دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

10 روش فرار و خداحافظی 100 درصدی از کمر درد

یکی از آسیب هایی که اکثر افراد در طول زندگی خود به آن دچار می شوند کمردرد است، وابسته به علت بروز کمر درد شدت درد نیز متفاوت است و به همین طریق روش های درمانی که برای وجود دارد نیز متنوع می باشد.

بسیاری از بیماران با توجه به عوارض جراحی و دورا نقاهتی که پس از آن وجود دارد تریج می دهند تا از روش های درمانی بدون جراحی برای کمر درد خود استفاده کنند، اما سوالی که ایجاد می شود این است که درمان قطعی کمردرد چیست؟

روش های درمانی مختلفی برای کمردرد وجود دارد، اگر آسیب وارد شده به شما شدید باشد لازم است تا از درمان های پیچیده تر استفاده شود، اما اگر آسیب وارد شده چندان شدید نباشد و مشکل حادی نداشته باشید می توان از درمان های خانگی و کم تهاجمی تر استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم تا ده روش موثر و کارامد که در درمان کمردرد نتیجه بخش می باشند را به شما معرفی کنیم؛ بنابراین اگر شما یا یکی از اطرافیانتان از این درد رنج می برید توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

معرفی روش های درمانی کمردرد

معرفی روش های درمانی کمردرد

البته که به جهت درمان کمر درد لازم است که در ابتدا تشخیص دقیقی از درد شما انجام شود تا به علت دقیق درد پی ببریم. اما به هر حال در ادامه رایج ترین روش های درمانی را برای شما آورده ایم که می توانید از آن ها با مشورت پزشک خود استفاده کنید:

درمان دستی ستون فقرات

این مورد یکی از گزینه های درمانی کمر درد بدون استفاده از جراحی است، در طی این روش از تکنیک هایی مثل ماساژ جهت کنترل درد بیمار استفاده می شود.

با این که این روش بسیار موثر است اما به همه افراد توصیه نمی شود، مثلا افرادی که به آسیب هایی مثل پوکی استخوان، آرتروز یا مشکلات نخاعی دچار هستند نباید به سراغ این گزینه بروند.

همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که این تکنیک تنها باید توسط افراد حرفه ای در این زمینه انجام شود یعنی فوق تخصص ستون فقرات و کسانی که دوره های آن را گذرانده اند و مهارت بالایی دارند؛ در غیر این صورت به عوارض جبران ناپذیری دچار می شوید.

طب سورنی

یکی از روش های قدیمی که از گذشته تا کنون برای درمان کمردرد استفاده می شد طب سوزنی می باشد، این روش درمانی به این صورت است که پزشم سوزن های نازکی را بر روی نقاط خاص از بدن وارد می کند.

این روش علاوه بر کمردرد برای درمان درد های دیگری نیز استفاده می شود، اما تاکنون نتیجه آن از نظر پزشکی تایید نشده است و در علم پزشکی پیشنهاد نمی شود.

کاهش وزن

اگر اضافه وزن داشته باشید در حین انجام هرگونه فعالیت، تمامی عضلات کمر، استخوان ها و مفاصل به سختی کار می کنند تا شما بتوانید حرکاتی مثل راه رفتن، نشستن و ایستادن را انجام دهید.

در واقع اضافه وزن به دلیل فشاری که به ستون فقرات وارد می کند و همچنین کشیدگی عضلات ناشی از چاقی می تواند منجر به کمردرد شود. برخی از مطالعات نشان دهنده این است که چاقی احتمال بروز کمردرد در افراد را افزایش می دهد. به همین جهت یکی از مهم ترین اقدامی که انجام می دهید باید کم کردن وزن باشد.

رژیم غذایی ضد التهابی

میزان التهاب رابطه مستقیمی با ایجاد درد مزمن دارد، بنابراین بسیار مهم است زمانی که شما به درد های کمری دچار هستید از دارو های ضد التهاب غبراستروئیدی استفاده کنید.

همچنین طی بررسی های انجام شده مصرف برخی از غذاها همانند غذاهای شیرین و فراوری شده، سبب بدتر شدن میزان التهاب می شود؛ در این میان برخی از غذاهای دیگر برای کمر تر کردن میزان التهاب موثر هستند، این موارد شامل:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • ماهی
  • آجیل
  • غلات کامل

اما انواه دیگر غذاها مخصوصا غذاهای فراوری شده، چربی ترانس و شکر تنها میزان التهاب را افزایش می دهند و درد مزمن را تجربه خواهید کرد.

وضعیت بدنی مناسب

گاهی برخی از افراد به دلیل داشتن وضعیت بدنی نامناسب به درد های کمری دچار می شوند، بنابراین با بهبود این وضعیت ها می توانند کمک بسیاری به درد خود کنند.

طی مطالعاتی که صورت گرفته است داشتن وضعیت بدنی نامناسب تاثیر بسیاری در ایجاد درد های کمری دارند. شما می توانید با داشتن برنامه ورزشی مناسب به اصلاح وضعیت بدنی خود کمک کنید و از این طریق درد های شانه و کمر شما هم کنترل می شود.

ورزش کنید

ورزش برای کنترل درد های کمر

برخی از افراد این تصور را دارند که به دلیل درد های کمری نباید به سراغ ورزش بروند و هیچ فعالتی ندارند، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. تنها به دلیل وضعیت کمری که دارید باید به سراغ فعالیت هایی بروید که فشار مزمنی بر کمر وارد نمی شود. اما در کل ورزش یکی از راه های موثری است که همواره برای کنترل درد های کمر توصیه می شود.

البته بهتر است خودتان به تنهایی به سراغ حرکات ورزشی نروید، بلکه چند جسله نزد متخصص فیزیوتراپی بروید تا وضعیت کمر شما بررسی شود و پس از آن فعالیت های توصیه شده را دنبال کنید.

درمان با استفاده از بلوک عصبی

به جهت از بین بردن درد های مزمن می توان از قطع رسانایی اعصاب مناطقی خاص از بدن استفاده کرد. بلوک عصبی شامل روش های متعددی می باشد که شامل تزریق دارو های بی حسی موضعی، سم بوتولینم یا استروئید ها به داخل بافت نرم یا مفاصل آسیب دیده و یا روش های پیچیده تری مثل بلوکه کردن ریشه ی عصب با تحریک نخاع می باشد.

زمانی که شما کمردرد شدید دارید ممکن است دوز کمی از دارو به صورت مستقیم به ناحیه نخاغ تزریق شود. این که این روش تا چه اندازه موفق می باشد وابسته به مهارت متخصص و این که تا چد می تواند محل دقیق عصب را مشخص کند دارد. بنابراین بسیار مهم است که نزد بهترین کلینیک ارتوپدی تهران که دارای تجربه کافی می باشند مراجعه کنید.

فیزیوتراپی

به جهت تقویت گروه های عضلانی مرکزی که از کمر محافظت می کنند، بهبود تحرک و انعطاف پذیری و اصلاخ وضعیت بدن بسیار موثر می باشد. در این میان تمامی این موارد در فیزیوتراپی انجام می شود.

زمانی که شما به کلینیک های فیزوتراپی مراجعه می کنید، وضعیت بدنی شما به خوبی بررسی می شود و پس از آن مطابق با قدرت بدنی و عارضه ای که دارید بهترین حرکات تمرینی به شما آموزش داده می شود.

مراجعه به مراکز و تمرین زیر نظر متخصص این امکان را به شما می دهد تا اطمینان داشته باشید تمامی حرکات شما به درستی انجام می شود و آسیبی به مفاصل کمری وارد نمی شود.

گرما و سرما درمانی

اگرچه جزو راه حل های قطعی برای درمان کمردرد به حساب نمی آیند، اما تاثیر بسیاری در کاهش التهاب و درد دارند. بنابراین افرادی که به درد های حاد و مزمن دچار هستند می توانند از این گزینه کمک بگیرند.

به جهت سرما درمانی می توانید چند تکه یخ را درون کیسه ای قرار دهید و بر روی قسمت دارای درد بگذارید. این کار را برای ده دقیقه و سه بار در روز انجام دهید، گرما درمانی نیز به همین شکل است، حوله ای را گرم کنید و بر روی کمر قرار دهید تا حرارت آن کم شود. در طی هر دو روش دقت داشته باشید تا به پوست کمر خود آسیب نزنید.

جراحی

آخرین گزینه درمانی که برای بیماران باقی می ماند جراحی است، البته که جراحی خود دارای روش های مختلفی می باشد اعم از جراحی باز و بسته. این که کدام یک از روش های جراحی برای شما مناسب می باشد وابسته به آسیب وارد شده و تشخیص پزشک می باشد.

بنابراین اگرچه ما انواع روش های درمانی را به شما معرفی کردیم، اما انتخاب روش درمانی وابسه به نظر و توصیه های پزشک می باشد.

عوامل موثر در بروز کمر درد

عوامل موثر در بروز کمر درد

پس از آشنایی با ده روش درمان کمرد درد، بیایید بررسی کنیم چه مواردی در بروز درد های کمری تاثیر دارند.

سن: اولین درد های کمری معمولا بین سنین 30 تا 50 سال رخ می دهد و با افزایش سن بیشتر می شود. زیرا با بالا رفتن سن استحکام استخوان ها کمتر می باشد و زمینه سازی برای بروز انواع درد ها هستند.

میزان تناسب اندام: کمردرد میان افرادی که چاق هستند و تناسب اندام خوبی ندارند بیشتر است. همنین افراد بی تحرک و کسانی که ورزش نمی کنند درد بیشتری را احساس می کنند.

بارداری: معمولا خانم ها در بارداری با تغییرات استخوان لگن و اضافه شدن وزن همراه هستند که در این حین به درد کمر هم دچار می شوند.

ژنتیک: برخی از دلایل کمردرد مربوط به ژنتیک می باشد، مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان (نوعی خاصی از آرتروز که شامل فیوژن مفاصل ستون مهره شده و آن را از حرکت باز می دارد) ریشه ی ژنتیکی دارند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با ده روش موثر درمانی برای بهبود درد کمر آشنا کنیم، در آخر دقت داشته باشید که این مطالب جهت آشنایی کلی می باشد و بهتر است که شما برای انتخاب روش درمانی از پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ry8OUIUr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه