درآمد تبلیغاتی آمازون در طول چند ماه گذشته با رشد خیره کننده 51 درصد به رقم 5.4 میلیارد دلار رسیده است. آمازون از زمان راه اندازی سرویس درون برنامه ای برای تبلیغات سود قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.این امر با افزایش تمرکز بازاریاب ها به تبلیغات در فروشگاه های آنلاین ارتباط دارد. شیوع ویروس کرونا و نیاز کسب و کارها برای بازاریابی تعامل نزدیک تر با مشتریان نیز بر روی سود تبلیغات آمازون تاثیر مثبت داشته است.
براساس گزارش رسمی آمازون، در سال جاری سود کلی این خرده فروشی آنلاین به رقم خیره کننده 96.2 میلیارد دلار رسیده است. بدون تردید موفقیت آمازون در طول سال های اخیر بسیاری از کارآفرینان را به سوی سرمایه گذاری در این حوزه سوق داده است، اما کمتر برندی در عمل توانایی رقابت با آمازون در زمینه خرده فروشی آنلاین را دارد.
جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در مورد تغییر رفتار مشتریان در بازه زمانی کرونا بر روی خرید مناسبتی پیش از موعد تاکید دارد. بر این اساس مشتریان در بازارهای مختلف برای کریسمس و دیگر مناسبت های مهم اقدام به خرید پیش از موعد می کنند. این نوع تغییر در رفتار مشتریان موجب افزایش زودهنگام سود آمازون در سه ماهه سوم سال 2020 شده است.
مطلب مرتبط: روزهای طلایی برای آمازون
اگرچه فروش آمازون در طول ماه های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است، اما فروشگاه های حضوری این برند تحت عنوان Whole Foods با کاهشی 10 درصدی در فروش شرایط دشواری را سپری می کند. اگر شرایط به همین ترتیب پیش برود، شاید کاهش سود بیشتر فروشگاه های Whole Foods نیز امری طبیعی باشد. در این صورت آمازون باید ضررهای ناشی از خرده فروشی حضوری را به سرعت هرچه تمام تر جبران نماید. استفاده از گزینه های تبلیغاتی در سایت رسمی آمازون اقدام جالبی محسوب می شود. نکته مهم در این میان تردیدهای گسترده در مورد سرنوشت این اقدام بود. بسیاری از کارشناس ها جهت گیری آمازون به سوی نمایش تبلیغات را مقدمه شکستی بزرگ ارزیابی می کردند، اما آمازون به خوبی شرایط موردنظر را مدیریت کرد.