دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شبکه اجتماعی سازمانی چیست؟

1 سال پیش ( 1401/11/25 )
 

شبکه اجتماعی سازمانی چیست؟

شبکه اجتماعی سازمانی چیست؟

شبکه اجتماعی سازمانی یا سامانه تعاملی سازمانی اولین بار در سال 1954 با اسم اختصاری ESN توسط جان بارنز معرفی شد. در آن زمان خبری از شبکه های اجتماعی امروز وجود نداشت و افراد در گروه ها و سازمان تشکیل گروه داده و اطلاعات خود را به اشتراک می گذاشتند. اما امروزه این واژه با وجود شبکه های اجتماعی متحول شده و اطلاعات به عنوان مهم ترین دارایی یک سازمان به سهولت در بین اعضا جابجا می شود. از آنجایی که به اشتراک گذاشتن داده و اطلاعات سازمان در بستر شبکه های اجتماعی عمومی ریسک بالایی دارد استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی روز به روز در حال افزایش است.

امکانات و قابلیت های شبکه اجتماعی سازمانی

شبکه اجتماعی سازمانی باید قابلیت هایی که یک سازمان جهت پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت نیاز دارد را شامل شود. نرم افزار همآور شرکت سجایانگار با قابلیت های زیر به بازار عرضه شده است:

  • مدیریت پروفایل که شامل ثبت اطلاعات فردی، سوابق کاری و تعیین تصویر پروفایل میباشد.
  • شبکه همکاران که شامل مشاهده پروفایل همکاران دیگر، جستجو پیشرفته در شبکه همکاران با کمک نام، مهارت، ایمیل، جایگاه سازمانی و… می شود، فالو کردن و مشاهده فعالیت سایر کاربران فعال در شبکه همکاران می شود.
  • پست گذاری، حذف و ویرایش پستهای گذاشته شده، انتخاب هشتگ، تگ کردن و ثبت نظر و مشاهده بازخورد کاربران و حتی لایک کردن پست دیگر کاربران.
  • امکان جستجو در سرویسهای سامانه و مرتب و فیلتر کردن نتایج
  • ارسال نمودن ایمیل و اعلان در سامانه
  • امکان گفتگو و چت کردن، ارسال و دریافت پیام، صورتک (ایموجی)، مدیریت کردن پیامها که شامل (ویرایش، حذف، ذخیره، نقل قول)، چت گروهی و ...
  • امکان ایجاد تماس تصویری و فعال و غیرفعال کردن صدا و تصویر در زمان گفتگو
  • امکان بارگذاری فایل، اشتراکگذاری آن، کپی کردن، پاک کردن و تغییر دادن نام فایل، امکان جستجوی اسناد به صورت پیشرفته (درون متن)، ثبت نظر روی فایل های ارسال شده، برچسب گذاری آن و ثبت نظر و امتیاز به فایل ها، اضافه کردن فایل و اسناد به علاقه مندی ها، مقایسه تغییرات اجرا شده روی سند، امکان باز کردن فایل ها به صورت برخط روی Office و امکان تعریف سطح دسترسی برای کاربران
  • امکان فعال/ غیرفعال کردن و ویرایش تالارهای گفتگو تخصصی، تنظیم پرسشنامه و نظرسنجی، امکان ثبت نظر و بازخورد در تالار گفتگو، ثبت پیام خصوصی در بستر تالار، ایجاد لیست علاقه مندی ها (Bookmark)، فالو یا دنبال کردن تالار گفتگو، سنجاق کردن موضوع جهت مشاهده همه اعضا، تعریف کلمات ممنوعه جهت مدیریت مکالمه ها، مدیریت دسترسی کاربران در تالار گفتگو
  • امکان ایجاد دانشنامه، تعریف قالب های پیش فرض برای دانش نامه و امکان مدیریت سطح دسترسی کاربران جهت ویرایش و مشاهده
  • امکان ایجاد تقویم شخصی و گروهی، ثبت رویدادها و فعالیتهای شخصی، امکان اشتراک رویدادها با دیگر همکاران، امکان ارسال یادآوری برای بعضی یا همه کاربران
  • امکان تعریف پروژه یا زیر پروژه جهت تعامل با همکاران، تعریف فعالیت و تخصیص فعالیتها به همکاران، امکان مدیریت زمان انجام فعالیت ها، تعیین اولویت برای آن ها، زدن برچست سفارشی به فعالیت ها
  • ایجاد گروههای کاری تخصصی یا عمومی، تعریف اسناد کاری، تالار گفتگو، دانش نامه تخصصی، مدیریت تمامی فعالیت های اختصاصی
  • امکان امتیازدهی کاربران در بستر شبکه، امتیازدهی هوشمند بر اساس فعالیت کاربران در شبکه، معرفی نفرات برتر در هر حوزه و نمایش برترینها،
  • امکان تبدیل امتیازها به پول مجازی مورد نظر سازمان، ایجاد کیف پول مجازی، امکان ایجاد فروشگاههای سازمانی و خرید و فروش با کمک پول مجازی، ایجاد بازارچه جهت ارائه خدمات و محصولاتی که همکاران ارائه می دهند.

امکانات و قابلیت های شبکه اجتماعی سازمانی

مزایای شبکه اجتماعی سازمانی

نرم افزار شبکه اجتماعی سازمانی همآور با تمامی قابلیت های ارائه شده مزایای زیر را برای سازمان به همراه دارد:

افزایش مشارکت نیروی انسانی:

این نرم افزار با شکستن مرزها و محدودیت فعالیت سلسه مراتبی امکان مشارکت تمامی کارکنان سازمان را فراهم می کند.این نرم افزار امکان برقراری ارتباط شبکه ای را فراهم کرده و محتوا، دانش و اطلاعات و حتی پیام تک تک اعضای سازمان را به گوش دیگران می رساند. در این بستر خلاقیت و نوآوری شکوفا شده و استعداد کاربران نمایش داده می شود.

ایجاد تعامل و همفکری:

امروزه سازمان ها از روند تصمیم گیری یک جانبه عبور کرده اند و مدیران با تجربه و لایق به دنبال استفاده از تک تک ایده های نو جهت افزایش بهره وری سازمانی هستند. این نرم افزار تعاملات برون و درون سازمانی را افزایش می دهد و همین امر باعث تولید دانش تعاملی خواهد شد.

به همرسانی:

در بستر این نرم افزار هر کدام از کارکنان به تولید محتوا بر اساس استعداد و توانایی های خود می پردازند و قادر خواهند بود بر اساس دسترسی خود فعالیت های ارائه شده را انجام دهند. به همین روش قابلیت ها و نیازمندی ها همسوسازی شده و بهره وری افزایش می یابد.

افزایش بهره وری:

تمامی مزایای گفته شده در نهایت به بهره وری بیشتر سازمان که هدف اصلی مدیران است می انجامد. در بستر نرم افزار ESN خبرها و رویدادها به موقع اطلاع رسانی می شود، محدودیت های زمانی و مکانی حذف می شود و فعالیت در بستر وب ساعات کاری را منعطف می نماید. این محیط اطلاعات و اسناد را به صورت یکپارچه در اختیار کاربران با سطح دسترسی یکسان قرار می دهد و گردش آزاد اطلاعات و آزادی عمل کارکنان سازمان به مرور به افزایش بهره وری کمک می کند.

نرم افزار ESN

بازی وارسازی:

امروزه محیط خشک سازمانی به عنوان یکی از عوامل کاهش بهره وری معرفی می شود و بازی وارسازی یکی از روش های خارج کردن محیط از این حالت است. ESN محیطی ایجاد می کند که انجام فعالیت و تولید محتوا با امتیاز همراه است. کارکنان با جمع آوری امتیاز می تواند از مزایای همچون کیف پول مجازی و ... استفاده نمایند.

ایجاد بستر آزاد و باز برای نوآوری:

در بستر همآور می توانید چالش سازمانی تعریف کنید، فضایی جهت شنیدن راه حل ها ایجاد کنید، فضای ایده پردازی و ارزیابی جمعی باز کنید و در انتها به ازای هر نوآوری و خلاقیت امتیازدهی داشته باشید.

مدیریت دانش تعاملی:

اصلی ترین وظیفه شبکه اجتماعی سازمانی تعامل کارکنان سازمان با مدیران و با دیگر کارکنان است. این تعامل با تولید محتوا یا دانش شروع می شود، کاربران آن را با دیگران به اشتراک می گذارند و دیگر کارکنان و مدیران می توانند آن را تکمیل نمایند و در نهایت بایگانی می شود. به این شکل گنجینه باارزشی از توانایی کارکنان و دانش تولید شده ایجاد می شود.

معرفی سامانه تعاملی سازمانی همآور

ما در شرکت دانش بنیان سجایانگار تلاش داشتیم، نرم افزار ESN را با استانداردهای روز دنیا طراحی کرده و محیط کار مجازی را در اختیار سازمان های ایرانی قرار دهیم.

سامانه تعاملی سازمانی همآور

این نرم افزار با قابلیت ها و مزایایی که در ابتدای بحث گفته شد جز بهترین شبکه های اجتماعی سازمانی است و همه قابلیت های مورد نیاز سازمان را در برمی گیرد. امکان فعالیت در دموی نرم افزار نیز برای سازمان ها فراهم شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت sajayanegar.ir مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CoLRwv0x
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه