یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت تخته سه لایی چند است؟

1 سال پیش ( 1401/10/5 )
 

قیمت تخته سه لایی برای افرادی که در حوزه ساخت وساز، صنعت کابینت سازی و صنایع تولید مبلمان مشغول فعالیت هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا این نوع تخته از پرمصرف ترین متریال های مورد نیاز در صنایع چوبی و صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. تخته سه لایی نوعی تخته پلای وود یا تخته چند لایی و تخته زیر پایی از جنس چوب مصنوعی است که استحکام بسیار بالایی دارد و وزن آن نسبت به سایر تخته های چوبی سبک تر است.

از مهم ترین کاربردهای تخته سه لایه می توان به مواردی مانند استفاده در سقف و نمای ساختمان، ساخت لوازم تزئینی و جعبه های بسته بندی، ساخت کابینت و مبلمان، استفاده در صنایع دریایی و هوایی و قالب بندی ساختمان اشاره کرد. در این مقاله ابتدا قصد داریم درباره عوامل موثر در قیمت تخته سه لایی و سپس درباره ویژگی های تخته زیر پایی صحبت کنیم.

تخته زیر پایی

 

آیا قیمت تخته سه لایی در بازار ثابت است؟

با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر قیمت تخته چند لایی نیز مدام در حال تغییر است و نمی توان یک قیمت ثابت برای این محصول در نظر گرفت. قیمت تخته سه لایی ایرانی که به دلیل نرم بودنش بیشترین کاربرد را در صنعت تولید مبلمان دارد، نسبت به انواع خارجی این محصول ارزان تر است. البته تخته های سه لایی ایرانی علاوه بر صنعت تولید مبلمان در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند .

اگر بخواهیم گران قیمت ترین تخته سه لایی موجود در بازار را معرفی کنیم باید به سراغ تخته های سه لایی روسی برویم. این محصولات به عنوان یک محصول وارداتی در ابعاد مختلف توسط کشور روسیه تولید شده و به سایر کشورها از جمله ایران صادر می شوند. تخته های سه لایی چینی نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات وارداتی از انواع روسی قیمت کمتری دارد اما نسبت به نمونه های ایرانی گران تر است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هر یک از تخته سه لایی های ایرانی، روسی و چینی نیز به دلیل برخورداری از کیفیت های مختلف دارای قیمت های متفاوتی هستند .

قیمت تخته سه لایی

 

چه عواملی قیمت تخته سه لایی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

تخته سه لایی به عنوان یکی از محصولات شناخته شده از قرار گرفتن و فشرده شدن سه لایه فیبر چوبی و اتصال آن ها از طریق چسب مخصوص در دستگاه پرس به دست می آید. مهم ترین ویژگی های این محصول انعطاف پذیر و پرکاربرد عبارت اند از: استحکام و دوام بسیار بالا، سبک بودن، ماندگاری، مقاومت در برابر تمام شرایط آب و هوایی، مناسب بودن قیمت تخته سه لایی و مقرون به صرفه بودن، مقاومت در برابر ترک خوردگی، امکان تولید در ابعاد بزرگ و... در ادامه به معرفی عوامل تاثیرگذار روی قیمت تخته سه لایی می پردازیم.

ویژگی های تخته سه لایی

یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت تخته سه لایی ویژگی های این محصول است. با توجه به اینکه این تخته ها از سه لایه چوب تشکیل شده اند، از قدرت بالایی نسبت به تخته های تک لایه برخوردارند. استفاده از چوب های مقاوم و مستحکم سبب می شود که قدرت تخته های سه لایه افزایش یابد و هر چقدر تخته سه لایه مقاومت و قدرت بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد.

ویژگی های دیگری مانند میزان مقاومت در برابر فشار و انعطاف پذیری نیز می تواند قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار دهد. قیمت تخته سه لایی هایی که در مقابل رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان دهند نسبت به انواع دیگر گران تر است. تولیدکنندگان برای افزایش مقاومت بعضی از چوب ها در برابر رطوبت از مواد شیمیایی استفاده می کنند. تخته سه لایه مرغوب در برابر سرما، گرما و صدا دارای قابلیت عایق پذیری است؛ بنابراین قیمت بالاتری دارد.

نوع چوب به کار رفته در تولید تخته سه لایی

یکی دیگر از عواملی که به طور مستقیم روی قیمت تخته های سه لایی تاثیر می گذارد، نوع چوبی است که در تولید این محصول به کار رفته است. برای تولید تخته های سه لایه از چند نوع چوب شامل چوب های تجاری، چوب های ضد آب، چوب های نرم یا سخت، چوب های دکوراتیو و چوب های ضد اشتعال استفاده می شود. چوب های تجاری همان چوب های معمولی هستند که هیچ گونه مقاومتی در مقابل رطوبت از خود نشان نمی دهند و بیشتر در تولید کابینت، مبلمان، کمد و... کاربرد دارند. قیمت تخته سه لایی تولید شده با چوب های تجاری ارزان است.

تخته های سه لایی که با استفاده از چوب های ضد آب تولید می شوند نسبتا گران تر هستند. اگر تولیدکنندگان از چوب نرم برای ساخت تخته سه لایی استفاده کنند، قیمت تخته سه لایی ارزان و اگر از چوب سخت استفاده کنند قیمت این محصول گران تر خواهد بود. در تخته های دکوراتیو لایه ای نازک از چوب طبیعی روی تخته کشیده شده است که زیبایی خاصی به تخته سه لایی می دهد. یکی از گران قیمت ترین تخته های سه لایی موجود در بازار تخته هایی هستند که با استفاده از چوب های غیر قابل اشتعال تولید می شوند و با قرار گرفتن در حرارت بالا آسیبی به آن ها وارد نخواهد شد.

چسب به کاررفته در چسباندن لایه های چوب به هم

نوع و کیفیت چسبی که برای چسباندن لایه های چوب به کار رفته در تولید تخته های سه لایی مورد استفاده قرار می گیرد، روی قیمت این محصول تاثیرگذار است. بعد از آماده شدن لایه های چوبی آن ها را با استفاده از چسب مخصوص به هم متصل کرده و به دستگاه پرس وارد می کنند. چسب های ضدآب و بسیار قوی قیمت بالاتری دارند.

تخته زیر پایی

 

تخته زیر پایی چیست و چه کاربردی دارد؟

تخته زیر پایی یا تخته بنایی تخته ای با پنج سانتی متر ضخامت با عرض های متنوع بین بیست سانتی متر الی سی سانتی متر است و بین سه تا شش متر طول دارد که در صنعت ساخت وساز برای قرار گرفتن روی داربست مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت تخته های زیر پایی روسی نسبت به انواع ایرانی گران تر است. جنس چوب و کیفیت آن، ابعاد تخته و میزان مقاومت آن در برابر خمیدگی و پوسیدگی عواملی هستند که قیمت این تخته ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

خرید تخته سه لایی و تخته زیر پایی از مدرن چوب

اگر قصد دارید باکیفیت ترین تخته های سه لایی و زیر پایی خارجی و ایرانی را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید، به سایت مدرن چوب مراجعه کنید. مدرن چوب یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین مجموعه های فعال در حوزه محصولات چوبی مانند تخته سه لایی، تخته زیر پایی، تخته چند لایی یا پلای وود، چوب روسی و... است که تمام محصولات خود را با تضمین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می دهد. امیدواریم از مطالعه این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IVlcvp3j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه