یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در گذشته از مصالح بتنی تنها در سازه ساختمان استفاده می شد، با این حال با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در حوزه ساختمان سازی، انواع ارتقا یافته بتن با نام بتن اکسپوز تولید و وارد بازار شد.

این نوع از متریال های ساختمانی که امروز مورد استقبال بسیاری از مردم در ایران و جهان قرار گرفته است، از مزایای بسیاری برخوردار بوده و امکان استفاده در بسیاری کاربری ها را دارد، از این رو در این مقاله به بررسی برخی کاربردهای این نوع متریال می پردازیم.

دلایل محبوبیت بتن اکسپوز

انواع کاربردهای بتن اکسپوز

تولید بتن اکسپوز نیز مانند بتن معمولی با استفاده از آب، سیمان و سنگدانه ها صورت می گیرد. در هنگام ترکیب این مواد، از الیاف بتنی، روان کننده ها و افزودنی های مخصوص برای مسلح کردن بتن اکسپوز استفاده می شود.

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، استفاده از بتن در گذشته تنها به عنوان سازه و زیرسازی ساختمان ها به کار می رفت، با این حال امروزه می توان از بتن اکسپوز در کاربری های متفاوتی استفاده کرد، از جمله این نوع کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مسیر های رفت و آمد
  • دکوراسیون داخلی مانند دیوارها و سقف
  • کف
  • زیرسازی
  • پارک ها و مکان های رو باز
  • محوطه ی استخر
  • محل های حمل و نقل

با این حال استفاده از مصالح بتن اکسپوز در سال 1401 بیشتر کاربری هایی همچون نمای ساختمان و کف رواج داشته، از این رو بیشتر به این دو کاربری ها خواهیم پرداخت.

بتن اکسپوز در نما

به جرات می توان گفت محبوب ترین کاربرد استفاده از متریال بتن اکسپوز در نمای ساختمان است، این نوع از مصالح ساختمانی را می توان به دو صورت در نمای ساختمان به کار برد.

  • بتن درجا: در این روش از اجرای بتن اکسپوز، کلیه مراحل تولید و اجرای بتن اکسپوز در محل پروژه انجام می گیرد، این روش از تولید بتن اکسپوز عموما سرعت اجرایی کمتری نسبت به روش پیش ساخته دارد، با این حال هزینه مقرون به صرفه تری دارد.
  • بتن پیش ساخته: این نوع از انواع بتن اکسپوز به صورت آماده در کارخانه ها تولید میشوند و بعد به محل پروژه ارسال می شوند، از این رو سرعت اجرای این نوع از نمای ساختمان بسیار بیشتر از روش قبل است.

استفاده از نمای بتن اکسپوز در سبک مدرن رواج زیادی دارد، از این رو می توان از نمای بتن اکسپوز در بسیاری از کاربری هایی همچون مسکونی، تجاری، اداری، ویلایی، صنعتی و استفاده کرد.

نحوه نصب بتن اکسپوز

نحوه نصب بتن اکسپوز نما

ابتدا به این نکته توجه کنید که اجرای نمای بتن اکسپوز خود را به تیم حرفه ای و متخصص بسپارید، چرا که تایل های بتن اکسپوز از وزن خالص بالایی برخوردار هستند، از این رو در صورتی که به درستی اجرا نشوند، ممکن است نمای ساختمان استحکام و دوام خود را از دست داده و در نتیجه سبب به وجود آمدن خسارت های جانی یا مالی شود.

نحوه نصب بتن اکسپوز در نمای ساختمان را می توان به سه شیوه اجرا کرد.

  • اجرا به روش خشک: در این روش از اجرای نمای بتن اکسپوز کلیه مراحل اجرایی بدون استفاده از ملات و تنها با استفاده از اتصالات فلزی انجام می گیرد. اجرای نمای بتن اکسپوز به روش خشک را می توان به شیوه پیچی یا جوشی انجام داد.
  • اجرا با استفاده از دوغاب: در این روش از اجرای نمای بتن اکسپوز اتصال تایل ها با استفاده ملاتی تشکیل شده از متریال هایی همچون ماسه، سیمان سیاه، سیمان سفید، چسب بتن و آب انجام می گیرد.
  • اجرا به وسیله چسب و پیچ: برای اجرای این روش از نصب بتن اکسپوز علاوه بر استفاده از پیچ و رولپلاک باید از چسب های مخصوصی استفاده کرد تا تایل های بتن اکسپوز بر روی نمای ساختمان مستحکم شوند.

بتن اکسپوز در کف

اگر به دنبال متریالی با هزینه نگهداری مقرون به صرفه و در عین مقاوم در هر اقلیمی می گیرند، بهترین گزینه استفاده از مصالح بتن اکسپوز در کف به جای متریال هایی همچون سرامیک، سنگ و است.

از جمله مزیت های استفاده از بتن اکسپوز کف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاوم در برابر لکه
  • مقاوم در برابر خراش و ضربه
  • امکان ترمیم و تعمیر
  • مقاوم در برابر حریق و یخ زدگی
  • دوستدار محیط زیست
  • تنوع بالا در طرح، ابعاد و رنگ
  • دارای مقاومت بالا در برابر فشار

با این حال به این نکته توجه داشته باشید که برای اجرای این نوع متریال در کف باید از مصالح با کیفیت استفاده کنید، در عین صورت پایداری مصالح بیشتر خواهد شد و در گذر زمان کمتر دچار آسیب خواهد شد، همچنین برای اجرای این نوع متریال باید از نیروی اجرایی با تجربه استفاده کنید، تا علاوه بر افزایش استحکام و ماندگاری آن بتوانید تا حدودی از هزینه های پرتی مصالح نیز کم کنید.

خرید بتن اکسپوز

خرید به صرفه بتن اکسپوز

شرکت نما دیزاین به واسطه سابقه 12 ساله خود توانسته همواره در تهیه، طراحی و اجرای انواع نمای خشک پیشتاز باشد و مورد تایید بسیاری از کارفرمایان باشد.

این شرکت می تواند مصالح ساختمانی شما اعم از بتن اکسپوز را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه ها تهیه کند، به این صورت هزینه های تهیه مصالح شما تا 15 درصد کاهش می یابد، از سوی دیگر تیم طراحی و اجرای این شرکت با تجربه ی بالای خود می تواند پرتی مصالح شما را تا 30 درصد کاهش دهند، چرا که قبل از اجرای متریال های بتن اکسپوز اقدام به optimize (بهینه سازی) مصالح خواهند کرد، در این صورت علاوه بر بالا رفتن سرعت نصب تیم اجرایی، میزان پرتی مصالح نیز کاهش خواهد یافت!

برای اطلاع از نمونه پروژه های این شرکت و مشاوره رایگان به کارشناسان حرفه ای نما دیزاین همین حالا به سایت نما دیزاین مراجعه کنید و با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vH9AdhDZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه