دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تسمه تایم از وسایل مهم و ضروری در ماشین می باشد، که میل لنگ را به میل سوپاپ متصل می کند. این قطعه وظیفه تنظیم زمان حرکت سوپاپ ها را بر عهده دارد. سرعت حرکت میل سوپاپ باید نصف سرعت حرکت میلنگ باشد، به همین دلیل خودروها دارای تسمه تایم می باشند. تسمه تایم بر اساس میزان کارکرد و همچنین کیفیت و جنس آن بعد از مدتی باید تعویض شود. تعویض نکردن به موقع این قطعه برای شما هزینه های بیشتری را به همراه دارد. برای تعویض تسمه تایم باید نمونه با کیفیت آن را تهیه کنید، در غیر این صورت به سرعت پاره شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. به این منظور خرید از فروشگاه های معتبر توصیه می شود. فروشگاه پژمان پارت از مطمئن ترین فروشگاه های اینترنتی است، که محصولات ارائه شده توسط آن کیفیت بسیار بالایی دارد و بهترین گزینه برای خرید تسمه تایم پراید، ال 90 و تیبا می باشد. از آن جایی که خرید و تعویض این قطعه اهمیت زیادی دارد، در ادامه به بررسی نکات مربوط به خرید آن می پردازیم.

خرید تسمه تایم ماشین

زمان تعویض تسمه تایم

همان طور که گفتیم تعویض تسمه تایم به کیلومتر کارکرد ماشین، جنس و کیفیت آن بستگی دارد. همچنین سازنده تسمه تایم معمولا زمانی را برای تعویض آن پیشنهاد می دهد. بهترین زمان برای تعویض و خرید تسمه تایم ال نود، پراید و ماشین های بین 50 تا 60 هزار کیلومتر می باشد. همچنین می توانید بعد از 50 هزارتا آن را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی ندارد، آن را تعویض نکنید. در این شرایط نیز توصیه می شود بعد از 20 هزارتا آن را تعویض کنید.

تسمه تایم به چه دلیل خراب یا پاره می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد، که موجب خرابی تسمه تایم می شود، در ادامه به بررسی مهم ترین دلایل خرابی تسمه تایم می پردازیم:

  • جنس نامرغوب و تقلبی: کیفیت تسمه تایم در طول عمر آن بسیار موثر است. در صورتی که این قطعه کیفیت پایینی داشته باشد، به راحتی پاره شده و به دیگر قسمت های ماشین نیز آسیب وارد می شود. به همین دلیل به هنگام خرید تسمه تایم تیبا و دیگر ماشین ها به کیفیت آن در درجه اول اهمیت دهید.
  • تعویض نادرست تسمه تایم: از دلایل مهم خراب شدن این قطعه می توان به تعویض نادرست آن اشاره کرد. در صورتی که این قطعه به درستی تعویض نشده و تایم رد کند، قدرت موتور ضعیف شده و تسمه تایم پاره می شود.
  • خرابی تسمه سفت کن: در صورتی که هرزگرد تسمه تایم جام کند، تسمه سفت کن خراب شده و به این صورت به دلیل ایجاد اصطحکاک، تسمه تایم آسیب می بیند. همچنین امکان شل شدن تسمه و رد کردن تایم نیز وجود دارد، که در واقع همان تاثیر پارگی را بر روی عملکرد ماشین می گذارد.
  • خرابی واتر پمپ: تسمه تایم در اثر قفل یا به اصطلاح جام کردن واتر پمپ نیز خراب می شود، همچنین موجب پارگی آن نیز می شود و به این صورت آسیبی جدی به ماشین وارد می کند. در این مواقع توصیه می شود وضعیت واتر پمپ را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • رانندگی با دور بالا: رانندگی با دور بالا به موتور و همچنین تسمه تایم فشار زیادی وارد می کند، بنابراین اگر از وضعیت تسمه تایم اطلاع درستی ندارید، با دور کم با آن رانندگی کنید؛ زیرا اگر تسمه تایم آسیب دیده باشد، به راحتی پاره می شود. توصیه می شود در این شرایط سریعا اقدام به خرید تسمه تایم پراید یا هر ماشینی که دارید، کنید.

زمان تعویض تسمه تایم

چگونه متوجه خرابی تسمه تایم شویم؟

خرابی تسمه تایم همانند دیگر قطعات خودرو علائمی دارد، قبل از خرید تسمه تایم ال نود یا پراید می توانید با توجه به علائم زیر متوجه خرابی آن شوید.

  • کم شدن شتاب خودرو می تواند به دلیل خرابی تسمه تایم باشد.
  • خوردگی دندانه ها و دنده های روی تسمه از دلایل خرابی تسمه تایم است، که موجب تغییر صدای ماشین می شود.
  • اگر ماشین بد استارت خورد، ممکن است به دلیل خارج شدن یا خرابی تسمه تایم باشد. تنظیم حرکت میل سوپاپ بر عهده تسمه تایم است و به هم خوردن تنظیم آن، تنظیم سایر قسمت ها نیز به هم می خورد.
  • یکی از دلایل دود کردن ناگهانی خودرو می تواند به دلیل بد کار کردن موتور خودرو و خرابی تسمه تایم باشد.

بهترین تسمه تایم های موجود در بازار

کیفیت تسمه تایم اهمیت بسیار زیادی دارد و به هنگام خرید تسمه تایم تیبا، پراید و دیگر ماشین ها باید آن را در اولویت قرار دهید. از آنجایی که تسمه تایم از برندهای زیادی در بازار موجود است، در ادامه بهترین آن ها را بررسی می کنیم، تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

تسمه تایم دایکو

دایکو برندی ایتالیایی است، که بیش از صد سال تجربه در زمینه تولید قطعات خودرو فعال دارد. این شرکت در زمینه تحقیق، تولید و توزیع قطعات خودرو از بهترین و بزرگترین شرکت های جهان است. تسمه تایم تولید شده توسط این شرکت کیفیت بسیار خوبی دارد و به همین علت خرید تسمه تایم ال نود دایکو توصیه می شود.

تسمه تایم دانگیل

شرکت دانگسیل در کره جنوبی تاسیس شده و تولید کننده تسمه تایم های با کیفیت برای انواع خودرو می باشد. این شرکت در سال 2002 برند نمونه ساخت و تولید تسمه صنعتی شناخته شد. نمونه های تقلبی این برند در بازار موجود است، برای اطمینان از خرید نمونه اوریجینال از فروشگاه های معتبر آن را تهیه کنید. فروشگاه پژمان پارت گزینه مناسبی به این منظور می باشد.

تسمه تایم پاورگریپ

تسمه تایم پاور گریپ محصول کشور کره جنوبی می باشد. این تسمه کیفیت خوبی دارد و می توانید با خیال راحت تا 50000 کیلومتر از آن استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید تسمه تایم

نکات مهم برای خرید تسمه تایم

برای خرید تسمه تایم پراید و دیگر ماشین ها نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • بودجه مورد نظر: برای خرید راحت تر بودجه خود را مشخص کنید، به این صورت ممکن است برخی از گزینه های موجود حذف شوند. البته توجه داشته باشید که کیفیت مهم تر از قیمت است.
  • برند تسمه تایم: همان طور که گفتیم کیفیت بسیار مهم است. از آنجایی که تشخیص کیفیت تسمه تایم کار ساده ای نیست، توصیه می شود، آن را از برندهای معتبر تهیه کنید. به این صورت در ادامه متحمل هزینه های کمتری می شوید.
  • خرید از فروشگاه های معتبر: به دلیل تقلبی بودن قطعات در بازار، خرید از فروشگاه های معتبر اهمیت زیادی دارد. در برخی از موارد تشخیص اصل و تقلبی بودن برای تعمیرکار نیز ساده نیست.
  • نوع بسته بندی: بر اساس کیفیت بسته بندی می توانید تا حدودی اصل بودن کالا را تشخیص دهید، به طور معمول برندهای معتبر و شناخته شده بسته بندی با کیفیتی دارند.
  • لوگو و لیبل: محصولات اصل دارای لوگو و لیبل بر روی بسته بندی هستند. جعل لیبل که بر روی در جعبه قرار دارد، کار راحتی نیست.

کلام پایانی

تسمه تایم در عملکرد خودرو نقشی اساسی دارد و لازم است که به موقع آن را تعویض کنید. برای خرید تسمه تایم تیبا، پراید و دیگر ماشین ها شما دو گزینه خرید حضوری و اینترنتی را دارید، که خرید اینترنتی به دلیل سادگی و همچنین امکان مقایسه محصولات با یکدیگر از نظر مشخصات و قیمت طرفداران بسیاری پیدا کرده است. فروشگاه اینترنتی پژمان پارت از معتبرترین سایت های فروش قطعات خودرو می باشد، که محصولات با کیفیت و اورجینال را به فروش می رساند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CqhOoviq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه