چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

همواره انسانها در زندگی به دنبال راهی برای آسایش روحی و روانی بوده اند و در هر دوره زمانی روش خاصی را برای آرامش خود انتخاب می کردند. در جامعه امروزی با توجه به نیاز انسانها و شرایط زندگی کنونی مراجعه به مرکز مشاوره برای رفع مشکلات روانی و رسیدن به آرامش یک روشی است که میتواند موثر باشد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با علل مراجعه به مرکز مشاوره آشنا سازیم.

کلینیک انتخاب نو

  1. آرامش روان و مشاوره بالینی

همانطور که جسم ما بیمار می شود و نیاز به پزشک دارد ، روان انسانها نیز نیاز به توجه ، مراقبت و آرامش دارد و گاهی خود فرد با مدیتیشن و مراقبه کردن از روان خود حفاظت میکند تا آرامش در زندگی اش جریان داشته باشد اما گاهی نیاز به یک فرد متخصص است تا با روانکاوی و روان پویشی بتواند این آرامش را در فرد ایجاد کند. متخصص مشاوره روانشناسی همان کسی است که می تواند با روانکاوی و جستجو در درون فرد، مشکلات روان شناختی فرد را تشخیص دهد و سپس با درمان آن حال فرد را بهبود بخشد.

مسائل بالینی و فردی همیشه نیاز به بیان کردن دارد و حتما باید با یک فرد متخصص درمیان گذاشته شود تا با کمک او اول در ذهن خود فرد حل شود و سپس با کمک تمرین های بخصوص کنترل شود. مسائل بالینی برخلاف تصور عموم صرفا اختلال روانی نیست و یک استرس کوچک یا حتی وسواس ذهنی هم نوعی مشکل است که در هر صورت می تواند نظم و آرامش زندگی فرد را بهم بریزد و اگر به طور مناسب کنترل نشود ممکن است در آینده به یک مشکل بزرگ بدل شود که دیگر نتوان با یک مشاوره ساده کنترلش کرد و به دارو درمانی نیاز پیدا کند . پس مراجعه به یک روانشناس بالینی مجرب می تواند هرچه زودتر جلوی بدتر شدن مشکلات آزار دهنده روان را بگیرد.

در واقع روانشناس به عنوان فرد سوم در زندگی شما عمل می کند و مشکلات شما را درمیابد و با راهکارها و تمرین های روانشناسی به شما کمک میکند که از روان خود در برابر مشکلات زندگی حفاظت کنید.

  1. مشاوره در امور ازدواج

هر دو فردی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند برای شناخت یکدیگر و شناخت مشکلاتی که ممکن است در آینده برای زندگی شان ایجاد شود نیاز به یک فرد با تجربه در این زمینه دارند که به آنان در شناخت یکدیگر و رفع مشکلات احتمالی کمک کند. مراجعه به مرکز مشاوره و دریافت مشاوره ازدواج می تواند روشی باشد که افراد را در انتخاب درست شریک زندگی یاری دهد.

زوجین با کمک روانشناس ازدواج با روحیات و اخلاقیات یکدیگر بیشتر از قبل آشنا می شوند و راحت تر می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرنند . همچنین مشاور ازدواج اهداف افراد را از زندگی و همچنین ازدواج درمیابد و با مشاوره، همسویی اهداف آنها را تشخیص می دهد و اگر در این بین مشکلات احتمالی آینده را ببیند به افراد گوشزد می کند.

از طرف دیگر سوال بسیاری از زوجین این است که آیا مشاور می گوید ازدواج کنیم یا نه؟

دکتر نسرین باقری متخصص روانشناسی

دکتر نسرین باقری متخصص روانشناسی که در زمینه ازدواج به طور تخصصی فعالیت می کنند در این باره گفته اند: من به عنوان مشاور ازدواج نمیتوانم با قطعیت به افراد بگویم ازدواج کنند یا نه و فقط میتوانم مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده به زندگی افراد لطمه وارد کند به آنان گوشزد کنم و این خودشان هستند که تصمیم میگیرند ازدواج کنند یا نکنند.

مشاوران ازدواج با کمک تست های روانشناسی مربوطه، شخصیت شناسی می کنند و همچنین با کمک تست های همسان سازی میتوانند میزان شباهت شخصیت افراد را به یکدیگر تشخیص دهند. پس با مراجعه به مرکز مشاوره و با کمک مشاوره ازدواج میتوان بهترین تصمیم را برای زندگی آینده گرفت و گامی رو به خوشبختی برداشت.

  1. مشاوره خانوادگی

همانطور که میدانید هیچ خانواده ای عاری از مشکلات نیست و در هر خانواده با توجه به شرایط، مشکلاتی ایجاد می شود. این مشکلات میتواند مربوط به خود زوجین باشد که اعم از مشکلات زناشویی ، عدم درک متقابل ، عدم توجه و ناتوانی در حل مسائل ، خیانت و ... است. یا میتواند مربوط به مشکلات فرزند پروری و ناتوانی در ارتباط با فرزندان و ... باشد. مراجعه به مرکز مشاوره و استفاده از مشاوره خانواده که با کمک یک فرد با تجربه و متخصص است، می تواند در حل مشکلات خانوادگی، شما را یاری دهد. درواقع مشاور خانواده فردی است که مشکلات شما را آنالیز کرده و راههایی کاربردی به شما پیشنهاد می کند که بتوانید خودتان به راحتی مسائل را برطرف کنید. از سوی دیگر همچنین میتواند از طریق صحبت کردن با همه افراد خانواده ، مسائلی را که به طور مستقیم قابل طرح در محیط خانواده نیست ، دریابد و از دید شخص سوم به افراد کمک کند تا گره های ایجاد شده در خانواده را باز کنند.

مشکلات خانوادگی جزو پیچیده ترین مشکلاتی است که نیاز به مشاور با تجربه و متخصص دارد چراکه مشاوره غلط میتواند مشکلات را دوچندان کند و نه تنها به حل مسائل کمکی نکند بلکه باعث ایجاد فاجعه در خانواده شود. پس انتخاب مشاور خانواده یکی از مهمترین قسمت های حل مشکلات خانوادگی است که باید با دقت صورت گیرد.

ما در کلینیک روانشناسی انتخاب نو به کمک مشاورین مجرب خانواده شما را در زمینه حل مشکلات خانوادگی یاری می دهیم.

  1. برگزاری کارگاه های روانشناسی و گروه درمانی

یکی از برنامه های مفید و کاربردی در یک مرکز مشاوره خوب برگزاری کارگاه های آموزشی و روانشناسی است که برای عموم افراد جالب و کاربردی باشد. درواقع کارگاه های آموزشی هم میتواند برای دانشجویان روانشناسی مفید باشد و هم برای عموم جامعه مواردی را ذکر کند که در چارچوب گروه بهتر و قابل فهم تر باشد. گاه مواردی که در جلسات انفرادی مطرح می شود وقتی در قالب گروه درمانی قرار میگیرد دید تازه و نویی به فرد میدهد و یک روشی برای حل مسائل و مشکلات است.

این کارگاه ها در زمینه های مختلف از جمله مسائل بالینی و فردی ، شناخت بهتر برای ازدواج ، حل مشکلات زناشویی و خانوادگی و راه هایی برای تربیت فرزند برگزار می شوند. در این کارگاه ها می توان با آموزش راه های صحیح در هر یک از زمینه ها به حل مسائل مربوطه پرداخت.

  1. مشاوره تحصیلی و شغلی

امروزه یکی از دغدغه های اصلی جوانان مسائل تحصیلی و شغلی است که اکثرا نیاز به مشورت و راهنمایی دارند. مسائل تحصیلی و شغلی از مواردی است که به طور مستقیم با آینده فرد در ارتباط است و اگر در این زمینه تصمیم اشتباه گرفته شود آینده فرد به سمت نابودی کشیده می شود و برعکس آن اگر یک تصمیم سنجیده گرفته شود میتواند یک آینده تضمین شده را برای فرد به ارمغان بیاورد.

شخصیت شناسی افراد خیلی می تواند در انتخاب رشته تحصیلی و شغل افراد موثر باشد و وظیفه روانشناس این است که با کمک تست های شخصیت شناسی و مشاوره صحیح با افراد نوع شخصیت فرد را بشناسد و به او کمک کند که در چه زمینه ای فعالیت کند و در چه زمینه ای میتواند موفق شود.

دکتر محمدرضا تابع جماعت

ما در این مقاله سعی کردیم 5 علت مراجعه به مراکز مشاوره را برای شما بیان کنیم . همه این خدمات به طور تخصصی در مطب انتخاب نو برای شما عزیزان ارائه می شود. شما میتوانید از طریق شماره های کلینیک و از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید. هدف کلینیک انتخاب نو با مدیریت دکتر محمدرضا تابع جماعت و دکتر نسرین باقری، حال خوب شما عزیزان و رفع مشکلات به ساده ترین شیوه ممکن است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o3YlUnI1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه