با وجود شروعی هیجان انگیز، اینستاگرام تردز این روزها در مسیر نزولی قرار گرفته است و خیلی از کاربران از این پلتفرم دست کشیده اند.
گزارش ها حاکی از آن است که شبکه اجتماعی جدید اینستاگرام تردز که به عنوان رقیب توییتر از آن نام برده می شد، با وجود شروع پرسروصدای خود در وضعیت خوبی به سر نمی برد و در سراشیبی سقوط قرار گرفته؛ ظاهراً تعداد کاربران فعال روزانه در این پلتفرم حدود 70 درصد کاهش یافته است.
وال استریت ژورنال در مطلبی به نقل از شرکت Sensor Tower می گوید تعداد کاربران فعال روزانه تردز به 13 میلیون رسیده است. در مقایسه، توییتر روزانه حدود 200 میلیون کاربر فعال دارد. بااین حال، مدیران متا افت کاربران را پیش بینی می کردند و می خواهند با عرضه قابلیت های جدید کاربران خود را حفظ کنند.
اوضاع برای اینستاگرام تردز خوب نیست
سنسور تاور می گوید مدت زمانی که کاربران در نقطه اوج تردز در این شبکه اجتماعی صرف می کردند، روزانه 19 دقیقه بود، اما این عدد حالا به 4 دقیقه رسیده است. از این حیث نیز توییتر با زمان روزانه 30 دقیقه فاصله نسبتاً زیادی با این رقیب نوظهور دارد.
با توجه به اینکه رکوردهای تردز در روزهای آغازین عرضه خیلی ها را شگفت زده کرد، بسیاری پیش بینی می کردند که شرایط خیلی زود عوض شود. «لیا هابرمن»، مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی و استادیار دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می گوید: «اینکه چند نفر [در این پلتفرم] ثبت نام کرده اند، اهمیتی ندارد؛ آنچه مهم است سطح تعامل و ارتباط است.» هابرمن باور دارد که تردز نه یک میدان عمومی جهانی برای کسب اطلاعات، بلکه تجارتی است که به منظور سودآوری ساخته شده.
با توجه به اینکه اینستاگرام تردز پلتفرمی بسیار نابالغ به نظر می رسد و خیلی از ویژگی های موردعلاقه کاربران را ندارد، مردم به توییتر بازگشته اند. درنتیجه باید دید که آیا افراد در آینده دوباره به این پلتفرم شانسی خواهند داد یا رؤیای مارک زاکربرگ برای رقابت با توییتر خیلی زود از بین می رود.