یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 خرید پمپ آب کشاورزی با ضمانت پس از فروش

 

تعریف پمپ آب کشاورزی : برای شروع یک فعالیت کشاورزی به ابزار متفاوتی نیازمند هستیم و یکی از مهم ترین لوازم در این زمینه پمپ آب کشاورزی می باشد. این پمپ ها در زمین های زراعی برای انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرند با افزایش فشار سیال، آب را از ناحیه ای با فشار کم به ناحیه دیگری با فشار بالا انتقال می دهد.

پمپ آب صنعتی و کشاورزی عملکردی مشابه با پمپ آب خانه دارد با این تفاوت که در این پمپ ها بدلیل نیاز به آب دهی بیشتر، اندازه ی دهانه پمپ معمولا بیش از 2 اینچ بوده و قدرت الکتروموتور نسب به پمپ های خانگی بیشتر است. پمپ آب کشاورزی در عرصه های متفاوت مانند کارگاه ها و صنایع، استخر ها و حوضچه های آب نیز کاربرد دارد. از اجزای اصلی این پمپ ها می توان به الکتروموتور، متصل کننده الکتروموتور به شفت پمپ، محفظه یاتاقان، ، پروانه اشاره کرد. پمپ های آب کشاورزی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند تا آب را از منبع اصلی مانند رودخانه، سد، چشمه یا چاه آب به محل استفاده یا محل ذخیره سازی مانند مخزن آب یا سیستم آبیاری منتقل کنند.

 

 انواع پمپ آب کشاورزی

 

انواع پمپ آب کشاورزی

بر اساس روش پمپاژ، پمپ های آب به دو دسته ی پمپ های دینامیکی و پمپ های جا به جایی مثبت تقسیم می شوند که پمپ های دینامیکی معمولا دارای و انعطاف بپذیری بهتری هستند و برای کار های بزرگ پمپاژ مناسب می باشند. در این نوع پمپ ها از مجموعه ای از تیغه های چرخان به نام پروانه برای افزایش یا کاهش فشار در سیستم استفاده می شود اما پمپ های جابه جایی مثبت با تغییر میزان فشار در یک سیستم بسته عمل می کنند. این تغییرات فشار موجب مکش مایع به سیستم می شود، سپس در جهت مورد نظر خارج می شود.

پمپ های کشاورزی را بر اساس نحوه ی نصب نیز به دو دسته ی پمپ های سطحی و پمپ های زیر آب تقسیم می کنیم. پمپ های سطحی روی زمین بالاتر از سطح آب نصب می شوند اما پمپ های کشاورزی زیر آب، همانطور که از اسمش پیداست در زیر سطح آب منبع قرار گرفته و آب را مستقیما از منبع به محل ذخیره یا استفاده می رساند. در انواع پمپ های کشاورزی هر دو شیوه ی نصب امکان پذیر می باشد.

پمپ های کشاورزی بر مبنای عملکرد نیز در انواع متعددی تولید می شوند مانند: پمپ آب گریز از مرکز سطحی، پمپ آب کشاورزی توربینی،پمپ آب شناور، پمپ آب کشاورزی پروانه ای که هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند. برای مثال پمپ های پروانه ای بیشتر برای زمین هایی استفاده می شوند که سرعت جریان بالا و انرژی پایین باشد. در مورد پمپ های شناور هم می توان گفت به دلیل تولید آلودگی صوتی کم، برای زمین های زراعی نزدیک به مناطق مسکونی مناسب می باشند.

در مورد انواع پمپ آب کشاورزی دیزلی نیز می توان گفت موتور این پمپ ها از نظر مصرف سوخت به دسته گازوئیلی، بنزینی و گاز سوز تقسیم بندی می شوند. پمپ های دیزلی با توجه به قدرت بالایی که دارند می توانند 3 تا4 اینچ خروجی آب برای آبیاری زمین های کشاورزی داشته باشند. پمپ های توربینی نیز معمولا برای مکان ها پر عمق مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت عمودی نصب می شوند.

 

نحوه ی انتخاب پمپ آب کشاورزی

 

نحوه ی انتخاب پمپ آب کشاورزی

 در هر زمانی اصول انتخاب پمپ های آب کشاورزی یکسان می باشد. کارایی و مقرون به صرفه بودن این پمپ ها به انتخاب و نحوه ی نگهداری شما بستگی دارد. برای انتخاب پمپ متناسب با کاربری شما باید به عوامل زیر توجه کنید:

  • توان: میزان نیرویی که برای انجام کار مورد نظرتان باید اعمال شود.
  • حداکثر دبی: میزان آب دهی که انتظار دارید سیستم مورد نظر شما تامین کند که بر حسب لیتر یا متر مکعب بر ثانیه محاسبه می شود.
  • قطر خروجی لوله: اندازه ی طر خروجی لوله که بر حسب اینچ می باشد.
  • حداکثر ارتفاع: حداکثر میزان ارتفاعی که مورد نظر شماست که بر حسب متر اندازه گیری می شود.
  • مشخصات الکتریکی: پمپ های کشاورزی معمولا سه فاز هستند و با ولتاژ 380 کار می کنند.

البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که پمپ های کشاورزی برقی به دلایل مختلف مانند، هزینه تعبیر و نگهداری کم، پتانسیل مناسب برای کنترل خودکار و از راه دور، توانایی استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع تغذیه ترجیح داده می شوند و موتور این پمپ ها در شرایط مختلف کاربرد بهتری دارد.

 

خرید و قیمت پمپ آب کشاورزی

پمپ های آب انواع مختلفی دارند که شما برای خرید پمپ مناسب باید شرایط خود را در نظر گرفته و سپس به خرید بهترین گزینه بپردازید. خرید پمپ آب کشاورزی و نحوه انتخاب آن کار راحتی نیست و شما می توانید با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید اگر به دنبال شرکتی با تجربه در این زمینه هستید ما به شما تلمبه موتور غرب را معرفی میکنیم، خدمات پس از فروش این شرکت موجب شده تا شما به راحتی از این شرکت تجهیزات مورد نیازتان مانند تابلوبرق، الکتروموتور و بوستر پمپ را خریداری کنید.

 قیمت پمپ آب کشاورزی بر اساس نوع، مدل و کاربردشان متفاوت است. درمورد قیمت پمپ آب کشاورزی برقی نیز بر اساس توان مصرفی، مدل و برند تولید کننده متفاوت می باشد و نمی توان نظر قطعی داد. برای مثال با توجه به اندازه های مختلف پمپ آب کشاورزی که از 2 اینچ تا8 اینچ در بازار وجود دارد قیمت متفاوت می باشد.

بعضی از افراد پمپ آب معمولی برایشان کارساز نبوده و با توجه به وسعت زمین کشاورزی نیاز به پمپ فشار قوی دارند. پمپ های فشار قوی کشاورزی به دلیل داشتن طبقات زیاد، دارای قدرت زیادی هستند و به همین جهت قیمت این پمپ ها در بازار بالاتر می باشد.

تا جای ممکن بهتر است از خرید پمپ آب دست دوم پرهیز کنید چرا که تمامی تجهیزات پمپ در مدت زمان مشخصی کار می کنند و بعد از انقضا حتما باید آن هارا تعویض کنید. برخی از پمپ های کشاورزی به دلیل کیفیت بالا امکان مصرف دوباره را دارند اما توجه داشته باشید که پمپ ها از وسایل مهم کشاورزی به شمار می آیند و اگر در زمان های حساس رشد محصول خراب شوند، خسارت بسیاری به شما تحمیل خواهند کرد.

برای اطلاع از قیمت پمپ آب کشاورزی با شماره های زیر تماس بگیرید:

09181114633 - 08132671415

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jRsSeSFj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه