شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرمت بندی پایان نامه به شیوه ای صحیح از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در صورتی که پایان نامه به درستی فرمت بندی شود بدون تردید ارزش آن بیشتر خواهد شد. به همین دلیل دانشجویان عزیز باید در زمان انجام فرمت بندی حساسیت و دقت لازم را به خرج دهند.

فرمت بندی پایان نامه چیست؟

نگارش پایان نامه یکی از مهم ترین مراحلی است که دانشجویان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و... باید انجام دهند. در صورتی که اطلاعات دانشجویان در زمینه انجام پایان نامه کامل باشد بدون شک در زمان نگارش پایان نامه و انجام تحقیقات با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

فرمت بندی پایان نامه یکی از مهم ترین مراحل انجام پایان نامه به شمار می رود. برای انجام فرمت بندی باید به چیدمان اجزایی و ساختاری پایان نامه توجه شود. در زمان انجام فرمت بندی باید به اندازه فونت، نوع فونت، نگارش صفحات مختلف، نگارش عناوین و... توجه داشته باشید. دانشگاه ها برای نوشتن پایان نامه فرمت بندی خاصی را ارائه می دهند که دانشجویان باید از همان ابتدا به دستورالعمل های مربوط به فرمت بندی توجه داشته باشند.

 

بررسی فرمت بندی پایان نامه

 

انواع روش های فرمت بندی

فرمت بندی پایان نامه به روش های زیر انجام می شود:

فرمت بندی محتوایی:

 فرمت بندی محتوایی پایان نامه را دانشجویان می توانند به راحتی انجام دهند. این نوع فرمت بندی مربوط به انجام تحقیقات برای بخش های مختلف پایان نامه است. دانشجو برای انجام این نوع فرمت بندی باید از ابزارهای مختلف استفاده کند. در صورت لزوم دانشجو می تواند پرسشنامه ای را با توجه به موضوع پایان نامه تنظیم کند.

فرمت بندی ساختاری:

برای انجام فرمت بندی ساختاری پایان نامه می توان از افراد متخصص یا کارشناس کمک گرفت. این نوع فرمت بندی باید پس از اتمام نوشتن پایان نامه انجام شود.

فرمت بندی ساختاری پایان نامه شامل موارد زیر است:

  • حاشیه بندی صفحه های مختلف
  • ایجاد فاصله گذاری بین کلمات
  • بخش بندی
  • فصل بندی و صفحه بندی
  • پاراگراف بندی
  • تنظیم کردن فونت متن
  • تنظیم سایز فونت
  • انتخاب فونت مناسب برای متن انگلیسی
  • انجام فهرست نویسی
  • شماره گذاری صفحات
  • تنظیم صفحه پایانی
  • ویرایش زیرنویس
  • ویرایش پانویسی و پاورقی
  • زیرنویس تصاویر موجود در پایان نامه و...

 

روش های مختلف برای فرمت بندی یا قالب بندی پایان نامه

 

نحوه انجام فرمت بندی پایان نامه

قبل از انجام پایان نامه باید عنوان جذاب و مناسبی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب موضوع اصلی پایان نامه سایر بخش ها را باید طبق مراحل زیر انجام دهید:

  1. جلد پایان نامه
  2. صفحه مربوط به بسم الله الرحمن الرحیم
  3. صفحه عنوان پایان نامه
  4. صورت جلسه مرتبط به دفاع از پایان نامه
  5. تعهد نامه
  6. چکیده و فهرست
  7. فصل بندی پایان نامه
  8. صفحه مربوط به مراجع و منابع
  9. پیوست ها و ضمایم
  10. صفحه پایانی ( در این صفحه می توانید چکیده را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. صفحه عناوین را نیز بهتر است به زبان انگلیسی در صفحه پایانی ترجمه نمایید.)

نکات طلایی برای انجام فرمت بندی

برای انجام فرمت بندی پایان نامه نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. تصاویری که برای درج در بخش های مختلف پایان نامه انتخاب می کنید باید دارای کیفیت بالایی باشند.
  2. در زمان نگارش پایان نامه باید قواعد دستور زبان فارسی را رعایت کنید. جملات باید دارای مفهومی واضح باشند و به صورت کوتاه نوشته شوند.
  3. در صورت امکان از کلمه های لاتین در جداول و اشکال استفاده نکنید. در متن باید از معادل کلمات انگلیسی استفاده نمایید و در قسمت زیرنویس کلمه لاتین را درج کنید.
  4. بین نوشته ها و معادلات باید یک سطح خالی ایجاد کنید. شماره های مربوط به معادله نیز باید در سمت راست معادله درج شوند.
  5. فونت پایان نامه معمولا از بین فونت های مختلف B Nazanin، B Lotus یا Bzar انتخاب می شود. سایز فونت نیز بین 12 تا 14 باید انتخاب شود. توجه داشته باشید که نوع فونت و اندازه آن را باید مطابق با آیین نامه نگارشی و تایپ پایان نامه انتخاب کنید.
  6. حاشیه یکی دیگر از بخش های فرمت بندی پایان نامه به شمار می رود. حاشیه هر یک از صفحات پایان نامه باید حدود 5 سانت از قسمت های بالا و پایین فاصله داشته باشند. حاشیه های اطراف صفحه نیز باید به ترتیب حدود 3 و 2 سانت از سمت راست و سمت چپ فاصله داشته باشند.
  7. صفحات پایان نامه را به صورت 18 یا 24 سطری تایپ کنید.

 

نکات طلایی برای انجام قالب بندی پایان نامه

 

هزینه فرمت بندی پایان نامه چقدر است؟

هزینه فرمت بندی پایان نامه ثابت نیست و با توجه به عوامل زیر تعیین می شود:

  1. زبان پایان نامه
  2. نوع فرمت بندی پایان نامه
  3. زمانبندی پایان نامه ( یک پایان نامه در بازه های مختلف عادی، فشرده پلاس و فشرده انجام می گردد. برای انجام پایان نامه در هر یک از بازه های زمانی ذکر شده باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید.)
  4. تعداد منابع مورد استفاده در پایان نامه
  5. تعداد کلمه های پایان نامه
  6. میزان کیفیت قالب بندی پایان نامه

کار ویرایش و فرمت بندی پایان نامه را به کجا بسپاریم؟

فرمت بندی پایان نامه جزو کارهای تخصصی به شمار می رود به همین دلیل انجام فرمت بندی باید توسط ویراستاری متخصص انجام شود. همراه شریف جزو انتشارات معتبری است که در لیست خدمات خود فرمت بندی یا قالب بندی پایان نامه را ارائه می دهد.

فرمت بندی درموسسه همراه شریف توسط افراد کارشناس انجام می شود. علاوه بر این ویراستارها افرادی با تجربه هستند که در سریع ترین زمان ممکن قالب بندی پایان نامه را انجام می دهند.

مجموعه ما خدمات قابل توجهی را در زمینه مشاوره پایان نامه ارائه می دهند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انجام ترجمه
  2. تبدیل پایان نامه به کتاب
  3. انجام تایپ
  4. فرمت بندی پایان نامه
  5. چاپ مقالات
  6. انجام پروپوزال

سخن پایانی:

رعایت اصول مربوط به فرمت بندی پایان نامه باعث می شود تا خوانایی پایان نامه افزایش پیدا کند. به همین دلیل دانشجویان عزیز بهتر است در زمان انجام فرمت بندی محتوایی و ساختاری پایان نامه دقت لازم را داشته باشند. در صورتی که شما مهارت لازم و زمان کافی را برای انجام فرمت بندی ندارید بهتر است از افراد کارشناس در این زمینه مشاوره بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9AczFGpF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه