دارد. درست به همین خاطر شما نمی توانید واکنش های خوبی نسبت به آنها دریافت کنید. ما هم در روزنامه فرصت امروز قبلا درباره این مسئله فکر کرده ایم. به همین خاطر برای اینکه خیال تان از بابت مزایای ترکیب میان سئو و بازاریابی محتوا را راحت کنیم، در بخش ابتدایی مقاله سراغ بررسی مزایای این روش خواهیم رفت اینطوری خیال شما نسبت به بازخوردهای احتمالی از این حوزه راحت خواهد شد. به علاوه، دیگر لازم نیست در میانه راه شک و تردیدهای اساسی درباره اثربخشی این روش داشته باشید. 

سپس کارمان را با نحوه ترکیب میان این دو حوزه ادامه خواهیم داد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از اوضاع پیدا کرده و کم کم وارد گود شوید. خب انتظار ندارید که شما را با بیان برخی از مزایای این استراتژی تنها بگذاریم؟

شما الان نقش آشپزی را دارید که باید یک غذای ترکیبی و تازه برای مشتریانش طراحی کند. بی شک در این مسیر نگرانی و استرس های زیادی را تجربه خواهید کرد. با این حال ما کنارتان هستیم تا از این مرحله حساس در کسب و کارتان نیز به خوبی عبور کنید. خب اجازه دهید دیگر برویم سراغ آشی که قرار است بپزیم!

مطلب مرتبط: انتخاب تیتر محتوا با نیم نگاهی به سئو

مقدمه ای کوتاه

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا؛ معجونی استثنایی!

قبل از اینکه سراغ بحث اصلی مان برویم، باید کمی درباره رابطه میان سئو و بازاریابی محتوا حرف بزنیم. خب در اولین نگاه این دو حوزه تفاوت های معناداری با هم دارند، اما اگر کمی دقیق تر ماجرا را بررسی کنیم، به نکات جالبی خواهیم رسید. شما نمی توانید بدون استفاده از نکات سئو دست به تولید محتوا و سپس بازاریابی آن بزنید. از سوی دیگر، نکات سئو نیز تا وقتی در دل تولید محتوا نمایان نشود، تنها چند نکته خشک و خالی است. این یعنی در دنیای واقعی تفاوت معناداری میان سئو و بازاریابی محتوا وجود ندارد. معمولا برندهای بزرگ برای موفقیت از ترکیب این دو به خوبی سود می برند. این دقیقا همان کاری است که ما در این مقاله قصد داریم شما را بدان وادار کنیم (حالا نه اینقدرها هم خشن!).

ترکیب بازاریابی محتوا و سئو به شما کمک می کند تا هر کدام از این حوزه ها را به دور از کلیشه های خشک و بی روح دنبال کنید. به علاوه، در دنیای واقعی دیگر لازم نیست دنبال کارشناس های متفاوت برای هر کدام از این حوزه ها بروید. این مسئله می توانید وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و حتی نشان دهد تا چه میزان در دنیای بازاریابی حرف برای گفتن دارید. 

امروزه برای اینکه برندها بهتر در بازار دیده شوند، باید سراغ راهکارهای ترکیبی بروند. درست به همین خاطر ما در این مقاله ترکیب میان سئو و بازاریابی محتوا را پیشنهاد کرده ایم. این امر می تواند وضعیت تان در دنیای کسب و کار را به طور متمایزی در مقایسه با رقبا سامان دهد. 

فراموش نکنید، شما نمی توانید همیشه با استفاده از روش های رایج بهترین برند دنیا باشید. پس لازم است کمی از لاک تان بیرون آمده و روش های تازه را نیز بررسی کنید. 

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا: از افسانه تا واقعیت

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا

ترکیب هایی که در دنیای بازاریابی جواب می دهد، معمولا خیلی عجیب یا غیرمنتظره نیست. اینجا هم شبیه دنیای آشپزی است. شما نمی توانید هر غذایی را با یک خوراکی متفاوت از آن سر دنیا ترکیب کرده و انتظار نتایج حیرت انگیز داشته باشید. در عوض هنر یک آشپز خوب ترکیب مزه های مختلف براساس شناخت قبلی از آنهاست. فقط در این صورت امکان خلق غذاهای تازه و ترکیبی بدون بروز فاجعه وجود خواهد داشت. 

نکته ای که در این میان باید بدان توجه کرد، تلاش برای پرداختن به واقعیت هاست. خب شما نمی توانید براساس افسانه و خیال کارتان را پیش ببرید. این مسئله ای است که می تواند دردسرهای زیادی برای تان به همراه آورده و حتی اعتبار برندتان را نیز به طور کامل از بین ببرد. 

درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز فقط نکاتی که ریشه در واقعیت داشته و شدنی باشد، وارد بازی خواهیم کرد. بنابراین لازم نیست از این بابت نگرانی داشته باشید. کافی است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درک بهتری از ترکیب سئو و بازاریابی محتوا پیدا کنید. خب اجازه دهید دیگر کارمان را شروع کنیم. 

مطلب مرتبط: چرا سئو در حوزه بازاریابی مهم است؟

تولید محتوا بر مدار موضوعات داغ

تولید محتوا بر مدار موضوعات داغ

یکی از توصیه های کلیشه ای به بازاریاب ها برای تولید محتوا توجه به کلیدواژه های پرطرفدار است. خب این امر می تواند وضعیت تولید محتوا را حسابی تغییر داده و حتی به یک برند نشان دهد تا چه میزان پتانسیل جذب مخاطب تازه دارد. البته در این میان یک نکته کلیدی وجود دارد. خیلی از بازاریاب ها فقط سراغ کلیدواژه ها رفته و براساس آنها دست به تولید محتوا می زنند. خب اینطوری شما در کنار هزاران برند دیگری قرار می گیرید که دقیقا همین کار را کرده اند. راهکار ما در این بخش تلاش برای ترکیب کلیدواژه ها با خلاقیت خودتان است. خب برند شما هویت و ارزش های خاص خودش را دارد. بنابراین اگر فقط روی کلیدواژه ها زوم کنید، شاید به کلی از ماهیت برندتان دور شوید. آن وقت مثل یک غریبه برای مخاطب به نظر خواهید رسید. 

هنر شما به عنوان یک بازاریاب در ترکیب ترندهای تازه و هویت برند نهفته است. اینطوری فرصت بسیار بهتری برای سواری بر روی موج ترندها با دست پر خواهید داشت. اصلا نگران نباشید که ممکن است در طول مسیر ترند را از حالت اصلی اش خارج کنید. خب این دقیقا کاری است که در عرصه بازاریابی به آن شخصی سازی می گوییم. پس بهتر است اعتماد به نفس تان را حفظ کرده و سعی کنید تا بهترین فرم خود را نشان دهید. این امر نتایج بسیار بهتری برای تان به همراه خواهد داشت. 

بی شک دستکاری ترندها و کلیدواژه ها کار ترسناکی به نظر می رسد. برای همین لازم نیست از همان ابتدا کلی خلاقیت به خرج داده یا شرایط را برای خودتان دشوار کنید. در عوض می توانید با گام های آهسته و اندک اندک وارد ماجرا شوید. اینطوری کم کم قلق کار دست تان خواهد آمد. 

موضوعات داغ در دنیا به طور مداوم تغییر می کند. مثلا زمانی که المپیک برگزار می شود، همه نگاه ها به این مسابقات خواهد بود. در عوض روز مسابقه سوپربال همه نگاه ها به آن لیگ جذاب دوخته می شود. درست به همین خاطر شما نمی توانید روی یک ترند برای مدت زمانی طولانی حساب باز کنید. این امر شرایط تان را پیچیده می کند. به زبان ساده تر، شما باید خودتان را به طور مداوم برای شناسایی موضوعات داغ آماده نگه دارید. فقط در این صورت شانسی برای تعامل بهتر با مخاطب تان خواهید داشت. 

یادتان نرود، در دنیای بازاریابی بسیاری از برندها دائما درگیر بازاریابی به شیوه های متفاوت هستند. در این میان اگر شما موضوعات داغی در آستین داشته باشید، حتی با ساده ترین شیوه ها نیز فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. وگرنه کارتان با چالش های زیادی رو به رو می شود. 

بازنمایی محصولات در قالب محتوای باکیفیت

بازنمایی محصولات در قالب محتوای باکیفیت

این روزها هر برندی در دنیای کسب و کار دنبال معرفی محصولاتش به مشتریان به بهترین شکل ممکن است. این امر حوزه هایی مثل عکاسی تبلیغاتی یا ضبط ویدئو از محصولات را حسابی داغ کرده است. این در حالی است که پیش از این نهایتا بروشور کار برندها را راه می انداخت. با این حال اکنون شما باید تمام ویژگی های محصول تان را در قالب ویدئو به مشتریان نشان دهید. تازه شاید پس از این همه تلاش مشتریان اندک انگیزه ای برای خرید پیدا کنند. 

امروزه برندهایی در دنیای کسب و کار موفق هستند که بازنمایی دقیق تری از محصولات شان برای مشتری داشته باشند. البته این بازنمایی باید همراه با المان های جذاب باشد. پس اگر فکر کرده اید همینطور بی مقدمه توانایی اثرگذاری بر روی مشتریان را دارید، سخت در اشتباهید. 

یک ویدئوی باکیفیت در رابطه با معرفی محصولات فقط نباید شامل استفاده از دوربین های آخرین مدل باشد. در عوض شما باید یک سناریو دقیق برای رونمایی از محصول تان داشته باشید. مثلا اگر یک موتورسیکلت جدید شهری دارید، باید آن را مطابق با نیازهای مشتریان رونمایی کنید. 

مثلا بر روی مصرف پایین سوخت این وسیله و همچنین استهلاک پایینش حساب باز کنید. اینطوری توانایی بیشتری برای جلب نظر مخاطب خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: سئوی محتوا و اهمیتش در راه اندازی کسب و کار

استفاده از کلیشه ها نه تنها شما را در زمینه بازاریابی محتوا عقب می اندازد، بلکه از نظر سئو نیز فایده ای به همراه ندارد. درست به همین خاطر شما هیچ وقت نمی توانید کارتان را با دقت پیش برده و امیدی به موفقیت های بیشتر داشته باشید. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود وضعیت تان باید هر طور که شده نیازها و انتظارات مشتریان را در کانون توجه قرار دهید. خب گوگل به عنوان یک موتور جست وجو همیشه دوست دارد محتوایی که مخاطب بدان نیاز دارد، پیش روی او قرار دهد. بنابراین اگر شما عملکرد خوبی در زمینه شناسایی نیازهای مخاطب تان داشته باشید، کارتان بی نهایت ساده خواهد شد. این در حالی است که رقبای شما برای شناخت نیازهای مشتریان شاید مسیرهای بی نهایت طولانی و گرانی را طی کنند.

شناسایی حوزه های به هم مرتبط

شناسایی حوزه های به هم مرتبط

تولید محتوای ترکیبی فقط به معنای ترکیب فرمت های مختلف با هم نیست. گاهی اوقات شما نیاز دارید تا در میان حوزه های مختلف در گردش بوده یا حتی یک محتوا برای حوزه های مختلف طراحی کنید. بازاریابی میان حوزه ای یکی از مفاهیم تازه ای است که در طول سال های اخیر حسابی مُد شده است. براساس این استراتژی شما به جای اینکه تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به طور جداگانه در حوزه های گوناگون امتحان کنید، باید سراغ ترکیب این حوزه ها با هم بروید. اینطوری احتمال اینکه نتایج بهتری به دست بیاورید، به شدت بیشتر می شود. 

اجازه دهید از یک مثال ساده استفاده کنیم. فرض کنید شما در زمینه تولید دستکش های مخصوص کار فعالیت دارید. در این صورت تولید محتوا درباره کیفیت این دستکش ها ایده خوبی خواهد بود. البته شاید شما دوست نداشته باشید تمام عمرتان را در زمینه تولید همین یک محصول سپری کنید. در عوض می توانید برای تولید محتوا سراغ حوزه های دیگر نیز بروید. این امر در تجربه برند کاترپیلار به خوبی قابل مشاهده است. این برند نه تنها ماشین های سنگین تولید می کند، بلکه در زمینه تولید انواع البسه و همچنین گوشی هوشمند نیز وارد شده است. همه اینها نشان دهنده فعالیت ترکیبی در دنیای مدرن است. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای تولید محتوای ترکیبی در بستر موجود آماده نگه دارید. 

شاید شما همین الان برنامه یا حتی فرصتی برای توسعه کارتان نداشته باشید. خب در این صورت می توانید افق های خوبی برای آینده در نظر بگیرید. این یعنی باید شبکه ارتباطات تان را توسعه داده و نشان دهید تا چه میزان توانایی اثرگذاری بر روی مخاطب تان را حتی در آینده احتمالی، دارید. 

وظیفه شما در این بخش شناسایی حوزه هایی است که ارتباط نزدیکی با هم دارند. این امر کمک می کند تا در آینده کار بی نهایت ساده تری برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشید. به علاوه، در آینده فرصت های خوبی برای انتخاب حوزه های تازه کسب و کار پیدا می کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این امر موقعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. 

بهبود وضعیت بک لینک ها

بهبود وضعیت بک لینک ها

بازاریابی و تولید محتوا بدون توجه به بک لینک ها مثل این است که یک دانشجو پایان نامه ای بدون حتی یک ارجاع تحویل استادش دهد. خب در این صورت نه تنها دانشجو قصه ما باید دوباره پایان نامه اش را بنویسد، بلکه اصلا بعید نیست با جریمه های سنگین رو به رو شود. این دقیقا همان اتفاقی است که در دنیای کسب و کار نیز روی می دهد. 

بک لینک ها در واقع بازاریابی محتوا را به شدت ساده می کنند؛ چراکه الگوریتم گوگل را تحریک کرده و بازخوردهای بهتری از آن می گیرند. این دقیقا همان اتفاقی است که شما باید حواس تان بدان جمع باشد. وگرنه شاید سال ها طول بکشد تا وضعیت مناسبی در گوگل پیدا کنید. این امر می تواند توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد.

ما در روزنامه فرصت امروز ایجاد شبکه منسجمی از ارتباطات را ضروری می دانیم. این امری است که می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی نیز به همراه بیاورد. بهتر است این نکته را مثل یک دسته بندی درست و دقیق محتوا قلمداد کنید. اینطوری هر محتوای تان در عمل مخاطب را به سوی محتوای تازه ای خواهد کشاند. به همین خاطر ترافیک کلی سایت تان بهبود پیدا کرده و فرآیند تولید محتوای تان نیز ساده تر پیش خواهد رفت. 

یادتان نرود، ایجاد بک لینک فقط مربوط به ایجاد شبکه ای از ارتباطات در درون سایت نیست. گاهی اوقات بهتر است بک لینک هایی از خارج دامنه سایت تان نیز فراهم بیاورید. این امر کمک می کند تا سطح اثرگذاری تان بر روی مخاطب بهتر شده و الگوریتم گوگل نیز نگاه بهتری نسبت به شما داشته باشد. خب تا وقتی شما فقط درون سایت تان لینک هایی ایجاد می کنید، نگاه ها نسبت به کارتان کمی بدبینانه خواهد بود. به همین خاطر ترکیب میان بک لینک های درون و بیرون سایت ایده جذابی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: مزایای سئو محتوا برای کسب و کارهای کوچک

اگر فکر می کنید هیچ تجربه ای برای ایجاد بک لینک ندارید، بهتر است کارتان را با بررسی برخی از سایت های معتبر دنیا شروع کنید. برندهای بزرگ در صورتی که وبلاگ داشته باشند، استاد ایجاد بک لینک هستند. به همین خاطر شما می توانید بدون هیچ دردسری از آنها نکات تازه ای را یاد بگیرید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر می شود. 

معمولا کارهای سخت با استفاده از تجربه دیگران تا حد زیادی ساده می شود. شما با چنین کاری می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن تکنیک های حرفه ای را یاد بگیرید. پس چرا دست روی دست گذاشته اید؟ همین حالا اقدام تان برای یادگیری از کلاس درس رایگان برندهای بزرگ را آغاز کنید. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه بیاورد. 

سخن پایانی

ترکیب بازاریابی و سئو

ترکیب بازاریابی و سئو چندان پیچیده یا غیرممکن نیست. خب امروزه هر برندی با بازاریابی محتوا و سئو درگیر است. پس بد نیست برای ساده سازی کارها و صدالبته بازگشت سرمایه بهتر ترکیب این دو را در نظر بگیریم. این کاری است که شاید خیلی از کارشناس ها نسبت به آن گارد سفت و سختی داشته باشند. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز اصلا چنین گاردهایی را نمی گیریم. در عوض با بررسی برخی از نکات کلیدی به شما نشان دادیم چطور می شود به ساده ترین شکل ممکن این ترکیب شاهکار را به دست آورد. 

حالا این شما هستید که باید دست به کار شده و وضعیت تان را تغییر دهید. لازم نیست از همان اول انتظار نتایج درخشان را داشته باشید. در عوض به مرور کارتان را بهبود داده و نشان دهید تا چه حد نسبت به توسعه گام به گام کسب و کارتان متعهد هستید. هرجا هم به مشکل خوردید، ما مثل همیشه کنارتان هستیم. 

منابع:

https://www.semrush.com

https://ahrefs.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3x8rgInP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه