دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آشنا شدن با انواع دوربین دنده عقب

 

آشنا شدن با انواع دوربین دنده عقب

اگر خودروی شما در حال حاضر مجهز به دوربین پشت یا در اصطلاح دوربین دنده عقب نباشد به احتمال زیاد وسیله نقلیه بعدی شما دارای این دوربین کوچک خواهد بود. در قوانین جدید خودروسازان ملزم شده اند که تمام خودرو های سواری، کامیون ها، وانت ها و سایر وسایل نقلیه با وزن کمتر از 10000 کیلو به فناوری نظارت بر دید عقب مجهز شوند.

آینه های دید عقب یک قطعه اساسی از تجهیزات وسایل نقلیه موتوری است که قدمت آن حدودا به یک قرن می رسد. اما به همان اندازه که آینه ها مفید هستند چندین اشکال مهم دارند، به عنوان مثال هنگامی که شما نیاز دارید دقیقا زیر شیشه عقب خود را مشاهده کنید، آینه هیچ کمکی به شما نخواهند کرد یا زمانیکه شما یک دید وسیع از پشت خودرو نیاز دارید به هیچ وجه از طریق آینه ها به این خواسته نخواهید رسید.

این کاستی ها هرساله باعث بوجود آمدن تصادف ها در پشت ماشین می شود، زیرا رانندگان دید کافی از پشت خودرو را ندارند. واضح است که بارزترین مزیت دوربین دنده عقب این است که با گسترش میدان دید شما به ویژه در زیر سطح شیشه عقب یا صندوق عقب از تصادفات منجر به آسیب دیدگی جلوگیری می کند. دوربین ها برای اینکه بتوانید فراتر از عرض تصویر آینه ببنید توانایی شما را افزایش می دهند و به از بین بردن نقاط کور کمک می کنند.

 

دوربین های دید عقب

 

دوربین های دید عقب به چند دسته تقسیم می شوند؟

دوربین های دنده عقب مانند دوربین 360 درجه خودرو می توانند به شما کمک کنند سریع تر و ایمن تر پارک کنید و دید بسیار واضح تر و دقیق تری از موانع پشت خودرو به راننده می دهند. اکثر سیستم های پشتیبان دارای صدای هشداری هستند که به شما امکان می دهند از نزدیک شدن بیش از حد به یک جسم مطلع شوید.

تقریباً همه دوربین های دنده عقب دارای علائمی برای راهنمایی راننده روی صفحه هستند، علاوه بر آن ها دو خط موازی روی نمایشگر نشان داده می شود که به شما کمک می کند راحت تر به داخل یا خارج از پارکینگ هدایت شوید. برخی از نمایشگر ها علاوه بر دو خط قبلی یک خط اضافه تر در وسط مانیتور دارند که می تواند به شما کمک کند وسیله نقلیه را در مرکز قرار دهید.

نمایشگر های رنگی مدرن به سیستم این امکان را می دهند که با نزدیک شدن به یک مانع، رنگ علائم را از سبز به زرد یا به قرمز تغییر دهند و این اتفاق ممکن است همراه با یک هشدار صوتی از سنسور های عقب باشد که می تواند در جلوگیری از تصادفات بسیار مفید واقع شود.

دوربین دنده عقب معمولی:

 این دوربین ها بر روی سپر یا کنار پلاک قرار می گیرند، زمانی که شما دنده را در وضعیت دنده عقب قرار می دهید تصویر پشت خودرو در مانیتور پخش می گردد.

دوربین دنده عقب داینامیک دار:

عملکرد این نوع دوربین همانند دوربین معمولی است و تنها تفاوت آن نشان دادن زاویه حرکت شما می باشد.

دوربین دنده عقب به 360 درجه:

این دوربین یک تصویر کلی از تمام فضای اطراف ماشین ایجاد می کند و امکان درک درست از فضای کامل اطراف خودرو را به راننده می دهد.

 

روش کار دوربین دنده عقب

 

روش کار دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب در ظاهر ایده ای ساده است و وقتی ماشین خود را در دنده عقب قرار می دهید دوربینی که در عقب خودرو نصب شده روشن می شود و تصویری را به مانیتور می فرستد تا نشان دهد چه چیزی پشت سر شماست. اما واقعیت کمی پیچیده تر است، سیستم های دوربین دنده عقب حتی در ابتدایی ترین حالت شان تکه های فناوری نسبتاً پیچیده ای هستند و همیشه در حال پیشرفته تر شدن هستند.

این پیچیدگی با شروع دریافت تصویر از دوربین آغاز می شود، سیستم های دوربین پشت ماشین به شکلی طراحی شده اند که تصویر را به صورت آینه ای به مانیتور منتقل می کنند. تصور کنید تصویری که در مانیتور خود مشاهده می کنید همانند تصویر معمولی بود، در این صورت هنگامی که قصد چرخش به سمت چپ تصویر را دارید باید فرمان را به راست بچرخانید و این مسئله رانندگی را برای شما دشوارتر می کند. بنابراین با طراحی سیستم آینه ای دوربین عقب خودرو مانند آینه تاشو برقی کیا سراتو این مشکل حل شده است.

 

نکاتی که باید درباره دوربین دنده عقب دانست

همانطور که می دانید کاربرد مانیتور برای نمایش پشت خودرو توسط دوربین دنده عقب به راننده می باشد و این دوربین ها به دو دسته تقسیم می شوند

  • دوربین سیمی که با سیم به عقب ماشین متصل می شوند.
  • دوربین بی سیم یا دوربین سیم کارتی که از طریق اینترنت متصل می شوند.

در هنگام خرید باید به نوع مانیتور، کیفیت تصویر، رنگی بودن دوربین یا سیاه سفید بودن آن و گارانتی دوربین ها توجه نمود و بهترین انتخاب را خریداری کرد.

 

آینه مانیتوردار دوربین دنده عقب

آینه مانیتور دار در واقع یک آینه دوربین دار به حساب می آید که کار همان مانیتور ها مانند مانیتور ساینا و کوییک را انجام می دهد. این آینه زمانی که خودرو در وضعیت دنده عقب قرار می گیرد قسمتی را به مانیتور دوربین تبدیل می کند و به شما این امکان را می دهد که دید کافی از فضای پشت خودرو داشته باشید.

سخن آخر

دوربین های دنده عقب علاوه بر جلوگیری از تصادف باعث محافظت از اموال پشت خودرو می شوند و در هنگام سرقت مانند یک پکیج دوربین مداربسته و مخفی عمل می کنند. این نکته نیز شایان ذکر است که می توانید برای امنیت و حفاظت بیشتر خودرو از ردیاب خودرو یا ردیاب آهنربایی استفاده نمایید.

این دوربین ها تصاویر را بدون صدا ضبط می نمایند، پس شما می توانید در خودرو خود دستگاه ضبط صدا یا دستگاه شنود استفاده کنید. همانطور که می دانید در موتور سیکلت ها نمی توان از دوربین دنده عقب استفاده کرد و برای بالا بردن سطح ایمنی آن ها از ردیاب شخصی و ردیاب موتور سیکلت استفاده می نمایند.

شما می توانید برای تهیه و خرید انواع دوربین دنده عقب، همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ردیاب کوچک یا خرید دوربین مخفی به سایت رادار مدار مراجعه نماید تا کارشناسان این شرکت شما را راهنمایی و به سوالاتتان پاسخ بدهند و خریدی با کیفیت داشته باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LI0bdgWn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه