دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نکات مهم برای پروازهای خارجی

1 سال پیش ( 1401/11/25 )
 

سفرهای خارجی همیشه هیجان انگیز هستند و برای این که لذت سفر از بین نرود، بهتر است از قبل برای سفر برنامه ریزی کرد. توجه به مسائلی مانند پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل از مدتی پیش از سفر، می تواند به بهبود کیفیت سفر شما کمک کند. در این مطلب می خواهیم نکات مهم را برای پروازهای خارجی را با شما در میان بگذاریم. همچنین می توانید از این لینک بلیط هواپیما خارجی را به راحتی خریداری کنید.

نکات مهم برای پروازهای خارجی

بررسی پاسپورت

یکی از مهم ترین نکات مهم برای پروازهای خارجی، آماده سازی پاسپورت است. پاسپورت مدرک هویتی مهمی است که بدون آن، انجام سفرهای خارجی غیر ممکن خواهد بود. پیش از سفر، از اعتبار گذرنامه خود اطمینان حاصل کنید. اکثر کشورها اجازه ورود به گردشگرانی را که کمتر از 6 ماه از اعتبار پاسپورتشان باقی مانده باشد، نمی دهند. به عبارت دیگر، اگر کمتر از 6 ماه تا انقضای پاسپورت شما باقی مانده است باید در اسرع وقت آن را تمدید کنید. در غیر این صورت، اجازه سفر بین المللی را نخواهید داشت.

از پاسپورت خود کپی تهیه کنید

پس از این که مشکل اعتبار پاسپورت خود را رفع کردید؛ حتماً از آن کپی بگیرید. در سفر، یک کپی از پاسپورت همراه داشته باشید تا اگر گذرنامه شما به هر دلیل گم شد، به دردسر نیفتید. این مسئله را جدی بگیرید، چرا که افراد زیادی در طول سفر یا مدارک خود را گم می کنند یا گرفتار جیب برها می شوند.

دریافت ویزا

از دیگر نکات مهم برای پروازهای خارجی دریافت ویزاست. بررسی کنید کشوری که قصد سفر به آن را دارید، ویزا می خواهد یا خیر. برای سفر به ترکیه، ارمنستان یا گرجستان نیازی به ویزا نیست؛ اما برای پرواز تهران دبی و اکثر کشورها باید ویزا تهیه کنید. اگر قصد دارید به دبی سفر کنید پرواز تهران دبی را از این لینک با بهترین قیمت بخرید.

خرید بلیط هواپیما خارجی

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از اسنپ تریپ استفاده کنید. در اسنپ تریپ، بهترین شرکت های هواپیمایی خارجی و داخلی حضور دارند و شما می توانید با ارزیابی و مقایسه بین بلیط ها، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. فرقی نمی کند به دنبال چه بلیطی باشید؛ بلیط پرواز استانبول به تبریز یا بلیط پرواز تهران دبی را می توانید در عرض چند دقیقه رزرو کنید. از مزایای این سامانه می توان به برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته و امکان کنسل کردن بلیط اشاره کرد.

رزرو هتل

اگر در مواقع شلوغ سال قصد سفر خارجی دارید، بهتر است هتل خود را از ماه های قبل رزرو کنید. هر قدر این کار را دیرتر انجام دهید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه بیشتر یا از دست دادن هتل مورد نظر خود شوید. به عنوان مثال، اگر قرار است در فصل بهار به استانبول سفر کنید، رزرو هتل در آن زمان، سخت خواهد بود. می توانید از دو ماه قبل برای رزرو هتل خود اقدام کنید. برای خرید بلیط پرواز استانبول به تبریز، می توانید به این لینک مراجعه کنید.

همراه داشتن پول نقد

همراه داشتن پول نقد یکی دیگر از نکات مهم برای پروازهای خارجی محسوب می شود. اگرچه این روزها کارت های اعتباری می توانند اکثر هزینه های بین المللی را پوشش دهند، اما هنوز هم باید هنگام بازدید از یک کشور خارجی، پول نقد محلی همراه داشته باشید. همه مؤسسات کارت اعتباری نمی گیرند، به ویژه در مقاصد دور از دسترس. با همراه داشتن مقداری از واحد پول مقصد می توانید در مواقعی مانند پرداخت کرایه تاکسی یا خریدهای کوچک، از آن استفاده کنید.

نرخ ارز مقصد را بررسی کنید

قبل از رسیدن به مقصد، حتماً با نرخ تبدیل ارز آن کشور آشنا شوید. چه در حال خرید غذا باشید و چه قصد خرید سوغاتی را داشته باشید، بهتر است درک درستی از پول محلی داشته باشید. این کار باعث می شود در دام افراد سودجو و کلاه برداران نیفتید.

تبدیل ارز در مقصد

یک نکته مهم درباره تبدیل ارز این است که این کار اگر در مقصد انجام شود، به نفع شما خواهد بود. تبدیل ارز در مقصد به صرفه تر است. برای این کار، بهتر است در ایران دلار یا یورو تهیه کنید و هنگام رسیدن به مقصد، آن را به پول محلی تبدیل کنید. البته اگر بلیط پرواز تهران دبی را خریداری کرده اید و قصد سفر به امارات را دارید، می توانید از دلار استفاده کنید. برای سفرهایی مانند سفر استانبول بد نیست مقداری لیر همراه خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که تبدیل ارز را در صرافی های فرودگاه ها انجام ندهید؛ چون نرخ کارمزد آنها بالاست. برای تبدیل ارز بهتر است به شعب بانک های آن کشور مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما خارجی

پرداخت عوارض خروج از کشور

یکی از هزینه هایی که پیش از خروج از کشور باید پرداخت کنید، عوارض خروج است. تا جای ممکن تلاش کنید این کار را به زمان پرواز موکول نکنید. بهترین کار این است که 48 ساعت قبل از پرواز نسبت به پرداخت عوارض خروج اقدام کنید. پرداخت عوارض پیش از سفر و در فرودگاه، می تواند وقت گیر و نگران کننده باشد.

جمع بندی

پیش از انجام پروازهای خارجی بهتر است به برخی موارد توجه داشت. از نکات مهم برای پروازهای خارجی می توان به چک کردن پاسپورت، ویزا، خرید بلیط هواپیما خارجی، رزرو هتل و پرداخت عوارض خروج از کشور اشاره کرد. فراموش نکنید که برای خرید بلیط مانند بلیط پرواز استانبول به تبریز، تهران استانبول و ... همچنین رزرو هتل می توانید از اپلیکیشن اسنپ تریپ استفاده کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BHm07rw3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه