شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در این مطلب به نقل از هورموند، یک روش چهار مرحله ای را در اختیارتان می گذاریم تا با کمک آن به اطلاعات لازم دست یافته، نسخه ای متقاعدکننده و مملو از حقایق و اطلاعات را برای مشتری خود به نگارش درآورید:

مرحله ۱: تمامی مطالب چاپ شده پیشین را در زمینه محصول موردنظر جمع آوری کنید

برای یک محصول تولیدشده همواره تاریخچه مفصلی وجود دارد که مشتری می تواند برای نویسنده ارسال دارد و نویسنده به عنوان یک زمینه اطلاعاتی از آن استفاده کند. این تاریخچه شامل اطلاعات یادشده در زیر است:

بریده آگهی های قبلی، بروشورها، گزارش های سالانه

کاتالوگ ها، مقالات تجدید چاپ شده، مقالات فن، نسخه های سخنرانی ها و معرفی کالا، نسخه های سمعی و بصری، تحقیقات بازاریابی، برنامه های تبلیغاتی، گزارش های فروش، نامه هایی از مصرف کنندگان، خبرنامه ها در مورد تحولات کالا و پرونده های آگهی ها و تاریخچه شرکت های رقیب.

آیا گمان می کنید که مشتری هرگز نمی تواند چنین مجموعه ای در اختیار نویسنده قرار دهد، زیرا محصولی جدید را ارائه می کند؟ فکرتان غلط است. تولید هر محصول جدید در کنار کوهی از اوراق و مقالات مختلف شکل می گیرد، بنابراین مجموعه ها می توانند در اختیار نویسنده قرار گیرند. این اوراق عبارتند از: یادداشت های داخلی، اطلاعات فن، خصوصیات کالا، برنامه ها، طرح و نقشه کالا، طرح های مهندسان، برنامه های بازاریابی و دادوستد، گزارش ها و پیشنهادها.

در این مورد پافشاری کنید و قبل از آنکه قلم  به  دست بگیرید، به این مواد دست  یابید. برای تسهیل کار، نوشتن فهرست از مواردی است که مورد نیاز شماست. در این صورت مشتری شما، فهرست شما را به همراه اطلاعات مناسب برای تان ارسال خواهد داشت.

با مطالعه تاریخچه، نویسنده ۹۰درصد از مطالب خود را برای نوشتن یک متن جدید در اختیار خواهد داشت. ۱۰درصد باقیمانده را نویسنده می تواند از طریق طرح سوالاتی دقیق و مناسب در ملاقات حضوری یا حتی از طریق تلفن جمع آوری کند. مراحل ۲ تا ۴، سوالاتی را که نویسنده می تواند در مورد محصول، مخاطب یا هدف آگهی مطرح کند، مشخص می سازند.

مرحله ۲: در مورد محصول سوالات خود را مطرح کنید

- مزایا و مشخصات این محصول کدامند؟ (یک فهرست کامل تدارک ببینید).

- مهم ترین مزیت آن کدام است؟

- تفاوت این محصول با محصولات رقیب چیست؟

- اگر محصولات شما متفاوت از سایر محصولات مشابه نیست، روی چه نکته خاصی می توان تأکید کرد که سایر شرکت های رقیب آن را نادیده گرفته اند؟

- با استفاده از چه فن محصول شما به رقابت می پردازد؟

- محصول شما چه مسئله ای در بازار را حل می کند؟

- جایگاه محصول شما نسبت به محصولات مشابه چیست؟

- طرز کار آن چگونه است؟

- تا چه حد قابل اطمینان است؟ دوام آن چقدر است؟

- کارآیی آن چقدر است؟

- قیمت آن چیست؟

- آیا استفاده از آن آسان است؟ نگهداری آن چطور؟

- چه کسانی این محصول را خریده اند و در مورد آن چه می گویند؟

- محصول شما با استفاده از چه مواردی، چه اندازه ای و چه مدلی در دسترس است؟

- تولیدکننده با چه سرعتی محصول خود را توزیع می کند؟

- تولیدکننده چه خدماتی را تضمین می کند؟

- آیا این محصول ضمانت دارد؟

مرحله ۳: در مورد مخاطب خود سوالاتی مطرح کنید:

- چه کسی این محصول را خواهد خرید؟  (در چه بازاری به فروش خواهد رسید؟)

- سرویس اصلی این محصول برای مخاطب چیست؟

- چرا مخاطب به این محصول احتیاج دارد؟ و چرا همین حالا به آن نیازمند است؟

-عمده ترین نگرانی خریدار در هنگام خرید این محصول چیست؟  (ارزش، تحول آن، عمل آن، قابل اعتماد بودن آن، خدمات و نگهداری آن، کار آیی و در دسترس بودن آن؟)

- خصوصیات خریدار چیست؟ چه نوع فردی است؟

- خریدار چه انگیزه ای دارد؟

- خرید این محصول چند گروه را باید راضی کند؟  (برای مثال آگهی اسباب بازی بایستی مورد توجه کودک و والدین، هر دو قرار گیرد).

دو راهنمایی برای شناسایی مخاطب خود:

- اگر مایلید که آگهی خود را در مجله ای به چاپ برسانید، ابتدا مطالب آن مجله را بخوانید.

- اگر درصدد استفاده از خدمات پستی هستید، بهتر است دریابید که از کدام یک از خدمات پستی استفاده خواهد شد و خصوصیات آن چیست؟

مرحله ۴: هدف نوشتن تبلیغ خود را معین سازید

هدف شما می تواند یک یا چندین مورد از فهرست زیر باشد:

- برانگیختن حس کنجکاوی

- به منظور فروش

- پاسخگویی به سوالات

- معرفی یک کالای جدید یا تحول یک کالای قدیمی

- برای ایجاد تماس با مشتریان و خریداران حائز شرایط

- انتقال اخبار و اطلاع مرتبط با کالا

- برای شناساندن محصول و نشان دادن برتری آن - برای ساختن تصویر ذهنی از کمپانی

- برای تهیه وسایل و ابزار بازاریابی در خدمت فروشندگان.

قبل از نوشتن متن خود، محصول را بررسی کنید؛ خصوصیات آن، مزایای آن، تاریخچه آن، موارد استفاده از آن و بازار آن را. جست وجوی عمیق حقایق پاداشی در بر خواهد داشت، زیرا در نوشتن یک مبلغ تبلیغاتی، ذکر جزییات، میزان فروش را افزایش می دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/COMHnk1y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه