گوگل نامی است که این روزها بدون آن زندگی بیش از اندازه تیره و تار به نظر می رسد. فرقی ندارد شما دنبال توسعه کسب و کارتان باشید یا فقط کلیدواژه ای ساده را در موتور جست وجوی این برند سرچ کرده باشید، در هر صورت گوگل امکاناتی دارد که هوش از سر هر آدمی می برد. شاید کار با سرویس هایی مثل جی میل یا مپ خیلی راحت به نظر برسد، اما وقتی پای بازاریابی و تبلیغات وسط باشد دیگر همه چیز به سادگی روز اول نخواهد بود. سرویس هایی مثل گوگل آنالیتیکس یا ادز مقدار مشخصی پیچیدگی دارند. خب به همین خاطر این روزها بازار موسسات آموزش بازاریابی و تبلیغات حسابی داغ است. وگرنه همه خودشان دست به کار شده و بهترین تبلیغات دنیا را جلوی پای مخاطب شان قرار می دادند.
نوآوری گوگل برای کمک به بازاریاب ها در زمینه آشنایی با ابزارهای تخصصی اش در پلتفرم اسکیل شاپ خودنمایی می کند. این پلتفرم در واقع زمین تمرینی بازاریاب ها برای آشنایی با گوگل ادز محسوب می شود. شما می توانید ساعت ها وقت تان را در این پلتفرم به تمرین کار با ابزارهای مختلف گوگل اختصاص دهید.
اگر تا حالا روح تان هم از گوگل اسکیل شاپ خبر نداشته، لازم نیست خیلی نگران باشید؛ چراکه ما در این مقاله قصد داریم صفر تا صد ماجرا را بدون حتی یک کلمه عجیب یا غیر قابل باور برای تان زیر ذره بین قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا برخی از مهمترین نکات درباره ابزار گوگل را با هم مرور کنیم.
شما در این مقاله با محورهای زیر آشنا خواهید شد:
• تعریف دقیق گوگل اسکیل شاپ
• بررسی مزایا و معایب این ابزار
• مرور برخی از مهمترین نکات درباره گوگل اسکیل شاپ و دوره های آموزشی اش
مطلب مرتبط: گوگل ادز (Google Ads) چیست؟
اسکیل شاپ دقیقا چیست؟
وقتی درباره گوگل حرف می زنیم، باید انتظار هر ماجراجویی تازه ای را داشته باشیم. خب گوگل دوست دارد همیشه در کارها و ماجراجویی های مختلف بهترین باشد. به همین خاطر دائما در تلاش برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن است. یکی از نوآوری های این برند غول پیکر آموزش شیوه های کار با ابزارهایی مثل گوگل ادز در قالب اسکیل شاپ است. در طول سال های اخیر خیلی از بازاریاب ها برای اینکه با ابزارهای گوگل درست کار کنند، دردسرهای زیادی داشتند. خب در این صورت دست کم شما دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید؛ چراکه اسکیل شاپ آماده است تا تجربه تان را به طور کامل تغییر دهد.
اسکیل شاپ، براساس ادهای خودِ گوگل، پلتفرم تمرینی این غول دیجیتالی محسوب می شود که به کاربران امکان آزمون و خطا و در عین حال یادگیری شیوه کار با سرویس های گوگل را می دهد. شما در این پلتفرم به طور کلی درباره محورهای زیر امکان تمرین و یادگیری نکات تازه را خواهید داشت:
• سیستم عامل اندروید
• سیستم مزایده گوگل برای تبلیغات
• گوگل ادز منیجر
• گوگل ادز
• گوگل آنالیتیکس
• آکادمی دیجیتال گوگل
• پلتفرم بازاریابی گوگل
• ویز
• گوگل مای بیزینس
نکته جالب درباره اسکیل شاپ توسعه سریع اش در طول ماه های اخیر است. به طوری که دیگر این پلتفرم صرفا برای بازاریاب ها کاربرد ندارد. در عوض هر کس که مایل به یادگیری کار با سیستم های مختلف گوگل باشد، می تواند در یک چشم به هم زدن از آن استفاده کرده و نگران هیچ چیز هم نباشد.
همانطور که می بینید، گوگل اسکیل شاپ یکی از گزینه های بی نهایت جذاب برای بازاریاب ها محسوب می شود. درست به همین خاطر خیلی وقت ها آدم ها برای اینکه روی مخاطب شان تاثیرگذاری لازم را بگذارند، سراغ استفاده از دوره های آموزشی مختلف می روند. هدف ما در این مقاله آشنا ساختن شما با اسکیل شاپ است. به طوری که دیگر لازم نباشد از ابزارهای دیگر برای یادگیری سرویس های گوگل استفاده کنید.
مزایای اسکیل شاپ: به وقت حساب و کتاب
نکته ای که همین اول کاری باید حسابی روی آن مانور دهیم، ساختار کاملا رایگان اسکیل شاپ است. بنابراین شما می توانید بدون اینکه حتی یک ریال هم خرج کنید، مدارک مختلف گوگل را دریافت کرده و رزومه تان را رنگی تر از هر زمان دیگری سازید.
اسکیل شاپ به طور عمومی در دسترس کاربران قرار دارد. نکته کلیدی در این میان امکان استفاده از این ابزار برای بهبود اوضاع مهارت های کارآفرینان است. اگر به این مسئله ماهیت خودآموز بودن آن را هم اضافه کنیم، آن وقت یک ابزار کاملا بی نظیر خواهیم داشت. ماجرا جالب شد، نه؟
صرف نظر از ماهیت رایگان گوگل اسکیل شاپ، باید پای برخی مزایای دیگر هم در میان باشد. خب کارآفرینان که فقط به خاطر صرفه جویی مالی سراغ یک دوره آموزشی نمی روند. آن هم در دورانی که کلی موسسه آموزشی و دوره های رقیب دم دست هستند!
مزیت اول: حمایت از سوی گوگل
اسم گوگل به تنهایی برای جلب نظر هر فردی در دنیا کافی است. وقتی یک دوره آموزشی با حمایت گوگل باشد، همه بدان اعتماد خواهند کرد. نکته کلیدی دیگر اینکه خیلی وقت ها کارآفرینان برای اینکه خودشان را در شرایط بهتری قرار دهند، سراغ موسسات معتبر می روند. این کار دقیقا مثل تمایل بالای بازیگران تازه کار برای همکاری با کارگردان های مطرح دنیاست. پس بد نیست شما هم برای بهبود وضعیت رزومه تان نیم نگاهی به گوگل داشته باشید.
مزیت مهمی که ما در این بخش روی آن تاکید داریم، طراحی صفر تا صد دوره های آموزشی از سوی گوگل است. در واقع شما شیوه کار با سرویس های گوگل را به جای اینکه از دیگران یاد بگیرید، مستقیما از خود گوگل یاد خواهید گرفت. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید چنین شیوه آموزشی و یادگیری تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف تان خواهد داشت، مگر نه؟
مطلب مرتبط: تبلیغات اتوماتیک گوگل ادز
گوگل به طور کامل حمایت از شرکت کنندگان در دوره های را برعهده می گیرد. در این زمینه نه تنها هوش مصنوعی، بلکه کارشناس های رسمی گوگل نیز در دسترس شما قرار دارند. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم با حضور گوگل اسکیل شاپ دیگر بازار دوره های آموزشی حسابی کساد خواهد شد.
مزیت دوم: ارائه گواهینامه رسمی
گوگل پس از پایان دوره و مشارکت شما در یادگیری و اجرای مهارت های مختلف اقدام به اعطای مجوز رسمی می کند. این گواهینامه ها نه تنها از سوی گوگل مورد تایید هستند، بلکه در سراسر دنیا نیز اعتبار بالایی دارند. شما را نمی دانم، ولی من که ترجیح می دهم با کسی کار کنم که گواهینامه گوگل دارد!
وقتی گوگل از اعتبار خودش برای صدور گواهینامه ها مایه می گذارد، یعنی به اعتبار بالای آنها حسابی اعتماد دارد. همین امر به شما کمک می کند تا بدون دردسر کارتان را جلو برده و دیگر نیازی به اثبات مهارت تان در یک حوزه نداشته باشید. امیدوارم خیلی در انتخاب تان عجله نکنید و همین حالا سراغ سایت اسکیل شاپ نروید؛ چراکه ما هنوز کلی نکته دیگر برای یادگیری داریم که باید با حوصله همراه مان باشید.
مزیت سوم: دوره و مدرک اختصاصی برای گوگل ادز
گوگل ادز در طول سال های اخیر شهرت بی نهایت زیادی پیدا کرده و تقریبا تمام کسب و کارها دنبال بازاریاب هایی حرفه ای در کار با این ابزار هستند. نکته ناامیدکننده در این میان ناتوانی بسیاری از بازاریاب ها برای یادگیری درست کار با گوگل ادز است. اگر شما هم مدت هاست دوست دارید با این ابزار آشنا شده، اما هنوز دوره مناسب را پیدا نکرده اید، گوگل ادز اینجاست تا به شما کمک کند.
گوگل اسکیل شاپ از همان ابتدای کار با سرویس ادز هماهنگی بالایی داشت. به طوری که در قدم های نخست برخی از مدیران ارشد گوگل ادز در طراحی این پلتفرم نقش آفرینی کردند. خب اگر شما هم دوست دارید وضعیت مناسبی در زمینه یادگیری گوگل ادز داشته باشید، می توانید از این پلتفرم به خوبی استفاده نمایید.
مدرکی که گوگل اسکیل شاپ برای سرویس ادز صادر می کند، تفاوت اندکی با بقیه مدارک دارد. این مدرک نه تنها گواهینامه یادگیری درست گوگل ادز است، بلکه نوعی سطح بندی نیز دارد. بنابراین شما می توانید براساس نیازتان اقدام به یادگیری مهارت های کار با گوگل ادز کنید.
نقطه ضعف اول: محدودیت دوره های آموزشی
گوگل برای آموزش ابزارهای مختلف فقط و فقط یک محدودیت دارد و آن هم معرفی و آموزش ابزارهای خودش است. بنابراین شما نمی توانید انتظار آشنایی با ابزارهای کاربردی بقیه برندها در قالب پلتفرم اسکیل شاپ را داشته باشید. اگر کمی منصفانه به ماجرا نگاه کنیم، این وضعیت کاملا قابل درک است. خب گوگل که مسئولیتی در قبال آموزش سایر ابزارها به شما ندارد. با این حال خیلی از کارآفرینان دوست دارند تمام ابزارها را به طور یکجا یاد بگیرند. خب در این صورت گوگل اسکیل شاپ هنوز انتظارات شما را برآورده نمی کند.
ما در روزنامه فرصت امروز آموزش ها و مدارک اسکیل شاپ در ارتباط با تبلیغات کلیکی (PPC) را بهترین گزینه ممکن می دانیم. هرچند در بقیه حوزه های آموزش های گوگل جای کار بیشتری وجود دارد. پس بهتر است قبل از اینکه با عجله وارد دوره های مختلف شوید، اول از همه تبلیغات کلیکی را مدنظر قرار دهید. اینطوری کارتان بسیار راحت تر جلو می رود.
نقطه ضعف دوم: تاریخ اعتبار یک ساله مدارک
مدارکی که گوگل اسکیل شاپ در اختیار کاربران قرار می دهد، حداکثر یک سال اعتبار دارند. به همین خاطر اگر شما دیر بجنبید، سرتان بی کلاه مانده و کسی مهارت تان را باور نخواهد کرد. نکته کلیدی در این میان، تاکید گوگل بر آپدیت مدوم مهارت ها و شرکت در دوره های این سرویس به طور دائمی است. اصلا به همین خاطر گوگل دور درآمدزایی از این دوره ها را خط کشیده است.
شاید فکر کنید گوگل فقط قصد اذیت کارآفرینان را دارد. خب در این صورت باید کاملا ناامیدتان کنیم؛ چراکه گوگل برنامه ای کاملا مدون در این زمینه داشته و تمام شرایط را نیز به خوبی کنترل کرده است. باور کنید یا نه، دوره های اسکیل شاپ به طور ماهانه آپدیت شده و نکات تازه ای به آنها اضافه می شود. بنابراین شما باید خودتان را در بهترین حالت برای یادگیری نکات تازه نگه دارید. وگرنه مدرک تان اعتبارش را از دست داده و بعد از چند ماه کلی نکته تازه درباره ابزارهای گوگل هست که روح تان هم از آنها خبر ندارد.
مطلب مرتبط: تبلیغات شناور (DSA) در گوگل ادز
دوره های مختلف در اسکیل شاپ
حالا که با برخی از مهمترین ویژگی های اسکیل شاپ آشنا شدیم، باید سری به دوره های مختلف این سرویس بزنیم. خب انتظار ندارید که گوگل این همه اسم و رسم را فقط پای تبلیغات یا بازاریابی هدر دهد؟ ما در ادامه فهرستی جامع از مهمترین دوره های آموزشی و مدارکی که گوگل ارائه می دهد، جلوی چشم تان قرار خواهیم داد. یادتان باشد، شرکت در این دوره ها کاملا رایگان است، اما اگر چندین دوره را به طور همزمان ثبت نام کنید، بی برو برگشت هیچ کدام را سر وقت تمام نخواهید کرد. پس اولویت بندی درستی تهیه کنید و به آن وفادار بمانید.
گواهینامه گوگل ادز دیسپلی (Google Ads Display)
این یکی از دوره های پرطرفدار گوگل برای بازاریاب ها محسوب می شود. این روزها همه دوست دارند کارشان با گوگل ادز به بهترین شکل ممکن جلو برود. به همین خاطر گوگل دیسپلی حسابی در بین بازاریاب ها محبوب است. شما در این دوره درس های زیر را یاد خواهید گرفت:
• نحوه توسعه کسب و کار با استفاده از گوگل ادز
• شناخت انواع مدل های کمپین در سرویس دیسپلی
• دسترسی بهتر به مخاطب هدف در گوگل ادز
• استفاده بهتر از سیستم اتوماسیون مزایده گوگل ادز
• مرور نکات کلیدی برای طراحی بهترین تبلیغات ممکن در سرویس دیسپلی
پس از اینکه شما درس های فوق را پشت سر گذاشتید، امکان دریافت نظرات کاربران را نیز خواهید داشت. در این میان همیشه گفت وگو با کارشناس های گوگل دم دست خواهد بود. به طوری که شما می توانید بدون هیچ عیب و ایرادی کارتان را جلو برده و هر لحظه ایرادات آن را رفع کنید.
گواهینامه گوگل سرچ ادز (Google Search Ads)
این گواهینامه به شما مهارت های لازم برای تبلیغات در موتور جست وجوی گوگل را اعطا کرده و تضمین می کند که بعد از پایان دوره فوت و فن این کار را بلد شده اید. بسیاری از برندها برای تبلیغات در موتور جست وجوی گوگل خودشان را به آب و آتش می زنند. این در حالی است که اگر شما تکنیک های کلیدی در این زمینه را بلد باشید، به راحتی از پس این کار برمی آیید.
مطلب مرتبط: مهمترین تغییرات گوگل ادز برای سال 2023
شما در دوره گوگل سرچ ادز با محورهای زیر آشنا خواهید شد:
• درک اهمیت و جایگاه موتور جست وجوی گوگل در جهان امروز
• مرور منطق رفتاری گروه های مختلف کاربران در زمینه جست وجوی کلیدواژه ها
• افزایش کیفیت کار با یادگیری اتوماسیون مزایده گوگل ادز
• بهبود عملکرد تبلیغات با بهینه سازی امتیاز تبلیغات
• کار با ابزارهای جانبی گوگل برای بهبود بازگشت سرمایه تبلیغات تان
همانطور که می بینید، گوگل در رابطه با تبلیغات سرچ ادز فکر همه جا را کرده است. به طوری که شما با شرکت در این دوره دیگر نیازی به شرکت در دوره های مشابه یا حتی استفاده از منابع جانبی را نداشته باشید. این نکته کلیدی برای شما به مثابه یک محرک عمل خواهد کرد؛ چراکه مسیر یادگیری و حرفه ای شدن در گوگل سرچ ادز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و دیگر لازم نیست خیلی خودتان را به دردسر بیندازید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و شانس تان در این رابطه را امتحان کنید.
گواهینامه گوگل شاپینگ (Google Shopping)
این دوره آموزشی مهارت شما برای طراحی و بهینه سازی گزینه های تبلیغاتی در سرویس فروشگاه گوگل را تقویت می کند. بی شک شما هم هنگام کار با گوگل تیک مربوط به «فروشگاه» را در منوی آن دیده اید. شاید برای خیلی ها سوال باشد که اصلا این تیک به چه دردی می خورد. خب راستش را بخواهید، گوگل قصد دارد در بلندمدت جا پای آمازون گذاشته و بدل به رقیبی گردن کلفت برای آن شود. البته برای این کار اول از همه قصد دارد همه را با سرویس فروشگاه اش آشنا کند. به همین خاطر گواهینامه رسمی در رابطه با آن ارائه می دهد.
شما در این دوره آموزشی با محورهای زیر آشنا شده و نکات تازه ای درباره شان یاد می گیرید:
• توسعه خرده فروشی تان بر پایه گوگل
• دسترسی بهتر به مشتریان مناسب با ساختار برندتان
• پروموت کردن برند و محصولات تان با هزینه ای اندک
• صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی برای توسعه بهتر در بازار
• کمک به افزایش نرخ تبدیل در بلندمدت
نکته ای که درباره این دوره باید مدنظر داشته باشید، ماهیتش برای نتیجه بخشی بلندمدت است. پس اگر فکر کرده اید در کوتاه مدت از دل این دوره آموزشی نتایج درخشانی برای تان بیرون می آید، حسابی در اشتباه هستید. توصیه ما در این رابطه برنامه ریزی بلندمدت برای دریافت نتایج بهتر است. اینطوری دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا اوضاع را به طور عجیبی دنبال کنید. پس تعارف را کنار گذاشته و اهداف تان را کمی بلندمدت تر طراحی نمایید. وگرنه گوگل اصلا هوای تان را نخواهد داشت.
گواهینامه گوگل ادز ویدئو (Google Ads Video)
این دوره به شما برای طراحی کمپین های بازاریابی ویدئویی کمک می کند. وقتی درباره ویدئو حرف می زنیم، اول از همه یوتیوب نظر آدم را جلب می کند. خب راستش را بخواهید، گوگل به طور حرفه ای این دوره را برای کمک به بازاریاب ها در یوتیوب طراحی کرده است. با این حال در گوشه و کنار سرویس های دیگر این برند نیز فرمت ویدئو به کار می آید.
گوگل ادز ویدئو به بازاریاب ها یاد می دهد چطور از توانایی شان برای طراحی و ادیت ویدئو در راستای جلب استانداردهای الگوریتم یوتیوب استفاده کنند. بی شک اگر پای حرف بازاریاب ها نشسته باشید، همیشه از دست آپدیت های گاه و بی گاه یوتیوب کلافه هستند. درست به همین خاطر شما باید در این دوره کاربردی شرکت کرده و مهارت تان در رابطه با الگوریتم گوگل را تقویت کنید.
شرکت کنندگان در این دوره به طور کلی محورهای زیر را یاد خواهند گرفت:
• درک اهمیت و ارزش یوتیوب در دنیای شبکه های اجتماعی
• آشنایی با فرمت تبلیغات ویدئویی در یوتیوب
• یادگیری شیوه های ارتباط با مخاطب هدف در یوتیوب
شما در این دوره نه تنها امکان مشورت با کارشناس های گوگل را دارید، بلکه به طور کلی با 2.5 ساعت محتوای آموزشی کلیدی رو به رو خواهید بود. بنابراین اگر مدیریت زمان خوبی بلد باشید، می توانید در یک چشم به هم زدن این دوره را پشت سر گذاشته و اطلاعات تان را کامل کنید. البته خودِ گوگل به شرکت کنندگان توصیه می کند برای مهارت بیشتر دوره های مربوط به گوگل ادز را هم پشت سر بگذارند. البته این تصمیم در نهایت به خود شما بستگی خواهد داشت پس اصلا در تصمیم گیری نهایی عجله نکنید.
مطلب مرتبط: گوگل شاپینگ (Google Shopping) چطور به کمک کسب و کارها می آید؟
گواهینامه گوگل ادز اپ (Google Ads Apps)
شرکت در این دوره نشان می دهد شما کار با سیستم تبلیغات در اپ های مختلف گوگل را به خوبی یاد گرفته اید. البته این دوره نیاز به شرکت در بحث های مربوط به اندروید را هم دارد که یک دوره جداگانه محسوب می شود. شما به طور کلی در این دوره با ساختار سیستم عامل اندروید و طراحی اپ ها آشنا می شوید. سپس الگوریتم حاکم بر تبلیغات بر این فضا را یاد می گیرید. به طوری که دیگر لازم نباشد خیلی به خودتان سخت گرفته یا شرایط را به طور دشوار پشت سر بگذارید.
تاکید گوگل در این دوره بر روی آشنایی کاربران با اکوسیستم اپ های اندروید است. بنابراین باید انتظار مطالب جزئی درباره سیستم عامل اندروید را داشته باشید. صرف نظر از این بخش شما با محورهای زیر نیز آشنا خواهید شد:
• آشنایی با نحوه طراحی کمپین ویژه برای اپ ها
• نقش بازاریاب ها در بازاریابی بهتر برای اپ ها
• طراحی و بازآفرینی کمپین برند برای اپ ها
• بهبود تجربه کاربران از کمپین تان هنگام کار با اپ ها
بسیاری از نکات مورد بحث در این دوره در بخش آموزشی اندروید نیز تکرار می شود. درست به همین خاطر شما باید قبل از اینکه وارد این دوره شوید، آشنایی اندکی با دوره اندروید نیز داشته باشید. ما در روزنامه فرصت امروز به شما توصیه می کنیم هر دو این دوره ها را به طور همزمان پشت سر بگذارید.
سخن پایانی
گوگل همین حالا هم یکی از برندهای بزرگ در دنیا محسوب می شود. تقریبا تمام جنبه های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. درست به همین خاطر خیلی از کارآفرینان برای اینکه اوضاع شان در گوگل را بهبود بخشند، سراغ آشنایی با سرویس های مختلف این برند می روند.
هدف ما در این مقاله مرور مهمترین نکات در ارتباط با گوگل ادز و به ویژه گوگل اسکیل شاپ بود. شما با استفاده از دوره های مورد بحث در این مقاله می توانید به بهترین شکل ممکن کارتان را جلو برده و دیگر نگران عدم آشنایی با ابزارهای موردنظر نباشید.
مطلب مرتبط: چطور در گوگل ادز موفق تر عمل کنیم؟
یادتان باشد، اسکیل شاپ هنوز در اول راه قرار دارد و کلی دوره دیگر نیز در راه است. پس خودتان را برای آشنایی با یک عالمه دوره دیگر نیز آماده کنید. چه بسا در آینده گوگل از استراتژی اش برای معرفی انحصاری ابزارهای خود کنار کشیده و اسکیل شاپ بدل به یکی از کاربردی ترین سایت های مرجع دنیا شود. تا آن زمان شما می توانید از همین آموزش ها و مدارک مربوط به سرویس های گوگل نهایت استفاده را ببرید.
منابع: