یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گیاه برنج از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می توان گفت در طبخ غذا های اصلی نیمی از مردم جهان استفاده می شود. برنج ایرانی و محلی از مواد غذایی مورد علاقه ی ایرانی ها می باشد. و حداقل یک وعده ی غذایی در طول روز برنج در کنار خورشت های اصیل ایرانی پخت می شود. به همین علت خرید برنج یکی از دغدغه های افراد می باشد.

انواع مختلف برنج را بشناسید

یکی از نکات اولیه در تهیه و خرید برنج آشنایی با انواع مختلف آن است. به طور مثال برنج خارجی بخریم یا ایرانی؟ طارم بهتر است یا برنج هاشمی؟ زمان کشت در کیفیت برنج تاثیر دارد؟ با ما همراه باشید تا با انواع برنج ها آشنا شویم.

برنج های ایرانی و برنج های خارجی

برنج های تولید شده در آسیای شرقی دارای نشاسته ی بسیار می باشند. به همین علت اگر دقت کرده باشید پس از پخت حالت خمیری گرفته و به هم می چسبند. در نقطه ی مقابل برنج های تولید شده در هند نشاسته ی بسیار کمی دارند. و پس از پخت به صورت دانه دانه و جدا از هم می باشند. برنج های ایرانی که اکثرا در نقاط شمالی کشور همچون مازندران و گیلان کشت می یابند از نظر مقدار نشاسته در درجه ی متوسط قرار می گیرند. به همین علت هم دانه های آن جدا بوده و هم نرمی مورد نیاز را دارند. روش طبخ و پخت آن نیز در خمیری بودن یا دانه دانه بودن آن تاثیر گذار می باشد. عطر و طعم برنج ایرانی با ذائقه های ما بیشتر سازگار بوده و به همین علت نیز طرفداران بیشتری دارد.

برنج ایرانی

برنج های ایرانی چند دسته هستند؟

برنج هاشمی و برنج طارم از معروف ترین و محبوب ترین برنج های بازار ایران می باشند. هاشمی از دسته برنج صدری به حساب می آید. بیشترین کشت زیر دسته های صدری همچون هاشمی، شاه پسند، دم سیاه و برنج کاظمی برای استان گیلان می باشد. طارم و زیر دسته هایش مانند عنبربو، دیلمانی، بینام و محلی اکثرا در استان مازندران کشت و تولید می شوند. برنج های صدری به نسبت برنج های طارمی دارای دانه های بلند تر و کشیده تر هستند. طارم دارای دانه های کوتاه تر و تپل تری می باشد. در خرید برنج با توجه به سلیقه و ذائقه می توانید هر کدام را انتخاب نمایید.

انواع برنج از نظر نوع و زمان کشت

علاوه بر مکان کشت دانه های برنج فصل کشت و برداشت نیز در کیفیت و قیمت برنج تاثیر گذار می باشد. به احتمال زیاد عبارت برنج کشت دوم را از برنج فروش ها زیاد شنیده اید. برنج کشت اول در استان های شمالی ماه فروردین کشت می شود. و زمان برداشت آن اوایل تیر ماه هر سال می باشد. در تولید این برنج ها سم و کود کمتری استفاده می شود. به همین علت بسیار سالم بوده و خاصیت بسیاری دارند. طعم و عطر مطلوب، کیفیت عالی، پخت آسان و سریع، برداشت راحت، هزینه و قیمت مناسب، بدون مواد مضر و سم های کشاورزی و... همگی از مزیت های برنج کشت اول می باشند.

پس از برداشت برنج کشت اول زمین های کشاورزی آماده ی کاشت بذر برنج کشت دوم می شوند. کاشت این بذر ها در آبان ماه و فصل پاییز انجام می گیرد. و برای جلوگیری از آفات و رشد هر چه بهتر برنج، سم های کشاورزی استفاده می شوند. عطر و طعم بی نظیر، ظاهر مجلسی، مرغوبیت بسیار زیاد و پخت دلنشین برنج های کشت دوم باعث شده تا طرفداران بسیاری نیز داشته باشد. هر چند قیمت برنج کشت دوم مقداری بالاتر می باشد.

انواع برنج ایرانی

کهنه و یا نو بودن برنج در کیفیت تاثیر گذار است؟

باید بگوییم بله. تمامی گیاهان دارای مقدار زیادی آب در خود هستند. و به مرور زمان پس از برداشت این آب تبخیر می شود. کهنه تر بودن باعث می شود تا ظاهری سفت تر و خشک تر داشته باشد. در خرید برنج حتما باید کهنه یا نو بودن را در نظر بگیرید. البته باید بدانید همیشه قدیمی بودن به معنی بهتر بودن نمی باشد. اگر کیسه های برنج در جای مطلوبی نگهداری نشوند به سرعت خراب می شوند. بوی نامطبوعی داشته و حتی ممکن است کپک بزنند. اصطلاح ری کردن برنج نیز در همین راستا استفاده می شود. افزایش طول و حجمی که پس از پختن با آب به دست می آید و کیفیت بیشتر برنج را نشان می دهد ری کردن نامیده می شود.

برنج را برای کجا و چه استفاده ای می خواهید؟

یکی دیگر از نکات مهم در خرید برنج این است که بدانید برای چه ارگان و مکانی می خواهید خرید انجام دهید؟ به طور مثال برای رستوران ها دو امر بسیار مهم است : کیفیت و ارزان بودن برنج. زیرا هر دو مورد باید باب طبع مشتریان شما باشد و رضایت افراد را به همراه داشته باشد. و یا ارگان ها هرگز نمی توانند برنج بی کیفیت پخت داشته باشند. طبعا به علت خرید بسیار بالای برنج در طول سال و نیاز شما نمی توانید به طور مستقیم با کشاورزان در ارتباط باشید. به همین علت بهترین عمل دستیابی به کارخانجات سورتینگ، شالیکوبی مطمئن و با کیفیت بالا می باشد. تا بتوانید با خیال راحت به صورت عمده خرید انجام دهید.

راه های تشخیص برنج ایرانی از خارجی

عطر بسیار زیاد برنج ایرانی یکی از بهترین راه های تشخیص می باشد. به همین علت به سادگی از برنج های هندی و یا پاکستانی قابل تشخیص است. یکی دیگر از راه های تشخیص ظاهر و شکل برنج ایرانی است. سفتی و خشک بودن بیشتر نشان از کیفیت بالاتر آن دارد. ترک های عرضی در برنج های خارجی و شکنندگی بالایی که دارند یعنی از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. یکی دیگر از راه ها پس از پخت برنج، ری کردن آن به نسبت ظاهر و قد اولیه برنج است.

خرید برنج از مکان های مطمئن

هر چند هم در شناسایی برنج تبحر داشته باشید باز هم به دلیل تعدادی سودجویان در سراسر کشور ممکن است به مشکل بربخورید. به همین دلیل اگر می توانید برنج را بدون واسطه و یا با کمترین واسطه خریداری نمایید. و در صورتی که نمی توانید از فروشگاه های مطمئن و دارای جواز و نشان خریداری نمایید. یکی دیگر از نکات خرید برنج، خرید در فصل مناسب است. اگر در نظر دارید تا به صورت عمده بخرید پس از مرداد هزینه ی برنج افزایش می یابد.

در دنیای مملو از تکنولوژی امروز اکثر افراد ترجیح می دهند تا به صورت آنلاین خرید کنند. با توجه به توضیحات ارائه شده برای خرید برنج از مرکز معتبر می توانید به سایت cavishfood.com مراجعه نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Iqy87uAI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه