یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

مراسم گوگل مارکتینگ برای چندمین سال پیاپی با هیجان بسیار زیادی برگزار شد. به محض اینکه ویدئوی این مراسم در دسترس قرار گرفت، حجم بالایی از بازاریاب ها و کارآفرینان برای رفع سوالات مختلف شان درباره این ابزار بدان هجوم آوردند. متاسفانه امسال هم هوش مصنوعی در کانون توجه دست اندرکاران گوگل مارکتینگ بود. البته این معنای ماهیت تکراری این مراسم نیست؛ چراکه کلی نکته جانبی دیگر نیز همراه با هوش مصنوعی در دسترس قرار گرفت.

بی شک بازاریابی موفق بدون استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به هیچ وجه امکان پذیر نیست. با این حال مهمتر از این مسئله اعتماد به یک منبع درست برای انتخاب بهترین روش های بازاریابی است. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید گوگل می تواند منبع خوبی در این میان باشد. به همین خاطر ما در این مقاله سراغ بررسی برخی از مهمترین نکات مورد بحث در گوگل مارکتینگ لایو امسال رفتیم. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات دست اولی درباره بازاریابی آنلاین به دست بیاورید، بد نیست در ادامه با ما همراه شوید.

درس ها و تغییرات مهم بازاریابی از نگاه گوگل

در گوگل مارکتینگ لایو ۲۰۲۴ چه گذشت؟

گوگل امسال هم با دست پر سراغ بازاریاب ها آمده بود. محور اصلی بحث درباره هوش مصنوعی بود، اما مدیران گوگل به خوبی آن را با انواع و اقسام نکات جانبی درآمیخته بودند. ما در این بخش نگاهی به مهمترین درس ها و تغییرات بازاریابی از نقطه نظر گوگل خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین درس ها در این رابطه را یاد بگیرید.

جاگذاری خودکار تبلیغات با کمک هوش مصنوعی

جاگذاری خودکار تبلیغات با کمک هوش مصنوعی

آیا تا حالا به این نکته فکر کرده اید که بهترین محل برای نمایش تبلیغات تان کجاست؟ خب گوگل ادز کلی موقعیت تبلیغاتی به شما پیشنهاد می دهد، اما قرار نیست همه آنها به درد شما بخورد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب تان باید به محل نمایش تبلیغات نیز توجه نشان دهید.

مطلب مرتبط: در مراسم گوگل مارکتینگ لایو چه گذشت؟

نوآوری مهمی که گوگل امسال از آن رونمایی کرد، مربوط به جاگذاری هوشمند تبلیغاتی به لطف هوش مصنوعی بود. این یعنی دیگر لازم نیست نگران محل نمایش تبلیغات تان باشید. از این منظر شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت استفاده از بهترین موقعیت های تبلیغاتی گوگل بسته به ماهیت تبلیغات تان خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

گوگل در طول سال های اخیر به دنبال ترکیب تجربه بازاریاب ها با فرآیند اتوماسیون بود . اگرچه سال های قبل ایرادات اتوماسیون حسابی ذوق افراد را کور می کرد، اما حالا با هوش مصنوعی همه چیز فرق کرده است. شاید در نهایت بشود به اتوماسیون در عرصه تبلیغات اعتماد کرد. جواب این سوال بی شک نیازمند کمی صبر بیشتر برای مشاهده عملکرد گوگل در این راستاست!

توصیه های هوشمند برای شخصی سازی تبلیغات

توصیه های هوشمند برای شخصی سازی تبلیغات

مردم در نقاط مختلف دنیا سلیقه متفاوتی دارند. بنابراین اگر شما بدون توجه به سلیقه و خواسته های آنها دست به تولید محتوا بزنید، حساب‎تان از همین حالا روشن خواهد بود. هنر شما به عنوان بازاریاب در توانایی تان برای شخصی سازی تبلیغات به گونه ای هماهنگ با سلیقه مشتریان نهفته است. البته این کاری است که سختی های خاص خودش را خواهد داشت.

همانطور که می شود حدس زد، گوگل در این رابطه نیز مثل یک قهرمان تمام عیار وارد صحنه شده است.

گوگل در آپدیت تازه سرویس تبلیغاتی اش به کاربران اجازه می دهد تا از توصیه های حرفه ای برای شخصی سازی محتوا بهره مند شوند. این یعنی یکی از دغدغه های قدیمی بازاریاب ها دیگر عاملی برای نگرانی شان در تعامل با مخاطب هدف نخواهد بود.

ماجرا از این قرار است که هوش مصنوعی سابقه تبلیغاتی شما را تحلیل کرده و براساس بازخوردهایی که کاربران داشته اند، توصیه هایی برای شخصی سازی تبلیغات تحویل تان خواهد داد. این مسئله ای است که به شما برای تعامل مناسب با مخاطب کمک کرده و اوضاع تان را نیز حسابی بهبود می بخشد.

نکته کلیدی درباره ویژگی تازه گوگل ادز صرفه جویی حیرت انگیز در وقت بازاریاب هاست. بدین ترتیب دیگر لازم نیست ساعت ها یا حتی روزها از زمان تان را به تحلیل و ارزیابی نتایج کمپین های قبلی اختصاص دهید. خب مگر یک بازاریاب برای موفقیت در بازار به غیر از این نکته دیگر به چه چیزی نیاز دارد؟ 

مطلب مرتبط: تازه ترین ترندهای گوگل ادز: راهنمایی برای بازاریابی بهتر

تبلیغات دارای امکان خرید با اتکا به هوش مصنوعی

تبلیغات دارای امکان خرید با اتکا به هوش مصنوعی

گوگل از چند سال قبل به بازاریاب ها امکان طراحی تبلیغات همراه گزینه خرید مستقیم را داده است. ماجرا از این قرار است که در چنین تبلیغاتی دیگر شما نیازی به مراجعه به صفحه فرود، ثبت نام در یک سایت و سپس خرید ندارید. در عوض همه چیز با یک کلیک صورت می گیرد.

شاید فکر کنید ایده بالا خیلی عجیب یا حتی غیرمطمئن به نظر می رسد. خب مگر با یک کلیک می شود هم خرید را نهایی کرد، هم برند موردنظر آدرس شما را پیدا کند. نکند این وسط پای درز اطلاعات یا حملات سایبری در میان باشد؟

قبل از اینکه کلی سوال و نگرانی مختلف در سرتان شکل گیرد، اجازه دهید خیال تان از این بابت را راحت کنیم.  شما قرار نیست هیچ مشکل سایبری در این میان پیدا کنید. در عوض این گوگل است که همه کارها را به کمک هوش مصنوعی سر و سامان می دهد.

گوگل ترتیبی داده تا در سیستم گوگل ادز به محض رضایت شما برای خرید اطلاعات موردنیاز برای ارسال محصولات در دسترس برند مورد بحث قرار گیرد. با این حساب خبری از درز اطلاعات به طور غیرقانونی نخواهد بود. در عوض همه چیز با هدف ساده سازی مسیر خرید مشتریان طراحی شده است.

ارائه  یک تجربه سازنده از تعامل با مخاطب هدف امر بسیار مهمی در دنیای امروز محسوب می شود. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم ارائه یک تجربه خوب حتی بیشتر از چند هزار دلار سود خالص ارزش دارد. پس اصلا نباید این بحث را شوخی تلقی کنید.

تبلیغات دارای گزینه خرید مستقیم از سوی گوگل به فناوری اصلاح در لحظه ایرادات نیز مجهز شده است. این یعنی دیگر پیامی برای شما مبنی بر ایراد تبلیغ تان نمی آید. بلکه گوگل در شرایط عادی خودش این مشکل را رفع خواهد کرد. این امر به شما کمک می کند تا تجربه ای بسیار لذت بخش از کار با گوگل ادز داشته باشید.

تبلیغات بصری جدید

تبلیغات بصری جدید

گوگل در تازه ترین کنفرانس خود بر روی تعریف فرصت های تبلیغاتی بیشتر تاکید داشت. در این راستا از نسل تازه تبلیغات بصری رونمایی کرده است. تغییرات تازه به طور عمده بر روی استفاده بهتر از استیکرها تمرکز دارد. به طوری که کاربران امکان کلیک بر روی استیکرهای تبلیغاتی را پیدا کرده و به جای اینکه نیاز به کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی برای هدایت به صفحه فرود داشته باشند، کافی است در گوشی های هوشمند صفحه را به سمت چپ بکشند. 

بی شک ویژگی مربوط به کشیدن صفحه نشان دهنده توجه گوگل به کاربران گوشی است. خب در طول سال های اخیر توجه گوگل حسابی به بازاریاب ها و کمک به برندها جلب شده بود. به طوری که خیلی وقت ها کیفیت نمایش تبلیغات در گوشی های هوشمند چنگی به دل نمی زد. 

امسال انگار گوگل به خوبی اشتباهش را درک کرده است. به طوری که از همین حالا در تلاش برای جبران آن برآمده است. این امر شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما ذهنیت گوگل در طول سال پیش رو را نشان می دهد. 

نکته دیگر در این میان استفاده از هوش مصنوعی برای  تولید محتوای بصری است. به این ترتیب بازاریاب ها دیگر نیازی به صرف زمان گسترده برای یادگیری شیوه طراحی یا ادیت تصاویر نخواهند داشت. این مسئله ای است که برای بسیاری از کارآفرینان اهمیت بی نهایت زیادی دارد. پس بد نیست آن را کمی جدی بگیرید. 

گوگل در طول سال های اخیر در مسیر ساده سازی فرآیند تولید محتوا و تبلیغات گام برداشته است. بنابراین شما می توانید خیلی راحت از این نکته به سود خودتان بهره ببرید. اینطوری کارتان بی نهایت ساده تر خواهد شد. البته این نوآوری های تازه همراه با دردسرهایی نیز خواهد بود. به عنوان مثال، شما باید آمادگی سطح تازه ای از رقابت را نیز داشته باشید. به طوری که شاید پیش از این چنین سطحی از رقابت را اصلا تجربه هم نکرده باشید. 

مطلب مرتبط: محبوب ترین کلیدواژه های کاربران در گوگل

تبلیغات بصری جدید گوگل در پیوند با استراتژی کلی این برند به منظور استفاده بیشتر از المان های دیداری در موتور جست وجویش است. به طوری که حتی در آپدیت های بعدی این موتور قرار است سر و کله لوگوی برندها در نتایج جست ‎وجو هم پیدا شود. با این حساب باید انتظار تغییراتی تازه و اساسی را داشته باشیم. شاید رفتار کاربران در گوگل نیز براساس همین تغییرات حسابی عوض شود!

تغییرات تازه به چه معناست؟

تغییرات تازه به چه معناست؟

سوالی که در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد، مسئله مربوط به معنای تغییرات تازه گوگل یا تغییرات احتمالی برای بازاریاب هاست. دقیقا چه بلایی قرار است سر گوگل آشنا برای کارآفرینان بیاید؟ اول از همه اجازه دهید خیال تان را از این بابت راحت کنیم. قرار نیست تغییرات عجیب و غریبی در این میان برای شما روی دهد. در عوض همه چیز مثل آپدیت های گذشته گوگل خواهد بود که خیلی زود به آنها عادت کردیم. 

بسیاری از بازاریاب ها با تعجب به آپدیت های تازه گوگل نگاه می کنند. نکته کلیدی در این میان همسویی تغییرات موردنظر با تجربه کسب و کارهاست. خب قرار نیست گوگل شما را خیلی به زحمت بیندازد. در عوض همه این تغییرات برای تجربه بهتر کاربران از خدمات تبلیغاتی و صدالبته تولید محتوا بهتر از سوی برندها صورت می گیرد. 

تجربه نشان داده گوگل هیچ وقت پای تجربه مناسب کاربران از پلتفرم و سرویس هایش با کسی شوخی ندارد. به همین خاطر شما باید همیشه این تغییرات را بر مدار بهبود کیفیت خدمات برای مخاطب ارزیابی کنید، در غیر این صورت اصلا بعید نیست با مشکلات اساسی رو به رو شده و کارتان به بی راهه بکشد. 

بی شک برخی از تغییراتی که گوگل درباره شان حرف زده، در طول زمان آپدیت های بیشتری دریافت کرده و کمی تغییر خواهد کرد. با این حال شما باید خودتان را برای کلیت این تغییرات آماده نگه دارید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا با دردسرهای کمتری به استقبال از این تغییرات بروید. پس منتظر جه هستید؟ همین حالا با تمرکز بر روی تغییرات پیش روی کارتان را آپدیت کنید. 

سخن پایانی

درس ها و تغییرات مهم بازاریابی از نگاه گوگل

زندگی در دنیای مدرن بدون گوگل بی نهایت ترسناک و حتی فلج کننده به نظر می رسد. به همین خاطر کنفرانس های سالانه این برند در حوزه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین وجه های مربوط به کنفرانس اخیر این برند را زیر ذره بین ببریم. حالا شما آماده اید تا کارتان را با توجه به این تغییرات سامان دهید. مثل همیشه اگر سوالی برای تان درباره نکات مورد بحث در این مقاله مطرح شد یا به چالش خوردید، روی ما حساب کنید. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل مپ؛ مروری بر مهمترین مزایا

منابع:

https://www.wordstream.com

https://searchengineland.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mHgFuRX3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه