شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ورق طرح سفال چیست؟

9 ماه پیش ( 1402/6/18 )
 

ورق رنگی یا سفال پالرمو چیست؟

به طور کلی یکی از جذاب ترین فلزات فولادی در دنیای خاکستری آهن آلات ورق رنگی می باشد که کاربردهای زیادی را در صنایع به خود اختصاص می دهد. یکی از اصلی ترین کاربردهای آن برای استفاده جهت تولید فرم های مختلف از ورق شیروانی است که بیشتر در صنعت ساخت و ساز به کار برده می شوند. یکی از فرمینگ های پرطرفدار و با ارزش این محصولات ورق رنگی طرح سفال پالرمو است که با نام های سفال سوئدی یا ژاپنی نیز شناخته می شود.

ورق طرح سفال پالرمو زیر مجموعه فرمینگ طرح سفال می باشد که طرحی شبیه به تایل سفال سنتی دارد. زیبایی این فلزات سبب استفاده از آن ها در سقف های شیروانی خانه ها و ویلا ها شده است. این محصولات دارای تنوع رنگی بالایی بوده و بر اساس سقف ساختمان یا ویلا سفارش داده می شوند. طراحی خاص فلزات پالرمو سبب برش آن ها در ابعاد مخصوص به خود شده است؛ بنابراین پیش از خرید و پس از گرفتن استعلام قیمت ورق شیروانی پالرمو بهتر است کاربرد نهایی و ابعاد خود را مشخص نمایید.

ورق طرح پالرمو مانند سفال شکننده نبوده و علاوه بر استفاده به عنوان جایگزین مناسب برای سفال های خاکی و سنتی، با داشتن زیبایی و جذابیت بصری، تنوع رنگی بالا و وزن سبک، برای سقف های ویلایی جلوه خاصی دارد.

از سایر مزیت های استفاده از ورق طرح سفال پالرمو می توان به مقاومت در برابر زلزله، شکستگی و پوسیدگی، سبک بودن وزن با توجه به جنس، متریال و روش تولید، ماندگاری و طول عمر بالا، رنگ غیر قابل تغییر و کوره ای، نگهداری و تعمیر آسان، سرعت نصب و اجرای بالای آن اشاره کرد. همچنین قیمت ورق رنگی پالرمو در مقایسه با مزیت های ذکر شده بسیار مقرون به صرفه می باشد.

از کاربردهای ورق پالرمو علاوه بر استفاده در سقف های شیروانی خانه ها و ویلاهای در معرض بارش می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد. در واقع از شیت های پالرمو به عنوان سایه بان پارکینگ ها و ورزشگاه ها، سردر خانه ها و سایر فضاها، ساخت آلاچیق و عایق کاری نیز استفاده می شود.

این محصولات از نظر ابعاد و مشخصات فنی نیز با ضخامت 16/0 میلی متر تا 70/0 میلی متر، عرض 100 و 125 سانتی متر تولید و عرضه می شوند. با این وجود عمده ضخامت برای ورق های پالرمو 5/0 و عرض معمول آن ها نیز 125 سانتی متر می باشد، اما به صورت سفارشی و مطابق با نیاز مشتری نیز تولید می شوند. البته توجه داشته باشید فرآیند فرمینگ سبب شده تا عرض ورق به دلیل فرم دهی کوتاه تر شده و در زمان نصب نیز حدود 10 سانتی متر از آن باید برای نصب بر روی سایر ورق ها overlap داشته باشد.

قیمت ورق شیروانی به چه صورت تعیین می شود؟

یکی از دغدغه ها و مسائل مهم برای خریداران عمده ورق های رنگی و شیروانی نحوه قیمت گذاری و عوامل موثر بر آن است که در اینجا به نظرات سایت خای مختلف و بزرگ جهان در حوزه فروش ورق های شیروانی میپردازیم.

سایت علی بابا درباره ورق های شیروانی و نحوه فروش عمده و محدودیت های قیمت می گوید:

The tile roofing market shows a tremendous amount of potential. Operating a business in this industry can be quite lucrative for some. Tile roofs cost between $16,000 and $32,000, depending on the number and type of roofing sheet price per meter being installed. The general market price globally is set at about $4 to $16 per square foot of roofing sheet price per meter installed. This tends to be quite an attractive profit margin for wholesale roofing sheet price per meter businesses and services.

When procuring roofing sheet price per meter as a third party seller or a service, one has to provide an array of options in terms of different roofing sheet price per meter materials. Among the roof tile types, concrete roof tiles are considered common. Clay roof tiles are also favoured for their Mediterranean look.

roofing sheet price per meter are often categorised not just by their material, but the way they are built and integrated together. For example, some people are looking for Spanish roofing styles, while others want flat roof tile styles or roman roof tile styles. In some geographies, a particular type of roofing sheet price per meter may be commonly used. Understanding the market landscape and personal preferences of different consumers can help you provide suitable options for your customers or business clients.

ترجمه

بازار سقف شیروانی پتانسیل فوق العاده ای را نشان می دهد. راه اندازی یک کسب و کار در این صنعت برای برخی می تواند کاملاً سودآور باشد. سقف شیروانی گالوانیزه بسته به تعداد و نوع قیمت ورق سقف در هر متر نصب شده بین 16000 تا 32000 دلار قیمت دارد. قیمت کلی بازار جهانی در حدود 4 تا 16 دلار به ازای هر فوت مربع قیمت ورق سقف در هر متر نصب شده تعیین شده است. این یک حاشیه سود کاملاً جذاب برای قیمت عمده فروشی ورق سقف به ازای هر متر مشاغل و خدمات است.

هنگام تهیه قیمت ورق سقف به ازای هر متر به عنوان فروشنده شخص ثالث یا خدمات، باید مجموعه ای از گزینه ها را از نظر قیمت ورق سقف متفاوت در هر متر ارائه کرد. در میان انواع کاشی سقف، کاشی های بتنی سقف رایج در نظر گرفته می شود. کاشی های سفالی سقف نیز به دلیل ظاهر مدیترانه ای مورد علاقه هستند.

قیمت ورق سقف در هر متر اغلب نه تنها بر اساس جنس آنها، بلکه نحوه ساخت و ادغام آنها با هم طبقه بندی می شود. به عنوان مثال، برخی از افراد به دنبال سبک های سقف اسپانیایی هستند، در حالی که برخی دیگر سبک های کاشی سقف تخت یا سبک های کاشی سقف رومی را می خواهند. در برخی از مناطق جغرافیایی، معمولاً از نوع خاصی از قیمت ورق سقف برای هر متر استفاده می شود. درک چشم انداز بازار و ترجیحات شخصی مصرف کنندگان مختلف می تواند به شما در ارائه گزینه های مناسب برای مشتریان یا مشتریان تجاری خود کمک کند.

سایت made-in-china درباره ورق های شیروانی می گوید :

Almost all Earth Materials are used by humans for something. The Corrugated Roofing Sheet Price manufacturers proovide Corrugated Steel Roofing,Sheet Extrusion Machine,Corrugated Machine products with 1. These products can be used for different uses such as making machines, making roads and buildings, or making computer chips and concrete, ceramics,

ترجمه

تقریباً تمام مواد زمین توسط انسان برای چیزی استفاده می شود. تولید کنندگان قیمت ورق سقف شیروانی راه راه محصولات سقف فولادی موجدار، ماشین اکستروژن ورق، ماشین آلات موجدار را با 1 ارائه می دهند.

سایت theprojectestimate درباره ورق های شیروانی می گوید:

Roof sheet price list for wall, ceiling and roof materials including gypsum board, corrugated roofing, metal furring, hardiflex and others. Roof sheet price below are in Philippine Peso (Php).

سایت اهن اینفو درباره ورق های شیروانی می گوید:

ورق رنگی گالوانیزه یا ورق شیروانی رنگی که با پوشش الکترواستاتیک تولید و عرضه می شود، یکی از متنوع ترین و جذاب ترین فلزات در دنیای آهن و فولاد است. از نظر تنوع می توان به رنگ های مختلف این ورق ها اشاره کرد که شامل آبی، سفید، نارنجی، قرمز، سبز، نقره ای، بنفش، سبز روشن، صورتی و ...می باشند. همچنین در مورد ضخامت می توانند بین 18 میکرون یا 1 میلی متر تولید شوند.

ورق رنگی شیروانی یکی از پر کاربرد ترین محصولات فولادی می باشد که بر اساس شرایط جغرافیایی یک منطقه با آب و هوای سرد و مرطوب و همچنین برای سقف سوله ها، کارخانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت ورق شیروانی رنگی تحت تأثیر عواملی چون کیفیت محصول، مواد اولیه، ابعاد، ضخامت، نوسان قیمت دلار، وضعیت بورس، مسائل سیاسی و ... قرار دارد و به همین دلیل بهتر است قبل از خرید با کارشناسان مجموعه آهن اینفو مشورت کنید تا تجربه خریدی به یاد ماندنی را به دست آورید.

فرآیند تولید این محصول به صورتی است که کلاف گالوانیزه پس از طی کردن مراحل آماده سازی طی چند مرحله رنگ آمیزی می شود؛ سپس در دستگاه های رول فرمینگ قرار گرفته و طرح مورد نظر مشتری بر روی آن اعمال می شود. هر طرح برای کاربرد خاصی مناسب است، اما به طور معمول ضخامت آن ها در حد 5/0 میلی متر است.

با وجود این توضیحات می توان گفت محصولات شیروانی همون فلزات رنگی هستند که تحت فرآیند رول فرمینگ و قرار گرفتن در دستگاه های مخصوص، طرح های متنوعی را به خود اختصاص می دهند. از مهم ترین طرح های شیروانی رنگی می توان به نوع سینوسی اشاره کرد، گران ترین نوع آن مربوط به طرح سفال می باشد و پر مصرف ترین مدل شیت شیروانی ذوزنقه ای می باشد. از این محصول بیشتر برای سقف فضاهایی که در معرض آب باران و رطوبت قرار دارند، استفاده می شود. هزینه ورق شیروانی رنگی بسته به عوامل مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به نوسانات ارزی، هزینه محصولات فولادی، وضعیت بورس، مشکلات سیاسی و اقتصادی و ... اشاره کرد.

منبع : https://ahaninfo.ir/products/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%81-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C

یکی از محصولاتی است که در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، صنعت خودروسازی، صنایع الکترونیکی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود ورق های رنگی میباشد که این ورق ها به دلیل روکش زینک بر روی سطح فولاد، دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی هستند.

با توجه به صحبت های گفته شده درباره ورق های شیروانی رنگی می توان به علت های مختلف و عوامل موثر بر قیمت ورق شیروانی با جزئیات بیشتری اشاره کرده که عبارتند از

  1. هزینه مواد اولیه

یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت ورق گالوانیزه شیروانی، هزینه های مربوط به مواد اولیه است. این مواد اولیه عبارتند از فولاد و زینک که برای تولید ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قیمت این مواد اولیه در بازار جهانی افزایش یابد، قیمت ورق شیروانی رنگی نیز به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می گیرد.

  1. هزینه های تولید

هزینه تولید انواع ورق شیروانی رنگی گالوانیزه شامل هزینه های نیروی کار، انرژی، نگهداری و تعمیرات، هزینه های اداری و مالیات ها باشند که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ ورق شیروانی تاثیر گذار است.

  1. تقاضا و عرضه

یکی از موارد مهم که در نرخ اهن الات و ورق های فولادی علی الخصوص ورق های شیروانی تاثیر گذار است میزان عرضه و تقاضای آن محصول می باشد به طوری که اگر در یک بازه ی زمانی ورق شیروانی با عرضه زیادی روبرو شد اما تقاضا انقدر ها نبود ،قیمت آن رو به پائین می اید اما به طور برعکس قیمت ان صعودی می شود.

  1. قیمت در بازار جهانی

ورق گالوانیزه شیروانی متری یکی از کالاهایی است که در بازار جهانی معامله می شود. بنابراین، تغییرات قیمت در بازار جهانی می تواند بر قیمت داخلی این محصول تأثیر گذار باشد.

تفاوت ورق گاوانیزه و رنگی چیست؟

لایه رویه روی در ورق گالوانیزه عملکرد فوق العاده ای در جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی دارد. رویه روی به عنوان یک لایه محافظ از فولاد در برابر عوامل خوردگی، اکسیداسیون و تأثیرات زیستی (مانند رطوبت، باران و هوای دریایی) عمل می کند.

اما ورق رنگی علاوه بر لایه رویه روی گالوانیزه، دارای لایه رنگ پلیمری است که به عنوان یک لایه محافظ دوم عمل می کند. این لایه رنگ پلیمری به ورق فولادی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی می بخشد و همچنین طرح و رنگ های متنوع برای استفاده های زیبایی به ورق می دهد.

ورق گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در صنایع ساختمانی، لوله سازی، صنعت خودروسازی و صنایع دریایی کاربردهای گسترده ای دارد. در مقابل، ورق رنگی به دلیل ظاهر زیبا و رنگ های متنوع، بیشتر در صنایع ساختمانی، سقف کشی، پوشش دیوارها، درب و پنجره ها و تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود. همچنین، به دلیل قابلیت تنظیم شکل و طرح دلخواه، در صنعت تابلوسازی و تزیینات داخلی نیز استفاده می شود

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yjD1daOg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
منوچهر رضوی :
9 ماه پیش
ممنونم مقاله جالبی بود
اسدی :
8 ماه پیش
چه سایتای خوبی کردین برای ورق های شیروانی خیلی ممنونم ازتون
حسین طبا طبایی :
3 هفته پیش
قیمت هر مترش چقدر میشه؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه