یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دانستن اینکه چه نوع سوسک هایی در حال هجوم به خانه یا حیاط شما هستند می تواند به شما در تعیین بهترین اقدام برای خلاص شدن از شر آنها و سمپاشی منازل خود کمک کند.

در نگاه اول، همه سوسک ها ممکن است شبیه به هم به نظر برسند. با این حال، اگر بیشتر دقت کنید، و متوجه خواهید شد که همه سوسک ها برابر نیستند.

چند مورد از رایج ترین انواع سوسک

چند مورد از رایج ترین انواع سوسک

در اینجا به چند گونه از رایج ترین انواع سوسک میپردازیم.

سوسک های فرش

سوسک فرش نام خود را از علاقه ای که به از بین بردن پارچه ها و اثاثیه داخلی دارد، گرفته است. آنها عاشق مکان های تاریک، ساکت و بدون مزاحمت مانند درزهای مبلمان یا قسمت زیرین فرش هستند.

از آنجایی که آنها در مخفی شدن بسیار خوب هستند، تشخیص سوسک های فرش تا زمانی که متوجه آسیبی که آنها ایجاد می کنند نشویم، دشوار است. این سوسک ها بیضی شکل با دو شاخک و شش پا هستند. بدن آنها سفت و گرد است و بال هایشان را زیر پوسته سفت بدنشان جمع می کنند.

سوسک های ژاپنی

سوسک ژاپنی آفتی است که به دلیل از بین بردن گیاهان محوطه و گیاهان زینتی شناخته شده است، سوسک ژاپنی شاخ و برگ، گل، میوه و غیره می خورد. سوسک های بالغ بدنی سبز براق دارند که فلزی به نظر می رسد.

در حالی که بعید است سوسک های ژاپنی آسیب زیادی به داخل خانه شما وارد کنند، اما می توانند باغ و گیاهان فضای باز را به سرعت از بین ببرند پس سمپاشی سوسک بسیار اهمیت دارد.

سوسک های آسیایی

سوسک آسیایی بیشتر با نام کفشدوزک شناخته می شود. در حالی که کفشدوزک ها وقتی در بیرون از خانه هستند از آفات گیاهی تغذیه می کنند، گونه های مفیدی در نظر گرفته می شوند اما در زمانی که به داخل خانه می آیند می توانند آسیب جدی وارد کنند.

خصوصیات عمومی سوسک

خصوصیات عمومی سوسک

بر اساس داده های اخیر، بیش از 350000 گونه سوسک در جهان وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند واقعیت کلی وجود دارد که به شما در شناسایی این آفات کمک می کند:

اندازه

سوسک ها تقریباً در هر اندازه، شکل و رنگی هستند. بدن برخی از آنها بیضی یا گرد است، در حالی که برخی دیگر مربع هستند. اندازه آنها می تواند از چند سانتی متر تا یک اینچ یا بیشتر باشد.

ظاهر

بیشتر گونه های سوسک دارای شاخک ها و قسمت های دهانی هستند که برای جویدن چوب، شاخ و برگ یا ریشه ساخته شده اند.

بال

در حالی که سوسک ها معمولا پرنده های ضعیفی هستند، اکثر آنها دارای بال های جلویی هستند که مانند یک پوسته سخت به نظر می رسند. این بال ها بادوام و مقاوم در برابر آب هستند که به آنها اجازه می دهد از سوسک در برابر خطرات محیطی و کم آبی محافظت کنند.

چه چیزی سوسک ها را به خانه و حیاط من جذب می کند؟

چه چیزی سوسک ها را به خانه و حیاط من جذب می کند؟

در اینجا چند مورد از رایج ترین عوامل جذب این آفات آورده شده است:

1. مکان

گاهی اوقات، چیزی بیش از موقعیت مکانی خانه شما نیست که سوسک ها را جذب می کند. هنگامی که درجه حرارت پایین می آید، سوسک ها برای جستجوی گرما و پناهگاه به داخل می آیند. اگر خانه شما در زمان مناسب در مکان مناسب قرار دارد، ممکن است برای جذب انبوهی از آنها کافی باشد.

2. قابلیت دسترسی

باز هم سوسک ها فرصت طلب هستند. اگر خانه شما دارای نقاط دسترسی است (مانند توری های پاره شده، شکاف های اطراف پنجره ها و درها، یا دریچه های باز)، احتمالاً راه خود را به داخل باز می کنند.

3. غذا و آب

مانند همه حیوانات، سوسک ها هم برای زنده ماندن به غذا و آب نیاز دارند. بیشتر گونه ها با رژیم غذایی از گیاهان، حشرات کوچک یا الیاف چوب و منسوجات زندگی می کنند.

4. سرپناه

بیشتر سوسک ها عاشق مکان های تاریک، ساکت و پنهان هستند. ممکن است آنها را در مناطق نادیده گرفته مانند فضاهای پشت لوازم خانگی، اتاق زیر شیروانی یا دریچه های خانه خود بیابید.

سوسک ها چه نوع آسیبی می توانند داشته باشند؟

به طور کلی، سه گروه اصلی از سوسک ها وجود دارد که هر کدام آسیب خاصی را وارد می کنند:

  • سوسک های پارچه ای
  • سوسک های غذایی
  • سوسک های چوبی

همانطور که از نام آن ها پیداست، هر یک از این سوسک ها منبع سوخت خاصی را مصرف می کنند و می توانند به خانه یا اموال شما آسیب برسانند.

بسته به گونه، سوسک ها ممکن است به لباس ها، محصولات زراعی (سوسک های ژاپنی به تنهایی حدود 460 میلیون دلار خسارت سالانه به محصولات زراعی وارد می کنند)، وسایل چوبی، مبلمان و کالاهای بسته بندی شده - مانند مواد غذایی یا اقلام انباری- آسیب برسانند.

چگونه متخصصان سمپاشی از شر سوسک ها خلاص می شوند؟

نابودگرهای حرفه ای از روش های اثبات شده برای کشتن سوسک ها استفاده می کنند.متخصصان سمپاشی مراحل زیر را برای از بین بردن این حشرات مزاحم طی می کنند:

1. بازرسی اولیه

ابتدا تیم حرفه ای کنترل آفات ملک شما را به طور کامل بازرسی می کنند. در طی این بازرسی، گونه سوسک و منبع آلودگی را شناسایی خواهند کرد.

2. اجرا و سمپاشی محل

در نهایت، سمی که انتخاب شده و شرایط و مدت زمان سمپاشی که با توجه به بازدید اولیه تصمیم گیری شده است را برای سمپاشی اجرا کرده و محل مورد نظر پاکسازی می شود.

چگونه سوسک ها را از خانه و حیاط خود دور نگه دارم؟

چگونه سوسک ها را از خانه و حیاط خود دور نگه دارم؟

اولین قدم برای دور نگه داشتن سوسک ها از خانه این است که راه های ورودی آن ها را ببیندیم که در اینجا نکاتی وجود دارد:

1. نقاط ورودی را مهر و موم کنید

با مهر و موم کردن تمام نقاط ورودی موجود، از ورود آنها به خانه خود جلوگیری کنید. به ترک های درزبندی و آب زدایی و همچنین نواحی اطراف پنجره ها، درهاو دریچه ها توجه ویژه داشته باشید.

2. یک درمان مانع بیرونی ایجاد کنید

اگر سوسک ها یک مشکل سالانه در خانه شما هستند، قبل از شروع زمان همیشگی آمدن آنها برای جلوگیری از تجمع از محلول های سوسک کش و محصولاتی که این جانوران را از محیط دور می کنند استفاده کنید.

3. منابع غذایی را حذف کنید

تا جایی که می توانید منابع غذایی که سوسک ها را جذب می کنند را حذف کنید. این به این معنی است که باقیمانده های عذا را در کابینت ها و سطل های درباز نگذارید ، همه مواد غذایی فاسد شدنی را در یخچال یا یک ظرف پلاستیکی دربسته نگه دارید و فوراً اگر غذایی بیرون از ظرف خودش ریخت یا از ظرف خود نشت کرد محل را تمیز کنید.

نتیجه گیری

سوسک ها موجودات مقاومی هستند که تقریبا در تمام طول سال آن ها را می توان در محیط دید اما راه های زیادی برای کنترل آن ها وجود دارد .شرکت های سمپاشی مثل سمپاشی کاسپین با سال ها تجربه توانسته است راه های سریع و تضمینی برای از بین بردن این حشرات استفاده کند .شما می توانید برای دریافت مشاوره از متخصصان در شرکت سمپاشی کاسپین:sampashicaspian.net کمک بگیرید و آرامش را به خانه و محل زندگی خود برگردانید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jfIqpAiw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
ساسان :
1 سال پیش
محل کار ما پر از سوسک بود من سمپاشی رو دادم دست یکی از شرکت ها و الان خیلی راضیم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه