در سال ۲۰۲۱، هزینه های تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان به بیش از ۴۵۵ میلیارد دلار رسید. Statista تخمین می زند که این عدد تا سال ۲۰۲۴ به ۶۴۶ میلیارد دلار برسد. با در نظر گرفتن این پیش بینی جای تعجب نیست که شکل های جدیدی از بازاریابی آنلاین از جمله تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و از همه مهم تر پرفورمنس مارکتینگ ظاهر شوند. به یاد داشته باشید که بخش عظیمی از این فعالیت ها داخل کسب وکار انجام می شود؛ ازهمین رو هرچقدر بتوانید کسب وکارتان را بهینه کنید، قطعا ورودی و مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت.
حتما از خود می پرسید: پرفورمنس مارکتینگ چیست و چگونه به کسب وکار کمک می کند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم. پس از شما دعوت می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید تا راه موفقیت در کسب وکار را بیاموزید.
پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا نوعی از کمپین بازاریابی دیجیتال است که به عملکرد و نتایج به دست آمده وابسته است. اساس بازاریابی عملگرا را می توانیم حلقه بازخورد فعال و تکرار بدانیم؛ به این معنی که باید کمپین ها را اجرا کنید، نتایج به دست آمده را مشاهده کنید، آن را بهبود بخشید و دوباره تکرار کنید.
از منظر عملی، پرفورمنس مارکتینگ به طورکامل به کمپین های بازاریابی پولی اشاره دارد. اگرچه که سایر انواع بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا سئو به فروش منجر می شوند، اما حلقه های بازخورد در این کانال ها بسیار کند است. به همین خاطر نمی توان آن ها را یک کمپین پرفورمنس مارکتینگ واقعی دانست.
گوگل و متا (فیس بوک و اینستاگرام) دو پلتفرم رایج برای اجرای کمپین های پرفورمنس مارکتینگ هستند. اجازه بدهید با یک مثال شما را با پرفورمنس مارکتینگ بیشتر آشنا کنیم. تصور کنید با خرج هزار دلار در ماه قصد دارید به افرادی که به دنبال «صابون طبیعی» یا «مراقبت از پوست ارگانیک» هستند، دسترسی پیدا کنید.
اگر تبلیغات شما روی کوئری دوم بیشترین فروش را به همراه داشته باشد، با یک استراتژی بازاریابی مناسب می توانید بودجه خود را بیشتر روی این کلمه کلیدی صرف کنید. اگر مهارتی در طراحی استراتژی ندارید، اصلا نگران نباشید! شرکت وبسیما با تیم باتجربه و متبحر خود به شما در طراحی یک استراتژی فوق العاده و کاربردی کمک می کند. برای آشنایی با خدمات طراحی استراتژی وبسیما به صفحه استراتژی بازاریابی سری بزنید تا از تفاوت های چشمگیر این مجموعه با سایر شرکت ها شگفت زده شوید.
در دنیای امروز هیچ کس نمی تواند منکر تاثیر بازاریابی و تبلیغات در عملکرد کسب وکار شود. جان وانامیکر، تاجر افسانه ای قرن نوزدهم سال ها پیش گفت: «نیمی از پولی که صرف تبلیغات می کنم، هدر می رود. مشکل این است که نمی دانم کدام نیمه؟» این حرف عصبانیت نسل های جدیدتر صاحبان کسب وکارها را برانگیخت.
بااین حال امروز درک می کنیم که منظور جان وانامیکر از این حرف چه بوده است. هدف پرفورمنس مارکتینگ دقیقا حل مشکلی است که این تاجر موفق در قرن نوزدهم با آن درگیر بود. با کمک بازاریابی عملگرا، کسب وکارها فقط زمانی اقدام به پرداخت هزینه می کنند که معیار موفقیت آن ها برآورده شده باشد. ازهمین رو صرفه جویی در هزینه های بازاریابی و بهبود عملکرد کسب وکار از مهم ترین مزایای پرفورمنس مارکتینگ است.
از جنبه های مهم بازاریابی داده محور می توان به سئو سایت اشاره کرد. شرکت وبسیما علاوه بر خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال، خدمات سئو سایت هم عرضه می کند. تیم سئوی وبسیما با سال ها تجربه موفق به کسب وکارهای مختلفی از جمله سپیدار سیستم، آیتول و مارکا کتاب کمک کرده است تا همیشه در صدر بمانند. اگر می خواهید شما نیز کسب وکارتان را به هدف موردنظرتان برسانید، فقط کافی است وارد صفحه سئو سایت وبسیما شوید و از متخصصان این مجموعه کمک بخواهید.
حالا که دانستیم پرفورمنس مارکتینگ چیست و چه اهمیتی در کسب وکارها دارد، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شویم. پرفورمنس مارکتینگ در طول زمان به لطف فناوری های جدید و تغییر رفتارهای مصرف کننده تکامل یافته است. در دنیای عملکردمحور امروز، ابزارهای بازاریابی نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند و راه های بیشتری را برای ایجاد کمپین های با عملکرد بالا برای مخاطبان و اهداف مختلف در اختیار شما گذاشته اند.
کسب وکارهای مدرن می توانند روی چهار نوع اصلی از پرفورمنس مارکتینگ تمرکز و سرمایه گذاری کنند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:
با استفاده از خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ وبسیما بهترین نوع بازاریابی عملگرا را انتخاب کنید و کسب وکارتان را به رشد برسانید. مشاوره بازاریابی دیجیتال از وبسیما توسط کسانی به شما داده می شود که در اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ افتخاراتی آفریده اند و کسب وکارهای متعددی را به هدفشان رسانده اند.
در این مقاله به سوال پرفورمنس مارکتینگ چیست پاسخ دادیم و اهمیت آن در کسب وکارها و همچنین انواع آن را بررسی کردیم. انتخاب استراتژی برای نتیجه گیری از پرفورمنس مارکتینگ اهمیت بسیاری دارد. اگر زمان آزمون و خطا ندارید و می خواهید در سریع ترین زمان ممکن راه خود را در این بازار پیدا کنید، بهتر است از کسانی که موفقیت هایی خلق کرده اند، کمک بخواهید. با خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ وبسیما به راحتی و در عرض چند ساعت می توانید با یکی از خبره ترین افراد در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال ایران مشورت کنید و راهتان را بیابید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به سایت وبسیما به آدرس websima.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۷۷۰۱ تماس بگیرید.