یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قوانین طراحی عمق کاشت میلگرد در بتن

کاشت میلگرد در بتن با هدف ایجاد تغییرات یا اصلاحاتی در نقشه اجرایی صورت می گیرد. به عبارت دیگر کاشت میلگرد در ستون جهت مقاوم سازی و افزایش استحکام سازه های بتنی انجام می شود. با استفاده از کاشت میلگرد در بتن امکان اتصال اجزا، بتن قدیم به جدید و اتصال سایر سازه ها به یکدیگر وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی قوانین طراحی عمق کاشت میلگرد در بتن بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

 

هدف از کاشت میلگرد در بتن چیست؟

یکی از مهم ترین اهداف کاشت میلگرد در ستون افزایش استحکام و مقاومت در سازه های بتنی است. از جمله اهداف دیگر کاشت میلگرد در بتن می توان به افزودن اتصالات جدید به سازه بتنی، اجرای شمشیری راه پله، اتصال تیر بتنی در ستون، افزودن کنسول در ساختمان، اصلاح سازه، جا به جایی ستون و ... اشاره کرد.

 

قوانین عمق کاشت میلگرد در بتن

کاشت میلگرد در بتن دارای قوانین خاصی است که اجرای صحیح آن مستلزم رعایت این قوانین است. در این بخش به برخی از این قوانین اشاره می کنیم:

  • توجه داشته باشید در کاشت میلگرد باید طول مناسبی از میلگرد داخل بتن قرار گیرد. همچنین عمق کاشت میلگرد در ستون و فوندانسیون بسیار اهمیت دارد. اهمیت این موضوع به این خاطر است که افزون بر تحمل بار پیش بینی شده، تنش های محیطی بیشتر از مقاومت بتن نشود.
  • اصول طراحی عمق کاشت میلگرد در بتن مطابق سطح میلگرد و میزان پیوستگی موجود بین سنگدانه های بتن است.
  • با توجه به تنش های موجود میلگرد و محل قرارگیری آن ممکن است میلگرد کاشته شده باربری فشاری یا کششی داشته باشد.
  • عمق کاشت میلگرد در بتن باید دقیق و به اندازه باشد. جهت محاسبه عمق کاشت میلگرد در ستون بتنی می توانید از جدول ها و قوانینی که برای این کار طراحی شده اند استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که اعداد قرار گرفته داخل جدول های عمق کاشت میلگرد صرفا بدون در نظر گرفتن عوامل موثر در عمق کاشت هستند. بنابراین نیاز است حتی در صورت استفاده از این جداول عمق کاشت حتما توسط یک فرد کارشناس تایید شود.

 

ابزار مورد استفاده در کاشت میلگرد

  • دریل برقی کرگیر

یکی از ابزار مورد نیاز در کاشت میلگرد در بتن دریل کرگیر یا نمونه بردار است. این ابزار جهت ایجاد سوراخ هایی به قطر ۲۰ تا ۴۵۰ میلی متر در بتن طی عملیات کاشت میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • دمنده یا دستگاه مکش

از این ابزار جهت تخلیه خاک و مواد باقی مانده در سوراخ های ایجاد شده استفاده می شود.

 

  • گان یا تفنگ مخصوص

از این ابزار جهت تزریق چسب به محل مورد نظر استفاده می شود .

 

  • چکش تخریب

چکش تخریب یکی از انواع چکش های برقی است که در عملیات کاشت میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل قدرت بالا و فوق العاده چکش تخریب، از این ابزار در پروژه های عمرانی دیگر جهت تخریب ساختمان، دیوار، آسفالت و ... استفاده می شود.

 

  • وسایل ایمنی

طی عملیات کاشت میلگرد در بتن باید از ابزار ایمنی مانند عینک مناسب، کلاه و دستکش استفاده کنید. استفاده از دستکش مناسب جهت اعمال نیروی چرخشی به میلگرد ضروری است.

 

  • چسب کاشت میلگرد

چسب یکی از مهم ترین ابزار مورد نیاز جهت کاشت میلگرد در بتن است. چسب مورد استفاده جهت کاشت میلگرد دارای ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر اکسیژن و دما، انعطاف پذیری بالا و مقاومت مکانیکی عالی است. چسب میلگرد دارای انواع مختلف کارتریجی، حجمی و کپسولی است. قیمت چسب کاشت میلگرد بسته به نوع آن متفاوت است. به علاوه انواع مختلف چسب میلگرد از نظر زمان ترکیب، مدت زمان خشک شدن و نگهداری و زمان مصرف با یکدیگر متفاوت هستند.

مراحل کاشت میلگرد در بتن

مراحل کاشت میلگرد در بتن

مراحل کاشت میلگرد در بتن خلاصه وار به صورت زیر است:

  • ایجاد سوراخ به وسیله دستگاه دریل کرگیر یا چکش تخریب
  • تخلیه خاک و مواد باقی مانده داخل سوراخ به وسیله دستگاه دمنده یا مکش دار
  • تزریق چسب به وسیله گان یا تفنگ
  • کاشت میلگرد در بتن

مجموعه بزرگ تهران تخریب یکی از معتبرترین مراکز جهت اجاره ابرازآلات ساختمانی است. جهت اجرا و تکمیل پروژه ساختمانی خود دیگر نیازی به صرف هزینه بالا برای خرید ابزارآلات ساختمانی نخواهید داشت. شما می توانید با کم ترین هزینه باکیفیت ترین ابزارآلات ساختمانی را از تهران تخریب اجاره کنید. جهت اجاره ابزار مورد نیاز برای کاشت میلگرد در بتن می توانید وارد وب سایت tehrantakhrib.com شوید. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از طریق شماره تماس موجود در سایت اقدام و به صورت رایگان مشاوره انجام دهید. 09120929441

 

کاشت میلگرد در ستون و بتن با اهداف مختلفی انجام می شود. از جمله این اهداف می توان به افزایش استحکام، افزودن اتصالات به سازه، اتصال تیر بتنی، اصلاح و جا به جایی سازه و ... اشاره کرد.

اجرای صحیح کاشت میلگرد در بتن مستلزم رعایت قوانینی است. جهت محاسبه دقیق عمق کاشت میلگرد باید از جداول مربوط به آن استفاده کنید.

جهت کاشت میلگرد در بتن از ابزار مختلفی چون چسب کاشت میلگرد، چکش تخریب، گان، دریل و ... استفاده می شود. در این مطلب به توضیح این ابزار و قوانین و نکات مربوط به کاشت میلگرد پرداختیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RgbYyw7V
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه