شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مزایا و معایب در آوردن آهن کفش ایمنی

کفش های کار یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای کارگران هستند که از پاها در برابر ضربات سنگین محافظت می کنند. این کفش های ایمنی به یک سرپنجه آهنی مجهز هستند که در برابر ضربات مقاوم است و از انگشتان پا محافظت می کند. البته بسیاری از افراد به دلیل سنگین شدن کفش، اقدام به در آوردن آهن کفش ایمنی می کنند که پیشنهاد نمی شود؛ زیرا دیگر از انگشتان پا محافظت نخواهد شد. در ادامه این مطلب قصد بررسی مزایای وجود سرپنجه ایمنی و معایب درآوردن آن برای کفش های کار را داریم. برای آشنایی کامل با سرپنجه آهنی که نقش محافظت از پا را دارد، همراه این مقاله بمانید. در انتها نیز یک پیشنهاد ویژه برای شما در نظر گرفته ایم. 

وظیفه سرپنجه ایمنی کفش چیست؟

سرپنجه ایمنی قطعه ای از جنس آهن است که در نوک کفش کار قرار می گیرد. این سرپنجه بخش رویی کفش که شامل انگشتان پا می شود را می پوشاند. سرپنجه با صفحه ضد میخ که زیر کفش ایمنی قرار دارد جفت می شود و کفش در مقابل نفوذ اشیا تیز از کف کفش هم مقاوم خواهد شد. به این ترتیب یک کفش سر پنجه دار محافظت کاملی از پاهای شما به عمل می آورد و مانع له شدن انگشتان در صورت برخورد جسم سخت با پا می شود.

برای مثال در محیط های ساختمانی که احتمال افتادن مصالحی مانند آجر و سفال روی پا بالا است، این سرپنجه ضربه را دفع می کند. به همین خاطر توصیه می شود حتما در زمان انجام کار در محیط های ساختمانی از کفش و لباس مناسب استفاده کنید. شما می توانید برای مشاهده قیمت لباس کار، کفش کار، کلاه ایمنی و انواع لوازم حفاظت فردی از محصولات فروشگاه آنلاین ماه ایمن دیدن کنید.

قیمت کفش ایمنی

بررسی انواع آهن کفش ایمنی

برای انتخاب جنس سر پنجه کفش، ابتدا باید نیاز خود را مشخص کنید. سرپنجه ها در سه مدل آلیاژی، کامپوزیتی و فولادی ساخته می شوند که هر کدام برای شغل های خاصی هستند. برای مثال سرپنجه های فولادی برای صنعت ساخت و ساز کاربرد دارند و از انگشتان در برابر ضربه های احتمالی محافظت می کنند. انواع آهن کفش ایمنی به شرح زیر است.

  • سرپنجه کامپوزیتی: در صنعت کفش ایمنی، سرپنجه کامپوزیتی اغلب با ترکیبی از مواد غیرفلزی مانند فیبر کربن، پلاستیک، مواد کولار یا فایبرگلاس تولید می شود. طبق استاندارد CSA، سرپنجه های کامپوزیتی مانند سرپنجه های فولادی محافظت کاملی از انگشتان پا به عمل می آورند. کفش هایی با سرپنجه کامپوزیتی به دلیل قیمت پایین تر، بین کارکنان ساختمان محبوبیت بیشتری دارند.
  • سرپنجه فولادی: کفش های ایمنی با سرپنجه فولادی مدت زمان بسیاری است که در صنعت ساختمان سازی، حمل ونقل و کارخانه های تولیدی استفاده می شود. شاید سرپنجه های فولادی کمی کفش را سنگین کنند، اما به بهترین شکل ممکن از پا محافظت خواهند کرد. این کفش ها آسیب هایی که بر اثر افتادن آجر یا سفال است را دفع کرده و به بهترین شکل ممکن از انگشتان پا محافظت می کند.
  • سرپنجه آلیاژی از مواد سبک وزن مانند تیتانیوم، آلومینیوم یا ترکیبی از سایر آهن آلات ساخته می شود. سرپنجه های آلیاژی وزن کمتری دارند، اما سبک تر و راحت تر هستند. مقاومت آن ها نیز مانند سرپنجه های فلزی است و از پای افراد در برابر ضربات محافظت می کند.

حال که با انواع سرپنجه آشنا شده اید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به کفش های ایمنی فروشگاه بزرگ ماه ایمن داشته باشید. علاوه بر کفش، می توانید انواع تجهیزات کار مانند شلوار کار مهندسی، لباس کار و کلاه ایمنی را از این فروشگاه معتبر خریداری کنید. اگر قصد دارید پس از خرید کفش ایمنی اقدام به در آوردن آهن کفش ایمنی کنید، پیشنهاد می کنیم یک کفش معمولی بخرید؛ زیرا استفاده از روش در آوردن آهن کفش ایمنی خطرات بسیار دارد. حتی ممکن است ابزاری که برای این امر استفاده می کنید به کفش یا دستان شما آسیب بزنند.

محافظت از انگشتان پا؛ یکی از مزایای سرپنجه آهنی کفش ایمنی

بسیاری از افراد، به دلیل سنگین بودن پنجه کفش ایمنی تصمیم به در آوردن آهن کفش ایمنی می گیرند و اعطای محافظت از پا را به لقای سبکی آن می بخشند. شاید کفش های ایمنی کمی سنگین باشند، اما بهترین محافظ برای پای شما در زمان انجام کار هستند. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به دراوردن سرپنجه کفش ایمنی، با مزایای این سرپنجه ها آشنا شوید.

  • جلوگیری از ایجاد جرقه در محیط های گازی
  • محافظت از پا در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر نفوذ حرارت
  • عایق برق
  • جلوگیری از برق گرفتگی بر اثر برق ساکن روی سطح زمین در محیط های کارگاهی

باتوجه به مزایای کفش آهنی ایمنی، قیمت کفش کار بسیار مناسب بوده و کاملا به صرفه است؛ زیرا از پا که یکی از مهم ترین ارگان های بدن است، محافظت کاملی می کند. به همین خاطر در آوردن آهن کفش ایمنی پیشنهاد نمی شود.

قیمت کفش کار

معایب در آوردن آهن کفش ایمنی که باید بدانید!

دراوردن سرپنجه کفش ایمنی شاید کفش کار را سبک تر و راحت تر کند، اما معایبی نیز دارد که باید با آن ها آشنا شوید. البته در آوردن آهن کفش ایمنی سختی های بسیاری دارد؛ زیرا به کف کفش میخ می شوند و به راحتی قابل جداسازی نخواهد بود. اگر کفش ایمنی شما محافظ نداشته باشد، تفاوت چندانی با کفش های معمولی ندارد و اگر ضربه ای به پا وارد شود، آن را دفع نخواهد کرد. برای مثال اگر آجر یا سفالی روی پای فرد بیافتد، آسیب های جبران ناپذیری به او وارد می کند. به همین خاطر دراوردن سرپنجه کفش ایمنی را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم.

انواع کفش ایمنی باکیفیت را از ماه ایمن بخواهید

کفش های ایمنی آهنی یکی از تجهیزات الزامی برای محیط کار هستند که کارگران برای امنیت خود باید از آن ها استفاده کنند. شاید کفش های آهنی در نگاه اول سنگین باشند، اما از گنج سلامتی شما محافظت می کنند؛ ب همین خاطر در آوردن آهن کفش ایمنی را توصیه نمی کنیم. فراموش نکنید که حتی استفاده از روش در آوردن آهن ایمنی کفش نیز خطرات بسیاری دارد و به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

اگر قصد خرید کفش ایمنی را دارید، فروشگاه ماه ایمن مجموعه کاملی از تجهیزات خود ایمنی با بالاترین کیفیت را به فروش می رساند. ماه ایمن به صورت تخصصی در زمینه تجهیزات باغبانی، حفاظت فردی و آتش نشانی فعالیت دارد. شما می توانید محصولات موردنظر خود را فقط با چند کلیک بخرید و در منزل آن ها را تحویل بگیرید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده تجهیزات خود ایمنی ماه ایمن، از آدرس mahimen.ir دیدن کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UXWMM9TP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه